Tänane kuupäev Laupäev 27 Apr, 2024 10:50

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Kolmapäev 16 Juul, 2014 17:27 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 30 Juun, 2011 23:45
Postitusi: 86
Asukoht: Pärnu
Mingi aeg tagasi töökojas öeldi, et esimesel rattal lõtk sees ja vajab vahetust.

Nüüd hakkasin rattalaagrit maha võtma, et vaatan kas saan ise selle tööga hakkama.
Jõudsin sinnamaani kus tahtsin hakata eemaldama keskmist mutrit(32mm).
Eemaldasin splindi ja hakkasin mutrit maha keerama, aga see oli praktiliselt sõrmedega keeratav. Mutri all olev seib käis ka ringi.
Lõtk oli ka sees.
Praeguseks keerasin hoopis muttrit vastu ja natuke jõuga peale ja ratast loksutades enam lõtku ei tunne.

Küsimus, et kas seda mutrit võis ikka peale keerata?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 16 Juul, 2014 19:56 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 06 Jaan, 2011 20:39
Postitusi: 228
Oo jaa, see mutter tuleb looma jõuga kinni väänata. Pingutusmoment oli vist 240 njuutonit.
See tähendab, et ikka korralikult väänata. Hea kui saad kasutada momentvõtit.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 16 Juul, 2014 21:36 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
kriimsilm kirjutas:
Oo jaa, see mutter tuleb looma jõuga kinni väänata. Pingutusmoment oli vist 240 njuutonit.
See tähendab, et ikka korralikult väänata. Hea kui saad kasutada momentvõtit.

Sellised rattalaagrite kindla jõuga pingutamised võiks teha järjekorras: kinni - lahti - kinni - natuke sõitu ja uuesti üle kontrollida.
Muide 240Nm pole niiväga loomajõud midagi :) Mul ühe tõstuki pooltelje mutter käib 9500Nm jõuga kinni. Selle kohta võiks öelda LOOMA jõud :D

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 18 Sept, 2014 14:16 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 05 Jaan, 2014 14:30
Postitusi: 190
rivo kirjutas:
kriimsilm kirjutas:
Oo jaa, see mutter tuleb looma jõuga kinni väänata. Pingutusmoment oli vist 240 njuutonit.
See tähendab, et ikka korralikult väänata. Hea kui saad kasutada momentvõtit.

Sellised rattalaagrite kindla jõuga pingutamised võiks teha järjekorras: kinni - lahti - kinni - natuke sõitu ja uuesti üle kontrollida.
Muide 240Nm pole niiväga loomajõud midagi :) Mul ühe tõstuki pooltelje mutter käib 9500Nm jõuga kinni. Selle kohta võiks öelda LOOMA jõud :D


9500Nm = 950kg 1m pikkuse kangi otsas ehk siis 95 kg 10 meetrise kangi otsas - kes seda keerab???


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 18 Sept, 2014 16:02 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1997 Chrysler Voyager

Liitunud: Teisipäev 08 Jaan, 2013 21:45
Postitusi: 866
Asukoht: N 58°41'16" E 25°37'33"
Mobiil: 53639200
LOOOM :D

_________________
Subaru forester 2.5
chevi van G20 5.7 smallblock
http://www.s-tuning.ee
http://www.rodzu-ranzo.ee
http://www.kardaan.ee
CB kanal 8am kutsung tiku-taku


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 18 Sept, 2014 17:58 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Voyager1999 kirjutas:
rivo kirjutas:
kriimsilm kirjutas:
Oo jaa, see mutter tuleb looma jõuga kinni väänata. Pingutusmoment oli vist 240 njuutonit.
See tähendab, et ikka korralikult väänata. Hea kui saad kasutada momentvõtit.

Sellised rattalaagrite kindla jõuga pingutamised võiks teha järjekorras: kinni - lahti - kinni - natuke sõitu ja uuesti üle kontrollida.
Muide 240Nm pole niiväga loomajõud midagi :) Mul ühe tõstuki pooltelje mutter käib 9500Nm jõuga kinni. Selle kohta võiks öelda LOOMA jõud :D


9500Nm = 950kg 1m pikkuse kangi otsas ehk siis 95 kg 10 meetrise kangi otsas - kes seda keerab???

On olemas selline vigur, mis kutsub ennast kordistiks. Sellise jõu puhul kasutame 1:45 kordistit. Siis paned tavalise pooletollise dünamoga ilusti asja kinni, mitte ei hakka 10-meetrist toru või kümmet 95-kilost meest otsima :)
Muidugi peab olema kõik asjad kinnitatud õigete rakistega ja kasutama spetsiaalriistu, mis ainult selleks tööks mõeldud. Kuskilt poest neid osta ei saa ja tuleb tellida valmistajatehaselt.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 18 Sept, 2014 21:43 
Eemal
Kasutaja
1996 Chrysler Town&Country

Liitunud: Teisipäev 05 Apr, 2011 4:24
Postitusi: 1267
olen ka kogenud arvates et rattalaager... aga hoopis tuli lahti polt....


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 51 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia