Tänane kuupäev Reede 17 Mai, 2024 23:23

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Aku tühi
PostitusPostitatud: Laupäev 21 Veebr, 2009 1:03 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 29 Sept, 2006 17:51
Postitusi: 65
Asukoht: Lõuna Eesti
Juhtus nii,et aku oli hommikul tühi ja käivitasin juhtmetega teiselt autolt. Kui auto käivitus hoitsin juhtmeid peal veel ligi 5 min,et vältida ülepingeid. Auto töötas tsirka 10 minutit kui jäi ilma putertamatta järsku seisma ja vot enam ei käivitunud. Imelik ka see ,et ei näita ka ÜHTEGI vea koodi . Nimeld lamp ei vilgu ültse. Kustub peale süüte sees hoidmist lihtsalt ära. Autoks Chrysler Voyager 95 aasta 2,5 ja 74 kw. Äkki oskate head nõu anda kuhu oma nina toppida.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku tühi
PostitusPostitatud: Laupäev 21 Veebr, 2009 10:23 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 03 Veebr, 2006 19:22
Postitusi: 871
Asukoht: Lääne-Virumaa
Juhtmed tuleb eemaldada kohe peale käivitamist!
Ja kindlasti ühenda nii, et plussid juhtmega, miinus abistaja "-" klemmilt teise auto keresse!

_________________
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
--------------------------------------------------------
3,3L+4,7L dailydriverid / 1L fundriver


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku tühi
PostitusPostitatud: Laupäev 21 Veebr, 2009 12:20 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 29 Sept, 2006 17:51
Postitusi: 65
Asukoht: Lõuna Eesti
Tänud hea nõu eest aga huvitav mis oleks esimene asi mille ta võis läbi põletada???????????????


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku tühi
PostitusPostitatud: Laupäev 21 Veebr, 2009 12:24 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1995 Jeep Grand Cherokee

Liitunud: Pühapäev 23 Sept, 2007 11:39
Postitusi: 1472
paring kirjutas:
Tänud hea nõu eest aga huvitav mis oleks esimene asi mille ta võis läbi põletada???????????????

Selline "vägistamine" vooluga võis aju õhtale saata.

_________________
EV põhiseadus: § 45. Igaühel on õigus vabalt levitada ideid, arvamusi, veendumusi ja muud informatsiooni sõnas, trükis, pildis või muul viisil


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku tühi
PostitusPostitatud: Laupäev 21 Veebr, 2009 12:55 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 29 Sept, 2006 17:51
Postitusi: 65
Asukoht: Lõuna Eesti
Kas just vägistamine vaid hoopis teadmatus !!!!!!!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku tühi
PostitusPostitatud: Laupäev 21 Veebr, 2009 13:13 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2003 Chrysler Neon

Liitunud: Teisipäev 16 Okt, 2007 10:17
Postitusi: 453
Asukoht: Rohuneeme - Tallinn(Sikupilli) - Liigvalla
Mobiil: 56806824
paring kirjutas:
Kas just vägistamine vaid hoopis teadmatus !!!!!!!

Ei ole hullu, inimene õpib ikka vigadest ainult mõnikord on vead vead natuke kallid.
Ma nüüd ei tea aga kui "CE" tuli ära kustub mõne hetke pärast, võibolla polegi ajuga pahasti sest kui aju läbi siis kas jääbki põlema või ei sütti üldse. Vähemalt minu ühel isendil aju põledes jäi tuli ainult põlema... Igaks juhuks aku ots maha. Kas siis aku laadima või mõne aja pärast uuesti proovima. Edu

_________________
Vahel lihtsalt jookseb kuul kokku...
Kõik metallitööd meilt! Obadus OÜ


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku tühi
PostitusPostitatud: Esmaspäev 23 Veebr, 2009 10:29 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev 15 Nov, 2006 15:58
Postitusi: 528
Asukoht: Linna lähedal maal
Kui võõrast "täkust" käima said ja oma akuga on kutu, siis on ilmselt see aku ka tühi või on klemmid kusagilt aku- starter või aku- mätas, kontaktivabaks saanud. Jumala pärast, ärge hakake alati sealt kõige keerulisemast otsast peale vaid ikka akust. Kui aku pinge on alla ca 10 voldi, lülitub kõik iseenesest välja, sest releed kukuvad kontaktist lahti kuna elmagneti tõmbejõud jääb relee tagasitõmbevedru omale alla. Kui me anname starterit, mis on praktiliselt lühis, tekib kole pingelang ja kohe kukuvad kõik releed lahti. Ilmselt on aku tühi täiega ja süüdi kas tema ise, genekas või puudulik kontakt starteri või mättaga. Tühja akuga põleb maha ka starter, sest on käivitamisel pikka aega lühises.

_________________
Iga asi tuleb omal ajal või siis natuke hiljem.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku tühi
PostitusPostitatud: Teisipäev 24 Veebr, 2009 13:44 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 29 Sept, 2006 17:51
Postitusi: 65
Asukoht: Lõuna Eesti
Seekord mul siis vedas. Põhjuseks miks auto käima ei läinud oli lihtsald kaitsmeplokis kaitsme halb ühendus. Süüde sees asusin neid liigutama kui äkki läks pentsupump tööle. Aga juhtmetega käivitamisega meenub mulle just vastupidine versioon.Kui oma viis aastat tagasi käivitasime veokit ja ma juhtmed korraga eemaldasin kõrbes ära auto pea aju ja me saime tolleagsest esindusest korraliku kitli ,et just peab ootama oma mõni minut kui juhtmed eemaldada.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku tühi
PostitusPostitatud: Neljapäev 26 Veebr, 2009 23:09 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Juhtmete pikalt küljes hoidmisel ma tean ainult seda negatiivset mõju, et abi saava auto akut (seda mis tühi on) hakatakse väga paljude ampritega laadima (seda laetakse siis kahe geneka + abi andva auto aku arvelt), see võib ajada abi saava aku keema ja lühendada tolle eluiga. Kui mõlema auto el.süsteemid on korras, siis ajule ja muudele seadeldistele negatiivne mõju puudub, sest "ühises" süsteemis pinge ikkagi üle 14,4V (võinoh mis seal süsteemis parasjagu pingeks kujuneb) ei tõuse. Ajud ja värgid hakkavad läbi põlema vast paar volti kõrgema pinge pealt. (Kui 12v süsteemiga masinaga aidata käivitada rekkat millel on 24v süsteem või vastupidi siis on tulemused minu jaoks tundmatud).

Aga krokodille soovitatakse küljes hoida just mõned minutid ENNE käivitama asumist. Oletatavasti selle aku ülelaadimise vältimise pärast, et abi saava auto aku jõuaks ennast laadida ja hilisem laadimine ei oleks enam nii tugevate vooludega, ja et ka abi andva auto akut säästa. Mitte pärast.

Paraku väga paljude (kui mitte enamuse) uuemate autode manuaalid keelavad krokodillide kasutamise täielikult. Ma täpset põhjust oskan ainult oletada.

indiani jutule lisaks oskan öelda, et kui aku sai selle pärast tühjaks, et genekas lõpetas töölepingu, siis juhtubki see, et auto jääb peale täkuga käivitamist lühikeseks ajaks käima (seniks kuni akus jätkub voolu) ja siis hakkab puterdama või paneb lihtsalt pildi tasku ("mehaanilise" toitega masinad hakkavad ilmselt esmalt puterdama, sest nõrgaks jääb säde). Kui tekib idee, et "aku on tühi" siis on mõistlik ikka juba testriga pinget mõõta nii enne kui peale käivitamist, et veenduda esimesel juhul aku süüdiolekus ja peale käivitamist piisava laadimisvoolu olemasolus.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia