Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Salongi ventilaator
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=83&t=5242
Leht 3 koguhulgast 8

Autor:  TICU [ Teisipäev 04 Dets, 2012 19:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

Kuna antud teema on asja kohta kõige informatiivsem, siis lisan siia mõned tähelepanekud.

Minu 2001 a. CGV jäi samuti salongi vent peaaegu ootamatult seisma, mingeid erilisi hääli või anomaaliaid ei esinenud, välja arvata üks kord paar kuud tagasi, kui vent käivitus mõnesekundilise viivitusega. Ventilaatorile otse 12 v. peale lastes tulemusi ei andnud - seega vent vaja kätte saada. Mõnedest teemadest on meelde jäänud, et ühele kruvile ei saa hästi ligi, aga ei suutnud neid teemasid üles leida. Samas tekkiski küsimus - mitu kruvi seda kopsikut kinni hoiab? Kas 3 või 4? Manuaal kirjutab lahtivõtmisel 4 kruvist ja tagasipanekul 3 kruvist. Netist otsides jäi mulje, et 3 kruvi.
2 kruvi on ees lihtsalt kättesaadavad, 1 asub tagapool natuke raskemini ligipääsetavas kohas, (üks lisa kruvi on ka ees paremas nurgas suunaga ülevalt alla) aga neljandat ei suutnud katsumise teel tagant kuidagi tuvastada. Lõpuks siis selgus, et neljas kruvi asub teisele tagumisele kruvile küllaltki lähedal, seega tuleb teda otsida auto keskohast lähtuvalt.

Mootori asendusest: http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=84&t=6653&p=55609&hilit=soojendusmootor#p55609

Mina katsetan esialgu õliga, kuna vene foorumi kasutajatel on küll kestma jäänud.

Autor:  Rauul [ Kolmapäev 05 Dets, 2012 1:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

TICU kirjutas:
Kuna antud teema on asja kohta kõige informatiivsem, siis lisan siia mõned tähelepanekud.

Minu 2001 a. CGV jäi samuti salongi vent peaaegu ootamatult seisma, mingeid erilisi hääli või anomaaliaid ei esinenud, välja arvata üks kord paar kuud tagasi, kui vent käivitus mõnesekundilise viivitusega. Ventilaatorile otse 12 v. peale lastes tulemusi ei andnud - seega vent vaja kätte saada. Mõnedest teemadest on meelde jäänud, et ühele kruvile ei saa hästi ligi, aga ei suutnud neid teemasid üles leida. Samas tekkiski küsimus - mitu kruvi seda kopsikut kinni hoiab? Kas 3 või 4? Manuaal kirjutab lahtivõtmisel 4 kruvist ja tagasipanekul 3 kruvist. Netist otsides jäi mulje, et 3 kruvi.
2 kruvi on ees lihtsalt kättesaadavad, 1 asub tagapool natuke raskemini ligipääsetavas kohas, (üks lisa kruvi on ka ees paremas nurgas suunaga ülevalt alla) aga neljandat ei suutnud katsumise teel tagant kuidagi tuvastada. Lõpuks siis selgus, et neljas kruvi asub teisele tagumisele kruvile küllaltki lähedal, seega tuleb teda otsida auto keskohast lähtuvalt.

Mootori asendusest: http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=84&t=6653&p=55609&hilit=soojendusmootor#p55609

Mina katsetan esialgu õliga, kuna vene foorumi kasutajatel on küll kestma jäänud.

Ma määrisin ka õliga. Aprillist saadik siiani töötab, kuid nüüd hakkab jälle kinni kiiluma.
Võibolla oleneb külmemast ilmast.
Mõnikord koputan ventilaatori korpust alt poolt. Siis töötab jälle.
Imeli küll. Kui miskit kulub, siis peaks tekkima lõtk. Sel ventmootoril vastupidi.

Autor:  Anjolle [ Neljapäev 06 Dets, 2012 11:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

Rauul kirjutas:
Imeli küll. Kui miskit kulub, siis peaks tekkima lõtk. Sel ventmootoril vastupidi.
Kui kuluvad mootori harjad siis tekkib lõtk harjade ja kollektori vahele. Harjad ei ulatu enam kollektorini ja vooluringi tekkib katkestus. Koputamise tulemusel põrub kulunud hari vastu kollektorit ja suudab kuidagiviisi mõnda aega jälle voolu läbi lasta.

Autor:  Rauul [ Neljapäev 06 Dets, 2012 18:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

Anjolle kirjutas:
Rauul kirjutas:
Imeli küll. Kui miskit kulub, siis peaks tekkima lõtk. Sel ventmootoril vastupidi.
Kui kuluvad mootori harjad siis tekkib lõtk harjade ja kollektori vahele. Harjad ei ulatu enam kollektorini ja vooluringi tekkib katkestus. Koputamise tulemusel põrub kulunud hari vastu kollektorit ja suudab kuidagiviisi mõnda aega jälle voolu läbi lasta.

Mul vent mootoril võll ei liigu normaalselt. Liigub suht raskesti. Kui õli lasin võlli ja puksi vahele, siis hakkas liikuma paremini ja töötas mitu kuud probleemideta edasi.

Kui harjad kulunud ja ei anna ühendust, siis ei tööta ka,
aga võll peaks ikka ringi liikuma.

Autor:  TICU [ Reede 07 Dets, 2012 2:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

Rauul kirjutas:
Anjolle kirjutas:
Rauul kirjutas:
Imeli küll. Kui miskit kulub, siis peaks tekkima lõtk. Sel ventmootoril vastupidi.
Kui kuluvad mootori harjad siis tekkib lõtk harjade ja kollektori vahele. Harjad ei ulatu enam kollektorini ja vooluringi tekkib katkestus. Koputamise tulemusel põrub kulunud hari vastu kollektorit ja suudab kuidagiviisi mõnda aega jälle voolu läbi lasta.

Mul vent mootoril võll ei liigu normaalselt. Liigub suht raskesti. Kui õli lasin võlli ja puksi vahele, siis hakkas liikuma paremini ja töötas mitu kuud probleemideta edasi.

Kui harjad kulunud ja ei anna ühendust, siis ei tööta ka,
aga võll peaks ikka ringi liikuma.



Võitsin oma mootori lahti (täiesti võimalik :roll: ) .
Harjad ja kollektor täiesti töökorras. Ka võll liikus puksi sees vabalt. Probleemne koht tundub olevat hoopis puksi pesa, nii et puks jääb kinni mingisse valesse asendisse ja hakkab võlli pooma. Kuid millest see võib tekkida? Kas ajajooksul läheb puhur tasakaalust välja ja hakkab viskama?

Katsetused näitasid, et pärast esimest korda mootori kokkupanekut võlli liikumine eriti paremaks ei läinud (ei pööranud pukside liikuvusele tähelepanu), kuigi mingis asendis enne lõplikku mootori kokkupanekut liikus võll väga kergelt. Siis puhastasin ja õlitasin põhjalikult puksi pesad ja mootorit uuesti kokku pannes oli liikumine vabam.

Turbiiniga töötab mootor ilusti ühtlaselt ilma kõrvaliste helideta, aga ilma tekib aegajalt mingi kõrin sisse. Ega see lahti-kokkupanek saagi hästi mõjuda ja et olla 100% kindel, tellisin kogu tüki uue. (Raske liikuva võlli korral läks mootor päris kiirelt ikka väga tuliseks)

Autor:  Hulkur [ Laupäev 08 Dets, 2012 18:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

puks on tehtud kindla mõõduga ,kui see kulub siis tekivadki jamad mingi aja hoiavad harjad selle tasakaalus,siis kui harjad on ka juba veidi kulunud siis algavad suuremad jamad ,aga aalguse saab kõik puksist,varem olid need grafiitpronksist,mis ka ühtlasi määris aga nüüd millest ei tea.....

Autor:  KRANTS [ Pühapäev 09 Dets, 2012 8:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

Mul ka jama selle ventikaga. 4. aste ei tööta üldse ja teised astmed undavad päris häälekalt. Suudab keegi selle mingi mõistliku raha eest korda teha?
masinaks II gen. GV (-2000a)

Autor:  out [ Reede 21 Dets, 2012 18:28 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

No lisan siis ka omad jamad seoses ventikaga. Tegi teine juba pool aastat ime hääli,ja kuna enam ei kuulnud oma mõtteid autos siis sai lammutamine käsilevõetud. pagan ega lahtikiskumine polnudki nii lihtne ..kõigepealt siis kindaluuk eest minema ja siis ventika katte põhi lahti. Kaks polti muidugi iilgelt rahavavaenulikus kohas, sai proovitud igasugu nurga all võtmeid aga töötas siiski klassikaline lihtvõti. Nii kate käes ja mootoril kolm polti lahti ja volaaa käes ta oligi , esmasel vaatlusel tundus et ventika tiivik liiga mootori lähedal ja käib seepärast vastu korpust .. ok tõmmits kätte ja oligi tiivik kõgemal. Tegin siis väikse proovi masinaküljes ja tulemus ikka null ehk siis mootor teeb ka ise kohutavat heli ja oh üllatust mootori kaan ilusti tehases kinni stantsitud , et sa mitte seda kodus ei turgiks. Natuke mõtlemist ja relakas abiks ning lahti ta oligi. Minu suureks üllatuseks oli viga vägagi lihtne ehk siis mootori võllil on all "poolkuu" splint mis oli lahti tulnud ja tänu sellele vajus võll liiga alla ja tänu sellele ka tiivik vastu korpust ja ega seal pronks puksidel polnud ka määrde haisugi. Puksid määritud , splint paigas ja mootor kokku tagasi - ideaalne mis muud. Kokku panek oli oluliselt lihtsam kuna teadsid juba mis nurgaalt ja mis võtmega läheneda. Asi koos ja mootor käima siis ventikas taha jee täielik nauding , vaid vaikne sahin ventikast ......nii palju siis rõõmust ,vent töötab ideaalselt kõigil astmetel aga ainuke negatiivne osa sellest on ,et salongi jõuab umbes 20 % puhutavast õhust. Vahet pole mi asendisse ventika keerad, ei mõju ka see kui panna siseringlusele. :shock: Nii et kui kellegil peaks ideid olema mis per.... on siis kommentarid on teretulnud

Autor:  ant78 [ Laupäev 22 Dets, 2012 14:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

out kirjutas:
No lisan siis ka omad jamad seoses ventikaga. Tegi teine juba pool aastat ime hääli,ja kuna enam ei kuulnud oma mõtteid autos siis sai lammutamine käsilevõetud. pagan ega lahtikiskumine polnudki nii lihtne ..kõigepealt siis kindaluuk eest minema ja siis ventika katte põhi lahti. Kaks polti muidugi iilgelt rahavavaenulikus kohas, sai proovitud igasugu nurga all võtmeid aga töötas siiski klassikaline lihtvõti. Nii kate käes ja mootoril kolm polti lahti ja volaaa käes ta oligi , esmasel vaatlusel tundus et ventika tiivik liiga mootori lähedal ja käib seepärast vastu korpust .. ok tõmmits kätte ja oligi tiivik kõgemal. Tegin siis väikse proovi masinaküljes ja tulemus ikka null ehk siis mootor teeb ka ise kohutavat heli ja oh üllatust mootori kaan ilusti tehases kinni stantsitud , et sa mitte seda kodus ei turgiks. Natuke mõtlemist ja relakas abiks ning lahti ta oligi. Minu suureks üllatuseks oli viga vägagi lihtne ehk siis mootori võllil on all "poolkuu" splint mis oli lahti tulnud ja tänu sellele vajus võll liiga alla ja tänu sellele ka tiivik vastu korpust ja ega seal pronks puksidel polnud ka määrde haisugi. Puksid määritud , splint paigas ja mootor kokku tagasi - ideaalne mis muud. Kokku panek oli oluliselt lihtsam kuna teadsid juba mis nurgaalt ja mis võtmega läheneda. Asi koos ja mootor käima siis ventikas taha jee täielik nauding , vaid vaikne sahin ventikast ......nii palju siis rõõmust ,vent töötab ideaalselt kõigil astmetel aga ainuke negatiivne osa sellest on ,et salongi jõuab umbes 20 % puhutavast õhust. Vahet pole mi asendisse ventika keerad, ei mõju ka see kui panna siseringlusele. :shock: Nii et kui kellegil peaks ideid olema mis per.... on siis kommentarid on teretulnud


Tervist.Kunagi oli endal sama jama vendikaga.Lõppkokkuvõtteks viskasin minema vana ja tõin niiöelda uue lammarist.Töötab ideaalselt siiamaani.Samamoodi ei puhunud enam õhku peale seda torkimist.Võta uuesti lahti.Siin eelmisi postitusi lugedes kuidas võtavad kindalaekad jne eest ära,seda pole küll vaja teha.Padrun,kahe poldijaoks pikendus ja ühele narre koos kardaaniga ning altpoolt tulid kõik vastuvaidlemata 5 minutiga ära.Mul oli see jama et luugid ei liikunud korralikult.Muidu seda ei näe kah kui peab vendika eest võttma.Kui keerata lülitit siis kuulda ju on et luugid liiguvad aga ei liigu piisavalt.

Autor:  Rauul [ Pühapäev 23 Dets, 2012 17:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

Rauul kirjutas:
Mul vent mootoril võll ei liigu normaalselt. Liigub suht raskesti. Kui õli lasin võlli ja puksi vahele, siis hakkas liikuma paremini ja töötas mitu kuud probleemideta edasi.

Nüüd mõned päevad tagasi hakkas ventilaator iseenesest lambist korralikult tööle.

Autor:  KRANTS [ Teisipäev 01 Jaan, 2013 19:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

KRANTS kirjutas:
Mul ka jama selle ventikaga. 4. aste ei tööta üldse ja teised astmed undavad päris häälekalt. Suudab keegi selle mingi mõistliku raha eest korda teha?
masinaks II gen. GV (-2000a)

Tõesti ühtegi osavnäppu ei leidu, kes sooviks väikese lisakopka teenida?
Või seletage, kuidas selle asja kordategemine käib? Viimastel päevadel on undamine/müra juba päris suureks läinud ja kohati enam vent tööle hakata ei suvatsegi... Auto süüte väljakeeramisel ja uuesti käimapanekul hakkab jälle tööle, kuni mingi hetk "väsib". Aga see müra, mida töötamise ajal teeb, on üsna muljetavaldav...

Autor:  eero [ Kolmapäev 02 Jaan, 2013 17:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

Sul on siin kaks erinevat viga.

Undamise kohta ma oskan arvata, et selle kohta muud ravi ei ole, kui mootori vahetus. Ventikate mootorid hakkavad (tootjast sõltumatult) undama kui puksid on kulunud ja pole kuulnud, et keegi suudaks neid pukse edukalt vahetada. Need puksid kuluvad ära varem või hiljem, sest see ventika mootor töötab ju sisuliselt 100% ajast. Müügieelseks tuuninguks sobib pukside määrimine, mis kestab kuni mitu kuud. Kuna Chrysleri kaubamärki kandev uus mootor maksab palju, on siin voorumis üks kasutajatest pistnud originaalkorpusesse mingi vanema VW golfi/passati uue ventikamootori (suurusjärk 30 eur) ja teine pruukis samas kohas Datsun 120A pealt pärit kasutatud mootorit. Ma arvan, et see VW variant peaks olema väga hea ja tagama vaikuse VÄHEMALT järgmiseks 10 aastaks. Kui sa oled sõitnud ilma salongi filtrita, võib viga olla ka väga lihtne ja seisneda selles, et puulehed ja või mingi muu jama on sadestunud sinna kuhu pole vaja. Sellisel juhul aitab turbiini puhastamisest.

Kui neljas aste ei tööta siis võiks arvata, et neljandas astmes ei anta mootorile voolu peale. Siin tuleb üle vaadata juhtmestik, iseäranis hoolikalt takisti ploki ühendused; ja takisti plokk ise. Kui takisti plokis on mõni takisti läbi põlenud, võib neid üritada vahetada (Chrysler seda ette pole näinud, aga ilmselt tehtav - ma olen ise ühel mitte-chrysleril seda teinud).

Kas mõni töökoda sul sellised tööd käsile võtab, see on läbirääkimiste küsimus.

Autor:  KRANTS [ Laupäev 05 Jaan, 2013 16:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

Siinkohal oleks nüüd asjakohane viidata ka järgnevasse teemasse viewtopic.php?f=83&t=4505 kuna samast ventikateplokist koorub ajajooksul välja ka uus viga- ALARM SET tuluke ja immo käivitustakistus. Nimelt siis ventikaploki klaasisoojendus, temperatuuri, konditsioneeri, tagaklaasikojamehe jms pistiku 21 klemm, mis on mass ja kipub ära sulama.

Autor:  KRANTS [ Kolmapäev 09 Jaan, 2013 20:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

Kuskohas see salongivent päris täpselt asub, kuidas kätte saab ja mida/kuidas puhastada et see urin ära kaoks või vàhemaks jääks?Aina tihemini ei hakka üldse tööle kuni suurest august läbisõitmiseni...

Autor:  ats85 [ Kolmapäev 09 Jaan, 2013 22:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Salongi ventilaator

uus ventikas ei ole väga ulme. http://alvadi.ee/varuosad/chrysler/voya ... ntilaator/

Leht 3 koguhulgast 8 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/