Tänane kuupäev Reede 10 Mai, 2024 10:26

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: TÃœV ja seisupidur
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Aug, 2013 21:12 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 03 Juun, 2009 9:12
Postitusi: 51
Asukoht: Elva
Mobiil: 56623571
Teadupärast on Voyageril jalaga vajutatav käsipidur. Koomiliselt kõlab küll aga nii see on. Eelmisel aastal ülevaatusel käies nägi selle kontrollimine välja selliselt, et vana vajutas jalaga pedaali põhja ja sai oma näidud kätte. Siis hakkas sajatuste saatel kahe istme vahelt seda vabastamise linki otsima. Lõpuks taipas pea armatuuri alla pista ja lingi ta leidiski. Tagumised rattad olid kogu selle aja plokeerunud ja Voya hüples suht kontrollimatult rullikutel. Täitsa valus oli seda vaadata. Nädalakese hiljem hakkas üks pidur imelikult kahisema ja selgus, et friktsioonkate oli peaaegu täiesti liimist lahti ja mingid peenemad hoovad natuke kõverad.
Ma ei suuda hetkel leida sarnast teemat streetrace,org foorumist. Tegu oli mingi muud tüüpi masinaga aga seis sama. Ülevaatusel keerati tagumised pidurid täiesti peeti. Tüüp hakkas asja uurima ja selgus et tema auto kohta ütles tehase manual, et seisupidurit EI TOHIGI rakendada veerevate rataste puhul. Kas see kehtib ka Voya puhul. Ei tahaks nagu sellel aastal midagi samasugust üle elada.
Kas peab lähtuma sellest et ülevaataja on jumal ja ei eksi kunagi, tuleb kusagilt sebida tehase manual ja see ametlikult ära tõlkida ja notari juures kinnitada, või on tõde kusagil vahepeal.
Tänud tähelepanu eest!
Kohe kergem hakkas.
Jaanus


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: TÃœV ja seisupidur
PostitusPostitatud: Neljapäev 22 Aug, 2013 7:25 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
Uuematel masinatel on mingi elektriline seisupidur ka, mida ie tohi sõites rakendada. Ma ei tea, kuidas neid kontrollitakse...
Kui on käsipidur siis vist tohib sõites peale tõmmata, aga seisupidurit ei tohi... Või mis iganes :D

Suurem osa automaatkastiga masinatel niikuinii seisupiduri trossid kinni ja seisupidur ei toimi :D


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: TÃœV ja seisupidur
PostitusPostitatud: Teisipäev 03 Sept, 2013 22:42 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 17 Juul, 2013 0:43
Postitusi: 6
Tere!

Kaldun arvama, et tõde on paraku kuskil vahepeal. Olen tarvitanud paljusid muud marki masinaid millede seisupidur pole peast ega peest loodud korraliseks kasutamiseks.
Näiteks mersudel ja bmw del milledel esinesid taga ketaspidurid ja seisupiduri ajam oli eraldi, suutsin normaalse piduri rakendamisega tõmmata hoovad kõveraks ja muljetamiste järgi teiste omanikega pole ma ainus.
Peale selliseid vahejuhtumeid õlitasin korraliselt trossi ja ajamit ning kasutasin seda ainult ülevaatusel.
Ka minu vanal Voyal on seisupidur nii nigu ta on, aga ma olen õnnelik, et ülevaatuse vennad samamoodi nii nagu ka sinul viitsivad näite taga otsida.
Suure kella külge ma sinu mure ei riputaks, kuna TÜV tegelike eeskirjade järgi PEAB SEISUPIDUR TÖÖTAMA, kuna see on üks variant häda korral auto pidamasaada, ja seisupiduri puudulikus loetakse VÄGA OHTLIKUKS VEAKS, seda siiis terves euroopas.
Muidugi, kui kohtusse minna ja juukse karv lõhki ajada, siis mõtte aineks on üks küsimus veel, kas sul taga oli ikka Mopari klots sees või mingi suvaline. Autotootja soovitab varuosaks Mopar parts only.
Näkku palun mitte lüüa, aga olukord ongi lihtsalt sellinne "nokk kinni, saba lahti".


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: TÃœV ja seisupidur
PostitusPostitatud: Teisipäev 03 Sept, 2013 23:26 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
sõidan saaniga kirjutas:
Suure kella külge ma sinu mure ei riputaks, kuna TÜV tegelike eeskirjade järgi PEAB SEISUPIDUR TÖÖTAMA, kuna see on üks variant häda korral auto pidamasaada, ja seisupiduri puudulikus loetakse VÄGA OHTLIKUKS VEAKS, seda siiis terves euroopas.

Huvitav, mis moodi siis uued autod üldse müüki lastakse? Osadel ju rakendub elektriline seisupidur ainult siis, kui auto enam ei liigu, või liigub ainult väga väikese kiirusega (1-2 km/h).

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: TÃœV ja seisupidur
PostitusPostitatud: Kolmapäev 04 Sept, 2013 7:07 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
ma ka ükspäev küsisin ühelt tuttavalt. Teama teadis öelda, et el. seisupidurit kontrollitaksegi rullikutel nii, et rullikud seisavad, pidur peale ja rullikud liikuma. Kui minema viskab, siis pidur töötab.


Ei puutu küll teemasse, aga mingi hetk oli mul au sõita mingi vana sitrööniga, millel seisupidur (kässar) oli esiratastes... :ok:


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: TÃœV ja seisupidur
PostitusPostitatud: Kolmapäev 04 Sept, 2013 18:55 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
TÜV töötaja oleks võinud rullikud seisma panna ja mitte laskma pidurdatud ratastega autol rullikutel olla. Ülevaatuskohas kus mina käin, seda alati tehakse. Üldiselt ei tee väikse hoo pealt korras kässari rakendamine pidurile midagi.

Minu mäletamist järgi on kandilisel voyal taga trummelpidurid, klotsid on käsipiduri ja sõidupiduri jaoks ühised, lisaks puudub kandilisel voyal tagateljel ABS. Ehk need klotsid peavad päris liikluses taluma palju suuremad jõudusid kui TÜV testis.

Mul vajutati kord ülevaatuse käigus nii tugevalt pidurit, et Ford Sierral lõhkes piduritoru. (Kummalisel kombel sai piduri test iseenesest sooritatud positiivselt, aga kuna maha tekkis loik siis selle pärast ikkagi anti korduv) Ma ei tulnud tookord selle pealegi, et tüv'i onklit pidurite rikkumises süüdistada.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: TÃœV ja seisupidur
PostitusPostitatud: Kolmapäev 04 Sept, 2013 22:57 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 17 Juul, 2013 0:43
Postitusi: 6
Kisub küll OT-ks, aga vähemalt minu kandilisel (1991-1995 kere) on vähemalt pidurisüsteemi ehituse tõttu tagateljel ABS olemas, iseasi kas ABS töötab ja kas TÜV rullikud ajavad ratast piisava kiirusega ringi, et see ka tööle rakenduks.

Ja teemasse tagasi; need TÜV tabelid on netis kenasti üleval(vist oli ka auto24 foorumites mingi viide) ja endal ka kukkus karp lahti kui vähe on tegelikult neid asju, mille mittekorrasolek on väheohtlik viga.
Seega siiski jään enda seisukoha juurde olla õnnelik, et eestimaal teeb ülevaatust siiski inimene, mitte protokollis nina kinni olev masin.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia