Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Kaigukasti tihendite vahetus
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=83&t=297
Leht 1 koguhulgast 2

Autor:  Ferdi [ Laupäev 22 Apr, 2006 22:05 ]
Teema pealkiri:  Kaigukasti tihendite vahetus

Jagan siis kogemust.
Enne Voyageri ostmist uurisin auto kohta üht-teist. Jai kõrva, et õlilekked on suht tihe nähtus Voya juures. Uurisin siis ka oma vankrit altpoolt. Käigukasti tihendid ajasid peris kovasti õli välja (sealt, kust poolteljed välja tulevad). Ostsin uued tihendid, Tartu Silberis 170,- eek tk.

Vahetada on tihendeid kerge. Lased kastist õli valja, ratas alt, zarniir lahti ning tõmbad kogu kupatust kerge nõksatusega väljapoole niipalju, et pooltelg käigukastist välja tuleb. Amort, pidurisupport, piduriketas ja rooliots jääb ühte tükki. Tihendi taga on veel plekist rõngas, mis on mõeldud tihendi fikseerimiseks, et ta käigukasti sisse ei vajuks. Mina tegin selle kogemata kõveraks, sest ajasin kruvikeeraja liiga tihendi taha. Siis vötad tihendi välja, asendad uuega ning surud pooltelje kerge nõksatusega sisse tagasi. Poolteljel taga on väike stopperrõngas, mis selle jonksatuse teeb. Seda kõike siis juhi poolt.

Kõrvalistuja poolt pidin ka rooliotsa lahti tegema, et kogu kupatust saaks välja tõmmata. Kõrvalistuja poolel ei ole ka seda plekist tihendi fiksaatorit, sest seal pisab teismoodi ehitus olevat. NB! Kõrvalistuja poolt enne pooltelje väljatombamist peab ära võtma ka käigukasti küljes oleva spidomeetri tiguhammasratta, sest see saab oma ajami pooltelje pealt. Minu omal on korra sidurit vahetatud ja paistab, et seeläbi ka hammaks ära lõhutud. Uus tiguhammakas maksab 65,- eek Tartu Silberis.

Imelik...
Käigukasti tahab poolsünteetilist mootoriõli!

Mul kogu garaaz paksult kõiksugu remonditehnikat täis, aga vot nr 18 võtit seal ei olnud - läheb vaja! Tõmmitsat laheb vaja rooliotsa kergemaks lahtisaamiseks. Kogu jamaga saab 2,5 tunniga hakkama.

Masin: Voyager 2,5 TD, manuaal, 2000a versioon.
Joudu iseremontijatele!
51 30 363

Autor:  kuu [ Pühapäev 23 Apr, 2006 21:27 ]
Teema pealkiri: 

väärt info
olen vaadanud neid tõmmitsaid stokkeris, krdi kallid on korralikud, mul kodus on kah mingit tõmmitsad aa need ei ole selle asja jaoks ja ei saa hakkama

Autor:  Oberst [ Pühapäev 23 Apr, 2006 21:51 ]
Teema pealkiri: 

Käigukast poolsünt mootori õli :roll: ??

Autor:  kuu [ Esmaspäev 24 Apr, 2006 9:32 ]
Teema pealkiri: 

mul (-95, 2,5 td) näitab kataloog sama ühte õli mootorisse ja käigukasti täissünt 5W40

Autor:  Ferdi [ Esmaspäev 24 Apr, 2006 12:59 ]
Teema pealkiri: 

Õli koha pealt on kindel, et käigukasti läheb mootori õli. Olen seda 3 kohast küsinud.

Autor:  Ferdi [ Esmaspäev 24 Apr, 2006 13:05 ]
Teema pealkiri: 

kuu kirjutas:
väärt info
olen vaadanud neid tõmmitsaid stokkeris, krdi kallid on korralikud, mul kodus on kah mingit tõmmitsad aa need ei ole selle asja jaoks ja ei saa hakkama


Kui ikka kõva häda käes ja osta ei taha, siis võta ühendust, kuigi sa päris kaugel.

51 30 363

Autor:  Ferdi [ Reede 05 Mai, 2006 21:01 ]
Teema pealkiri: 

Vahetatud käigukasti tihendid...

Rääkisin siin ennist, et vahetasin pooltelje otsas olevad tihendid ära. Lugu selline, et ühele poole panin originaali ja teisele poole panin '93 aasta Voya tihendi, sest lõhkusin ühe originaali ära ja kohe ei olnud seda esindusest võtta. MORGENI müüa võttis orig.tihendi mõõdud ja tuli välja, et vanemal Vojal mõõdud samad (ei tea kas oli origin.varuosa või mitte), aga välimus nati teine. Sellel vanemal on lihtsalt väljaspool fiksaatorkrae ümber, istub ilusti auku jne.

Nüüd jama selles, et uus originaaltihend laseb ikkagi õli välja, aga see vanem ei lase. Väikevend irvitab ja ütleb, et ma ju ütlesin, et paneme teisele poole ka selle vanema, et see on pehmema kummiga ning üldse näeb parem välja.

Vist panen teise tihendi ka vanema tüübi oma!

Autor:  Ferdi [ Esmaspäev 22 Mai, 2006 14:01 ]
Teema pealkiri: 

Vahetasin teise poole ka ära, panin vanema tüübi tihendi, 3-4 päeva jooksis veel ja siis jäi pidama.

Aga asja iva hoopis selles, et käigukastis on reduktori laager läbi ja pooltelg läheb sinna siisse ning kui poolteljest sakutada/loksutada, siis on lõtk käega tunda, teiselpool seda ei ole ja õli välja ka ei aja. Juhipoolset käigukasti laagrit saab ainult esindusest, kõrvalistuja oma podi saadaval olema ka B-varuosana - imelik!. Laagri välimine osa maksab 800,- ja sisemine osa 530,- eek. Läheb vahetuseks!

Kas keegi on seda vahetanud?

Autor:  kuu [ Esmaspäev 22 Mai, 2006 15:49 ]
Teema pealkiri: 

kas jälle ise

Autor:  Ferdi [ Esmaspäev 22 Mai, 2006 16:15 ]
Teema pealkiri: 

Koos 2-meetrise väikevennaga. Käin uurin asja teadjate käest. Kui saab käigukasti mahavõtmata asja korda, siis teen ise, kui vaja maha võtta, siis ei viitsi ise teha.

Väljast vaadates peaks saama vahetada nii, et käigukasti maha ei võta. Seal on selline võru/plaat, mille eest äravõtmisel peaks olema laagrile ligipääs hea. Välimise laagri võru peaks lötva kätte saama, aga see, mis on reduktori otsas (laagri sisemine osa), vot sellega võib probleeme tekkida. Kahtlustan, et seal vaja tõmmitsat. Peab veel uurima!

Eks ma kirjutan.

Autor:  kuu [ Esmaspäev 22 Mai, 2006 21:26 ]
Teema pealkiri: 

huviga loen, mul kah vaja mingid laagrid kastis ära vahetada

Autor:  Ferdi [ Teisipäev 23 Mai, 2006 14:42 ]
Teema pealkiri: 

Käisin remondimehe juures, kes on asja lammutanud.

Tema sõnad:
Laagrit ei ole mõtet enne vahetada, kui kast on lahti võetud ja on kindel, et laagri tööpindadel on defektid peal. Uuest laagrist ei pruugi kasu olla kuna kulunud on hoopis midagi muud (mina sain asjast aru nii, et vist korpus annab järgi, kulub seal midagi vms - natuke segaseks jäi). Võtame kasti pooleks, siis näeb. Kasti ei ole vaja alt ära võtta, sest seda saab ka tõstukil auto all pooleks võtta nii, et reduktor tuleb välja. Kasti mahavõtmine on poole suurem töö kuigi maas on mugavam modida. Kasti mahavõtmiseks tuleb tala ka lahti lasta ja võib-olla seal veel midagi lahti kruvida - õõtshoob jne.

Laagri koha pealt on nii, et kui laagri tööpindadel defekte ei ole, aga lõtk on sees, siis tuleb panna reguleerimisseibe laagri välimise võru ja kasti korpuse vahele- koonuslaager. See seibide lisamine väga peen töö ja käib sisetunde järgi. Peale igat seibi lisamist kast uuesti kokku ja siis tuleb teha seda "sisetunde värki". Eks ta siis loksutab, sakutab, keerab, väänab jne.

Mina sllest sisetunde värgist aru ei saanud, aga tunnen seda meest niipalju, et tal "sisetundega" tavaliselt kõik korras.

Eks näe mis saab, homme vist viin auto sinna ja siis võtab ta lahti. Kui asi laiali jääb (ei jõua ära teha vms), siis tulen bõmmiga kokkutulekule, loodan et CHR meeste käest vastu muhku ei saa.

Kirjutan, kui selgub.

Autor:  kuu [ Teisipäev 23 Mai, 2006 17:47 ]
Teema pealkiri: 

kas tollel remondimehel muidu tööd palju ve

Autor:  kuu [ Teisipäev 23 Mai, 2006 17:47 ]
Teema pealkiri: 

krt loll küsimus, hetkel on eestis vist kõigil tööd palju, aga kas ta ette võtab ka teisi masinaid

Autor:  Oberst [ Teisipäev 23 Mai, 2006 19:45 ]
Teema pealkiri: 

ja kleebi veel bõmmile kleps ka peale :mrgreen: :mrgreen:

Leht 1 koguhulgast 2 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/