Rauul kirjutas:
Anjolle kirjutas:
Rauul kirjutas:
Imeli küll. Kui miskit kulub, siis peaks tekkima lõtk. Sel ventmootoril vastupidi.
Kui kuluvad mootori harjad siis tekkib lõtk harjade ja kollektori vahele. Harjad ei ulatu enam kollektorini ja vooluringi tekkib katkestus. Koputamise tulemusel põrub kulunud hari vastu kollektorit ja suudab kuidagiviisi mõnda aega jälle voolu läbi lasta.
Mul vent mootoril võll ei liigu normaalselt. Liigub suht raskesti. Kui õli lasin võlli ja puksi vahele, siis hakkas liikuma paremini ja töötas mitu kuud probleemideta edasi.
Kui harjad kulunud ja ei anna ühendust, siis ei tööta ka,
aga võll peaks ikka ringi liikuma.
Võitsin oma mootori lahti (täiesti võimalik
) .
Harjad ja kollektor täiesti töökorras. Ka võll liikus puksi sees vabalt. Probleemne koht tundub olevat hoopis puksi pesa, nii et puks jääb kinni mingisse valesse asendisse ja hakkab võlli pooma. Kuid millest see võib tekkida? Kas ajajooksul läheb puhur tasakaalust välja ja hakkab viskama?
Katsetused näitasid, et pärast esimest korda mootori kokkupanekut võlli liikumine eriti paremaks ei läinud (ei pööranud pukside liikuvusele tähelepanu), kuigi mingis asendis enne lõplikku mootori kokkupanekut liikus võll väga kergelt. Siis puhastasin ja õlitasin põhjalikult puksi pesad ja mootorit uuesti kokku pannes oli liikumine vabam.
Turbiiniga töötab mootor ilusti ühtlaselt ilma kõrvaliste helideta, aga ilma tekib aegajalt mingi kõrin sisse. Ega see lahti-kokkupanek saagi hästi mõjuda ja et olla 100% kindel, tellisin kogu tüki uue. (Raske liikuva võlli korral läks mootor päris kiirelt ikka väga tuliseks)