Jahutusventilaator ei tohiks jah külma mootoriga tööle hakata.
Ma ei tea, kui oluline on see info, mis seal esinduses aju ja konditsioneeri lüliti kohta öeldi aga võiksid enne raha raiskamist üle vaadata, kas veetemperatuuri andurid on töökorras ja kas juhtmed peal ja ei ole katkestusi. Kui ma nüüd mootorid sassi ei ajanud, siis leidsin, et sellel mootoril on termostaadi juures kaks temperatuuriandurit. Üks andur on ühe ainsa juhtmega, mis on mõeldud kabiinis oleva kontrollpaneeli (näidiku) jaoks ja teine andur on kahe juhtmega, mis suhtleb ajuga. Töökorras auto puhul, kui viimaselt andurilt (millel on kaks juhet) ühendada lahti juhtmed, siis aju lülitab sisse jahutusventilaatori relee ja põlema peaks minema ka "Check Engine" tuli. Aju ei tea, et temperatuuriandur on lahti ühendatud ja et mootori üle ei kuumeneks, lülitab ettevaatusabinõuna sisse ventilaatori. Kontrolli, kas selle anduri juures on olemas korralik ühendus ega juhtmed ole vigased!
Kui midagi kahtlast ei märka, siis mina viiks läbi nende anduri otsast eemaldatud juhtmetega veel ühe testi. Ma asetaks nad peale mootori käivitamist korraks massile (mootori pinnale) ja vaataks, kas see annab tulemust, kas ventilaator jääb seisma või töötab edasi. Hetkel ütleb minu loogika mulle seda, et selle anduri takistus töötab selliselt, et kui mootori vesi kuumeneb, siis saadab anduri takistus ajule miinus (-)pinget ja aju käivitab relee kaudu ventilaatori.
Võib-olla annab veel keegi siit mõne soovituse, enne kui otsustad aju vahetama hakata. Aju vahetus või remont pole kindlasti odav lõbu..
Tallinnaga pole kursis aga Lõuna-Eestis saaks aju diagnoosida, remontida DIA-Autodiagnostikas Tartus
http://www.diagnostika.ee