Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Tagumised pidurid jäävad peale 2,5TD 2000
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=83&t=3370
Leht 2 koguhulgast 2

Autor:  Anjolle [ Neljapäev 01 Mai, 2008 13:31 ]
Teema pealkiri: 

Igaks-juhuks juhiks tähelepanu, et päris suvalise määrdega kolbe määrida ei maksa sest pidurites kasutatavad kummividinad ei talu naftasaadusi. On olemas spetsiaalsed pidurisilindri määrded.

Autor:  Karla1 [ Reede 02 Mai, 2008 14:35 ]
Teema pealkiri: 

Viimased tähelepanekud täielikult asjakohased. Kiskusin lahti, ning asi oligi täpselt nii. Nõudis pisut lihvi, ning toimis täiega Mr Green Arvan ka seda, et pragu kolvis tingis rooste simmeri ees mistõttu probleemid tunduvalt hiljem tunda andsid. Aga nüüd naudime jällegi puhast sõidurõõmu. Kena kevadet teile kõigile. :hi:

Autor:  makaronnik [ Kolmapäev 07 Mai, 2008 23:47 ]
Teema pealkiri: 

DOT3 on vojaagerile asjakohane pid.vedelik, mitte DOT4 ;)

Autor:  Karla1 [ Pühapäev 11 Mai, 2008 23:27 ]
Teema pealkiri: 

Aga mis juhtub kui DOT3 ja DOT4 segada :think:

Autor:  owen [ Esmaspäev 12 Mai, 2008 10:40 ]
Teema pealkiri: 

Karla1 kirjutas:
Aga mis juhtub kui DOT3 ja DOT4 segada :think:

...................................

DOT3,5 vist

Autor:  rannamees [ Kolmapäev 14 Mai, 2008 20:55 ]
Teema pealkiri: 

:D

Autor:  kaxiq [ Pühapäev 18 Mai, 2008 9:32 ]
Teema pealkiri: 

Oli ka paeaegu terve talve jooksul selline häda, et kaassõitjapoolne esipidur jäi peale ja läks lahti raskustega kui olid juba mitusada meetrit sõitnud. Proovisin ka seda puhastada ja lahti võtta ja kõik sai nagu tehtud, aga tööle ikka ei hakand korralikult. Kõikse odavam lahendus oli võtta Märteni käest uus sadul koos kõige sinna juurde kuuluvaga (500 EEK) ja poole tunniga alla kruvitud ja probleemi pole olnud.Igasugu remindikomplektid ja nendega jändamine lähevad kallimaks ja närvesöövamaks.

Autor:  Voyka [ Teisipäev 27 Okt, 2009 0:33 ]
Teema pealkiri:  Re:

makaronnik kirjutas:
DOT3 on vojaagerile asjakohane pid.vedelik, mitte DOT4 ;)

Paar päeva tagasi vahetasin oma vojal kõik esipiduri detailid (suppordid, kettad, klotsid) ja hirm tuli peale vaadates sellele vedelikule, mis vanadest supporditest välja voolas. Selle värvust või koostist ei oskagi kirjeldada. Ülehomme on plaanis vahetada ka tagumised piduriosad ja korraga väljavahetada ka pidurivedelik, kuid mida rohkem ma nende piduriõlide markide kohta loen või kuulen, seda segasem asi on.. Erinevates kauplustes ja ettevõtetes DOT3 otsides ma seda ei leidnudki. Igal pool pakuti ikka DOT4. Ühes tanklas nägin küll Neva DOT3-e, kuid seda ei julge küll oma süsteemi kallata, või kuidas? Mis firma DOT3 keegi enda sõidukil kasutab?

Anjolle siin kirjutas, et DOT3 kaitseb roostetamise eest paremini kui DOT4 kuna imab vähem niiskust(?) Kaudses mõttes on tal õigus, kuid keemikud väidavad vastupidist, et just DOT3 imab rohkem niiskust, ainuke vahe on selles, et kui 2% niiskust alandab DOT3 keemispunkti 25%, siis samasugune niiskuseprotsent pidi alandama DOT4 keemispunkti 40%-50%.
Tsiteerin ühe keemiku (Kaie Ritslaid) artikklit Eesti Lennuakadeemia lehelt http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/auto ... likud.html
Tsiteeri:
Aasta möödudes imab DOT 3 endasse kuni 2% vett, 18 kuu jooksul suureneb vee sisaldus juba 3%. Mõne aasta möödumisel sisaldab juba 7 %-8 % vett.
Ehkki DOT 4 imab endasse vett DOT 3 võrreldes aeglasemalt, on vee mõju DOT 4 keemistemperatuurile suurem. Kui 2% niiskust alandab DOT 3 keemispunkti 25 %, siis samasugune niiskuseprotsent alandab DOT 4 keemispunkti 40%-50%.

Lugedes erinevaid arvamusi netis jõudsin järeldusele, et kui ikka õigeaegselt (näit. iga 1,5.. 2 aasta tagant) vahetada pidurivedelikku, siis ei tohiks DOT4 kasutamisega ka midagi hullu juhtuda, sest ka DOT3-e peab samamoodi iga 2 aasta tagant vahetama, sellest pääsu ei ole, mõlemal on ju see halb omadus absorbeerida niiskust.
Lugesin täna ka ühest USA foorumist ühe mehe postitust, kellel pidavat 35 ralliaastat seljataga olema ja tema kirjutas, et peale igat rallisõitu vahetab ta piduriõli (kuna pidurdamisel vedeliku keemisel tekkivad aurukorgid e. niiskus) ja kasutab ta DOT3-e asemel DOT4, sest tema pikaajaline praktika näitab, et DOT4 pidi vähem pidureid rikkuma. Aga jah see rallivaldkond, mitte tänavasõit.

Autor:  Ferdi [ Teisipäev 27 Okt, 2009 17:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Re:

Voyka kirjutas:
Paar päeva tagasi vahetasin oma vojal kõik esipiduri detailid (suppordid, kettad, klotsid) ja hirm tuli peale vaadates sellele vedelikule, mis vanadest supporditest välja voolas. Selle värvust või koostist ei oskagi kirjeldada.


Litsusin endal mingi aeg lihtsalt selle sodi kõikidest silindritest välja. Valasin ülevalt kogu aeg peale, niikaua, kui alt hakkas normaalne asi välja tulema, õhutasin noh. Asi oli selles, et pedaal läks lihtsalt nii pehmeks nagu... Nüüd pidurid kordi paremad, pedaal alla ei vaju, tundlikum ka.

TOD-4 kasutan ise, Rõõba käskis Mr Green

Autor:  Leandro [ Kolmapäev 28 Okt, 2009 22:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Tagumised pidurid.

Tegelen sama jamaga homme ... annan kindlasti teada milles minu proble on ... voyager 2,5td 96a. vana kerega

Leht 2 koguhulgast 2 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/