Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Mis mõjutab auto käivitamist sooja mootoriga?
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=83&t=17309
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  pikk88 [ Reede 15 Veebr, 2019 9:24 ]
Teema pealkiri:  Mis mõjutab auto käivitamist sooja mootoriga?

Masin siis 2000a GV 3,3l III generatsioon.
Eelmise aasta lõpus sai vahetatud bensiinipump, sest vana ei löönud kütusesurvet üles ja auto ei käivitunud. Nüüd uue pumbaga tekkinud uus probleem mis ajapikku on süvenenud. Külma mootoriga pole käivitumisel probleeme. Mootor töötab poolest pöördest. Sooja mootoriga või siis päeval, kui esimene tiir linnavahel tehtud ja auto umbes pool tundi või natuke kauem seisnud on siis tuleb pikalt starterit käiata, et auto tööle saada. Kütuselatil olevast ventiilist proovides siis kütusel survet taga pole. Kui süüde sisse keerata siis pole tihtipeale esimesel katsel kuulda, et pump tööle hakkab. Kui süüdet 2-4 korda sisse-välja keerutada siis lõpuks kuulda kuidas pump oma pöörded ära teeb ja siis käivitub samuti hoobilt.
Nüüd siis probleem selles, et ei oska nagu kusagilt lahendust otsida. Üks ütleb, et pump on praak, teine väidab, et viga pumba relees. Kolmas ütleb, et relees olla ei saa, sest latis peaks surve koguaeg taga olema, kuid minu omal vajub alla tagasi. Samas jääb mõistatuseks miks külma mootoriga probleeme ei esine. Oskab keegi kommenteerida, kas peab asi töötama nii, et kui masin öö otsa seisnud siis hommikul enne süüte panemist peaks ka latil asuvast ventiilist kütet tulema või ongi süsteem niiviisi konstrueeritud, et rõhu lööb alles siis üles kui süüde sisse keerata ja muul ajal vajub rõhk alla? Töötava mootoriga probleeme pole. Kõik käib nagu kellavärk. Värskelt vahetatud ka küünlad ja juhtmed. Kütusepump läks nö odavam versioon(ilmselt MAXGEAR 43-0070), igaljuhul maksis ümmarguselt 30 euri.

Autor:  pikk88 [ Esmaspäev 18 Veebr, 2019 8:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Anomaalia käivitamisel

:think:

Autor:  pikk88 [ Reede 01 Mär, 2019 8:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Anomaalia käivitamisel

pikk88 kirjutas:
Oskab keegi kommenteerida, kas peab asi töötama nii, et kui masin öö otsa seisnud siis kas hommikul enne süüte sisse keeramist on kütuiselatis rõhk sees(ventiilist tuleb kütet) või ongi süsteem niiviisi konstrueeritud, et rõhu lööb alles siis üles kui süüde sisse keerata ja muul ajal vajub rõhk alla?

Autor:  pikk88 [ Teisipäev 26 Mär, 2019 13:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Mis mõjutab auto käivitamist sooja mootoriga?

Kas võib asi olla mingis anduris või relees?

Autor:  magnum [ Teisipäev 26 Mär, 2019 21:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Mis mõjutab auto käivitamist sooja mootoriga?

Soojalt käivitumist segab teinekord ka temperatuuri andur. reeglina on ka 2 andurit. jään Voya kohapealt võlgu. aga üldjuhul üks on kellaplokile ja teine ajule ja jahutusventikareleele. Oleks vaja üles leida kõik temperatuuriga seonduv ja andurid üle kontrollida. Külmalt ilmselt näitab õigesti, et segu on õige aga soojalt anduri takistus muutub vales ja valetab ajule mootori liiga soojaks ja segu tõmmatakse ülilahjaks ja sellest enam käivitumiseks ei piisa.
lihtsalt mõte.

Autor:  pikk88 [ Teisipäev 26 Mär, 2019 22:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Mis mõjutab auto käivitamist sooja mootoriga?

magnum kirjutas:
Soojalt käivitumist segab teinekord ka temperatuuri andur. reeglina on ka 2 andurit. jään Voya kohapealt võlgu. aga üldjuhul üks on kellaplokile ja teine ajule ja jahutusventikareleele. Oleks vaja üles leida kõik temperatuuriga seonduv ja andurid üle kontrollida. Külmalt ilmselt näitab õigesti, et segu on õige aga soojalt anduri takistus muutub vales ja valetab ajule mootori liiga soojaks ja segu tõmmatakse ülilahjaks ja sellest enam käivitumiseks ei piisa.
lihtsalt mõte.


Üks temperatuuriandur sai ära vahetatud. See mis asub mootori küljes, kohe jahutusvedeliku pealejooksutoru kõrval. Kui sellel juhe küljest võtta siis lähevad käivitades tööle jahutusventikad. Sellest polnud ka kasu midagi. Aga kuskohas see teine andur asuma peaks?

Autor:  pikk88 [ Neljapäev 18 Apr, 2019 8:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Mis mõjutab auto käivitamist sooja mootoriga?

Viga lõpuks leitud. Põhjus oli selles, et kui ma detsembrikuus bensupumpa vahetamas käisin siis jäeti korpuse põhja ühte kohta vana tihend pessa ja sinna lükati koos pumbaga ka uus tihend otsa. Ja sellise tühise vea ülesleidmine võttis aega kõigest viis kuud. Auto käivitumise temperatuur pidada mõjutama seda sellepärast, et kuna kütuserõhk vajub alla ja sooja mootoriga on küttesegu käivitamisel lahjem siis ei taha nii hästi käima minna. Külma mootoriga on küttesegu kangem ja läheb paremini käima. Niiviisi seletas mulle seda asja Morgeni kõrval sama õue peal olev Autodiagnostika OÜ? pealik. Tema andis ka soovituse pumpa kontrollida. Kummalisel kombel tekitas kõigis kahtlusi pumba 30 eurone hind. Mitte keegi ei suutnud uskuda, et selle raha eest on võimalik tänapäeval poest uus pump saada. Kõik olid veendunud, et paigaldati mingi odav hiina jura ja see on omadega otsad andnud.
P.S. Niipalju sain ka targemaks, et kütuselatis peab koguaeg rõhk üleval olema. Näppisin ühe auto kütuselati küljes olevat ventiili ja sealt tuli rõhu all olev kütus välja. Auto ise olevat juba paar aastat küüni taga seisnud ja peale seisma jäämist võeti kohe ka aku maha.

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/