Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Aku tühi
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=82&t=4686
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  paring [ Laupäev 21 Veebr, 2009 1:03 ]
Teema pealkiri:  Aku tühi

Juhtus nii,et aku oli hommikul tühi ja käivitasin juhtmetega teiselt autolt. Kui auto käivitus hoitsin juhtmeid peal veel ligi 5 min,et vältida ülepingeid. Auto töötas tsirka 10 minutit kui jäi ilma putertamatta järsku seisma ja vot enam ei käivitunud. Imelik ka see ,et ei näita ka ÜHTEGI vea koodi . Nimeld lamp ei vilgu ültse. Kustub peale süüte sees hoidmist lihtsalt ära. Autoks Chrysler Voyager 95 aasta 2,5 ja 74 kw. Äkki oskate head nõu anda kuhu oma nina toppida.

Autor:  rannamees [ Laupäev 21 Veebr, 2009 10:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Aku tühi

Juhtmed tuleb eemaldada kohe peale käivitamist!
Ja kindlasti ühenda nii, et plussid juhtmega, miinus abistaja "-" klemmilt teise auto keresse!

Autor:  paring [ Laupäev 21 Veebr, 2009 12:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Aku tühi

Tänud hea nõu eest aga huvitav mis oleks esimene asi mille ta võis läbi põletada???????????????

Autor:  yksjalg [ Laupäev 21 Veebr, 2009 12:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Aku tühi

paring kirjutas:
Tänud hea nõu eest aga huvitav mis oleks esimene asi mille ta võis läbi põletada???????????????

Selline "vägistamine" vooluga võis aju õhtale saata.

Autor:  paring [ Laupäev 21 Veebr, 2009 12:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Aku tühi

Kas just vägistamine vaid hoopis teadmatus !!!!!!!

Autor:  L2M [ Laupäev 21 Veebr, 2009 13:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Aku tühi

paring kirjutas:
Kas just vägistamine vaid hoopis teadmatus !!!!!!!

Ei ole hullu, inimene õpib ikka vigadest ainult mõnikord on vead vead natuke kallid.
Ma nüüd ei tea aga kui "CE" tuli ära kustub mõne hetke pärast, võibolla polegi ajuga pahasti sest kui aju läbi siis kas jääbki põlema või ei sütti üldse. Vähemalt minu ühel isendil aju põledes jäi tuli ainult põlema... Igaks juhuks aku ots maha. Kas siis aku laadima või mõne aja pärast uuesti proovima. Edu

Autor:  indian [ Esmaspäev 23 Veebr, 2009 10:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Aku tühi

Kui võõrast "täkust" käima said ja oma akuga on kutu, siis on ilmselt see aku ka tühi või on klemmid kusagilt aku- starter või aku- mätas, kontaktivabaks saanud. Jumala pärast, ärge hakake alati sealt kõige keerulisemast otsast peale vaid ikka akust. Kui aku pinge on alla ca 10 voldi, lülitub kõik iseenesest välja, sest releed kukuvad kontaktist lahti kuna elmagneti tõmbejõud jääb relee tagasitõmbevedru omale alla. Kui me anname starterit, mis on praktiliselt lühis, tekib kole pingelang ja kohe kukuvad kõik releed lahti. Ilmselt on aku tühi täiega ja süüdi kas tema ise, genekas või puudulik kontakt starteri või mättaga. Tühja akuga põleb maha ka starter, sest on käivitamisel pikka aega lühises.

Autor:  paring [ Teisipäev 24 Veebr, 2009 13:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Aku tühi

Seekord mul siis vedas. Põhjuseks miks auto käima ei läinud oli lihtsald kaitsmeplokis kaitsme halb ühendus. Süüde sees asusin neid liigutama kui äkki läks pentsupump tööle. Aga juhtmetega käivitamisega meenub mulle just vastupidine versioon.Kui oma viis aastat tagasi käivitasime veokit ja ma juhtmed korraga eemaldasin kõrbes ära auto pea aju ja me saime tolleagsest esindusest korraliku kitli ,et just peab ootama oma mõni minut kui juhtmed eemaldada.

Autor:  eero [ Neljapäev 26 Veebr, 2009 23:09 ]
Teema pealkiri:  Re: Aku tühi

Juhtmete pikalt küljes hoidmisel ma tean ainult seda negatiivset mõju, et abi saava auto akut (seda mis tühi on) hakatakse väga paljude ampritega laadima (seda laetakse siis kahe geneka + abi andva auto aku arvelt), see võib ajada abi saava aku keema ja lühendada tolle eluiga. Kui mõlema auto el.süsteemid on korras, siis ajule ja muudele seadeldistele negatiivne mõju puudub, sest "ühises" süsteemis pinge ikkagi üle 14,4V (võinoh mis seal süsteemis parasjagu pingeks kujuneb) ei tõuse. Ajud ja värgid hakkavad läbi põlema vast paar volti kõrgema pinge pealt. (Kui 12v süsteemiga masinaga aidata käivitada rekkat millel on 24v süsteem või vastupidi siis on tulemused minu jaoks tundmatud).

Aga krokodille soovitatakse küljes hoida just mõned minutid ENNE käivitama asumist. Oletatavasti selle aku ülelaadimise vältimise pärast, et abi saava auto aku jõuaks ennast laadida ja hilisem laadimine ei oleks enam nii tugevate vooludega, ja et ka abi andva auto akut säästa. Mitte pärast.

Paraku väga paljude (kui mitte enamuse) uuemate autode manuaalid keelavad krokodillide kasutamise täielikult. Ma täpset põhjust oskan ainult oletada.

indiani jutule lisaks oskan öelda, et kui aku sai selle pärast tühjaks, et genekas lõpetas töölepingu, siis juhtubki see, et auto jääb peale täkuga käivitamist lühikeseks ajaks käima (seniks kuni akus jätkub voolu) ja siis hakkab puterdama või paneb lihtsalt pildi tasku ("mehaanilise" toitega masinad hakkavad ilmselt esmalt puterdama, sest nõrgaks jääb säde). Kui tekib idee, et "aku on tühi" siis on mõistlik ikka juba testriga pinget mõõta nii enne kui peale käivitamist, et veenduda esimesel juhul aku süüdiolekus ja peale käivitamist piisava laadimisvoolu olemasolus.

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/