Tere taas.
Võib-olla oleks väike lugu abiks kõigile, kel mootori soe kuidagi salongi ei kipu pääsema ehk minu lugu.
Võtsin lahti armatuuri nii, nagu siin postituse alguses ühel joonisel näidatud. Kellad, raadio, soojenduse jublakad, topsihoidjad jne, nii, et metallist alusraam koos õhukanalitega oli täies ulatuses nähtaval. Siis keerasin tala kinnitused põrandast ja külgedelt lahti (1/2 peaga, 13mm võti sobib, polte päris välja keerata pole vaja). Siis eraldasin roolisamba alt ühe põikilati (4 polti) ning lasin roolisamba vastu istet (vaja oli 10mm pikka padrunit) Siis veel ülalt klaasi servast 6 polti lahti, paremalt poolt võtsin veel ventika kopsiku juures oleva rohelise pistiku ja airbagi pistikud lahti (raadio antenn ka, et kogu see kupatus piisavalt eemale sikutada). Kapoti alt võtsin lahti kliima aurustisse minevad torud ning küttevoolikud. Lisaks pika 11mm padruniga keerasin kogu soojenduse korpust hoidvad mutrid lahti nii, et soojenduse korpus kuigipalju liikuma annaks.
Nüüd sikutasin selle, mis armatuurist alles, eemale nii, et kõrvalistuja poolt saaks soojenduse korpuse pealmise kaane maha keerata (palju pisikesi polte pealt poolt. Paar polti olid porolooni alla peidetud nii, et tähelepanu. Siseõhu klapi vaakumvoolikud (hele- ja tumeroheline) võtsin lahti, pildi joonistasin enne üles, et segi ei ajaks. Lisaks ka kapoti alla minevad musta ja halli vooliku. (must - vaakum sisse, hall-soojendus kinni,) Kaas maha ja olidki radikad käes. Kliima oma oli mul terve kuid soojenduse radikas mitmest kohast hõre.
Seda peangi peamiseks põhjuseks, et sooja ei saanud. Nimelt tegeleb õhu eemaldamisega radika kork. Kui süsteem on kusagilt hõre. ei lähe õhk ilmselt täielikult välja ning ringlus ei toimi nii, nagu vaja. Lisaks on vana radikas kindlasti mingil määral ummistunud ning jälle on see üks sooja salongi sattumise takistajatest. Mina sain uue radika US-partsist juba järgmiseks päevaks- kiitus neile!
Kui lammutamine ning avastamine võtsid aega kaua, siis kokku pani auto rahulikult nädalavahetusega. Sooja tuleb nii, et küll ning selle lammutamise käigus sai ka kõik vaakumi asjad üle kontrollitud. Mis seal salata - kruvisid ja polte pole küll kokku hoitud
Õhutamine läks väga ladusalt. Kuna jätsin soojendusest väljuva vooliku veidi lõdvemaks, et vajadusel õhutada (kogemus VW Sharani soojendusradika vahetuse ja sellele järgnenud tsirkusega) - siis siin seda kartust pole. Veepump lööb piisavalt ringi ning kui radika kork toimib, käib õhutamine paisupaagist. Jälgi vaid, et tasapind oleks kusagil max ja min vahel.
Loodan, et oli ehk veidi abiks juhul, kui keegi veel selle murega endiselt maadleb. Igatahes- tasub ette võtta, pole nii hull töö, saab täiesti kodus teha. Nojah, kliima jaoks on vaja uued o-tihendid panna ning täitmine eeldab vaakumpumba ja kellade olemasolu.
terv.
Mart