Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Eelsüüde
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=81&t=15983
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  Erkzz [ Pühapäev 08 Jaan, 2017 15:39 ]
Teema pealkiri:  Eelsüüde

Tere, olen otsinud ja proovinud leida infot selle kohta et kui kaua praeguse ilmaga eelsüüte küünalde tuli põlema peaks, küsimus kehtib sis 3.0crd 160kw kohta ja öö läbi seisnud ning hommikul käivitades põleb eelsüüte tuli heal juhul 2seci, käivitus ka pikk umbes 10 seci jooksul raputab ennast käima, küünlad testitud ja korras, ehk on asi eelsüüte plokkis ? On seda võimalik kontrollida kuidagi ? Ootan vastuseid targematelt :) eriti selle eelsüüte pikkuse kohta. Tänud abi eest ette ära.

Autor:  albert [ Esmaspäev 09 Jaan, 2017 1:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

Eelsüüteküünalde tööaeg sõltub jahutusvedeliku temperatuurist. Märgutuli (Key ON Wait-To Start Lamp ON) ei näita, kui kaua küünlad on sisse lülitatud, tegelikult töötavad nad ka natuke pärast märgutule kustumist (Pre-Heat Cycle) ja isegi veel pärast mootori käivitamist (Post-Heat Cycle). Aegu vaata allpool toodud tabelist.

Tsiteeri:
When the ignition (key) switch is place in the ON position, a signal is sent to the ECM relating current engine coolant
temperature. This signal is sent from the engine coolant temperature sensor.
After receiving this signal, the ECM will determine if, when and for how long of a period the glow plug relays should
be activated. This is done before, during and after the engine is started. Whenever the glow plug relays are activated,
it will control the 12 volt 100 amp circuit for the operation of the four glow plugs. Each relay control two glow
plugs.
The Glow Plug lamp is tied to this circuit. Lamp operation is also controlled by the ECM.
With a cold engine, the glow plug relays and glow plugs may be activated for a maximum time of 200 seconds.
Refer to the following Glow Plug Control chart for a temperature/time comparison of the glow plug relay operation.
In this chart, Pre-Heat and Post-Heat times are mentioned. Pre-Heat is the amount of time the glow plug relay
control circuit is activated when the ignition (key) is switched ON, without the engine running. Post-Heat is the
amount of time the glow plug relay control circuit is activated after the engine is operated. The Glow Plug lamp will
not be activated during the post-heat cycle.

Kood:
Engine Coolant
Temperature Key ON Wait-To Start Lamp ON (Seconds) Pre-Heat Cycle (Glow Plugs On Seconds) Post-Heat Cycle (Seconds)
-30C         20 SEC.                               35 SEC.                                200 SEC.
-10C         8 SEC.                                23 SEC.                                180 SEC.
+10C         6 SEC.                                21 SEC.                                160 SEC.
+30C         5 SEC.                                20 SEC.                                140 SEC.
+40C         4 SEC.                                19 SEC.                                70 SEC.
+70C         1 SEC.                                16 SEC.                                20 SEC.

Autor:  Erkzz [ Esmaspäev 09 Jaan, 2017 10:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

Tänan eeskujuliku vastuse eest, hetkel loen sellest kõigest välja et -10 kraadi juures võiks tuli põleda 6-8seci, mida minu auto puhul kindlasti ei ole, Hetkel on väljas -1 ja käima läheb paugust kui on ööläbi seisnud, kuid mõned päevad tagasi oli siin -13 - -16 sis käivitus auto ikka väga pikalt. Hetkel sis mida peaks kuidagi katsetama oleks eelsüüte plokk ja tosooli tempi andur ? Kuigi selle sama temp anduri alt näen ju ka armatuuris peidetud näitajate alt mis on mootori temperatuur ? Äkki keegi oskab veel kommenteerida kuidas v kui kaua kellelgi armatuuris se tuluke põleb hommikuse külm käivitusega Mr Green Mr Green . Vahest tasub vist peale tule kustumist veel oodata natukene(tabeli järgi vaadates). Tänud veelkord vastuse eest.

Autor:  albert [ Esmaspäev 09 Jaan, 2017 15:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

Ma ise pole ka kunagi märganud, et see tuluke üle paari sekundi põleks :roll:
Alustada võiks võimalike veakoodide kontrollimisest. Kui need esinevad, siis on lihtne edasi tegutseda. Võiks ka proovida süüdet paar korda järjest sisse lülitada ilma mootorit käivitamata. Kui see aitab, siis on probleem tõenäoliselt mõnes eelsüüteküünlas. Igaks juhuks võiks ka kõik need üle kontrollida. Kontrollida tuleks takistust, mis peaks olema nullilähedane, umbes 0,5 oomi. Katkestust võib kontrollida ka 12V kontrolllambiga.
Rohkem juttu sel teemal võib leida http://www.300cforums.com/forums/uk-eur ... rrors.html

Autor:  Mehis [ Esmaspäev 09 Jaan, 2017 15:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

Mul muutus pilt peale releede vahetust.
Arvestage, et releed töötavad siin väga raskes rezhiimis. Iga küünal külmana tarbib kuni 14A voolu ( mõõdetud isiklikult)

Autor:  osmen [ Teisipäev 10 Jaan, 2017 17:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

Eelmisel talvel oli sama jutt. Kuid künlad oli vahetatud sügisel siis jaanud vaid relee. Vahetasin ära ja kõik ok.

Autor:  makimai [ Teisipäev 10 Jaan, 2017 22:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

Kus kohas need releed asuvad ja kas igale küünlale on oma

Autor:  albert [ Kolmapäev 11 Jaan, 2017 1:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

Tegelikult on tegemist integreeritud mooduliga, mille OEM kood on 05175759AB. See juhib kõiki küünlaid.

Manus:
module-glow plug pinout.jpg
module-glow plug pinout.jpg [ 80.7 KB | Vaadatud 9604 korda ]
Manus:
glow plugs wiring.jpg
glow plugs wiring.jpg [ 97.86 KB | Vaadatud 9604 korda ]
Manus:
module-glow plug.jpg
module-glow plug.jpg [ 219.93 KB | Vaadatud 9604 korda ]
Manus:
engine.jpg
engine.jpg [ 254.7 KB | Vaadatud 9604 korda ]

Autor:  Kuripiiritus [ Teisipäev 14 Mär, 2017 14:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

See tuli kindalasti üle paari sek ei põle ka kõige käredama külmaga. Endal just see blokk saba andiski. Scanneriga annab ilusti veakoodi ka (samuti võib anda kaasa hulga eelsüüte küünalde veakoode, aga nendega pole mõtet enne vahetust tegeleda, mul kadusid need vead peale bloki vahetust ise)

See blokk ise on üks tüüpvigadest. Uus blokk on juba teise disainiga. Vahetus kui nisad näppude asemel ei ole üle 15 min aega ei võta. (oli vist 2 polti vaja lahti keerata ja natuke köögerdaa, et vana kätte ja uus asemele pista). Ainuke asi, mis täheldasin, et uus blokk oli teise disainiga, siis mul ulatusid juhtmed napilt pistikusse ja jäid veits pingesse. Samas siiani pole täheldanud, et sellest probleemi oleks.

Autor:  Ropka [ Teisipäev 07 Nov, 2017 10:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

kes neid blokke hoolega vahetab, teadmiseks, et enimlevinud viga sellel on parandatav

Autor:  Märt J [ Laupäev 26 Jaan, 2019 15:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

Probleem aktuaalne, miskipärast ei suuda leida eestikeelsetest varuosamüügiportaalisdest sobivat jupstükki. Imelik on veel see, et varuosakoodi järgi lingil olev toode https://www.autovaruosadonline.ee/beru-7616464.html ju peaks sobima, aga lehel on kiri, et ei sobi. Milles asi, kas tuleb väljasmaalt ikkagi tellida? Sellesthttps://www.ebay.co.uk/itm/CHRYSLER-300C-3-0-CRD-Diesel-Glow-Plug-Control-Unit-Relay-Module-A6429005801-New-/281857739314 paremat diili nagu ei võluks välja, on see nii?

Autor:  albert [ Laupäev 26 Jaan, 2019 19:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

Tegemist ju täpselt sama asjaga BERU GSE114, pole vahet, kust selle ostad. Kindluse mõttes võid ju küsida müüjalt, miks nad arvavad, et see ei sobi 300C mudelile ja viidata teisele müüjale.

Ilmselt on põhjus tootja enda infosüsteemis https://www.beruparts.eu/find-my-part.h ... pe=vehicle kus ka ei pakuta seda 300C jaoks, küll aga Jeep GC jaoks, kusjuures mõlematel on sama 160 kW diiselmootor. Nii et küsima peaks hoopis tootja käest. ;)

Autor:  Erx80 [ Reede 20 Sept, 2019 19:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Eelsüüde

Uuel BERU GSE114 pole korpuse küljes lisa maandust. Taga pistikus ainult 1 GND juhe. Kas sihuke lahendus juhet läbi ei kärsata? Vaadake milline jäme punane juhe sisse läheb :shock:

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/