Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

300C esikettad ja klotsid
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=81&t=5615
Leht 2 koguhulgast 2

Autor:  error [ Reede 15 Veebr, 2013 18:41 ]
Teema pealkiri:  Re: 300C esikettad ja klotsid

eestis myydavad klotsid on vist mingist saastast tehtud. vahetasin sygisel enda 300c köik piduriklotsid ära ja see kriiks krääks jne hääl ajas kyll vihale, ostsin siis greenstaffid alla ja teien tera kohe. nyyd on kettaste vahetus ees, odavama peale ma enam ei lähe...

Autor:  intelligence [ Reede 15 Veebr, 2013 20:24 ]
Teema pealkiri:  Re: 300C esikettad ja klotsid

Voyka kirjutas:
Värskendan seda teemat natuke. Tuli meelde, et selle aasta jaanuaris pidin need klotsid siiski maha võtma, sest üks sisemine klots tuli klotsipinna pealt lahti ja kadus.. Sai nendega sõidetud nati üle 28 tuh km. Kas see on palju või vähe otsustage ise. Igal juhul panen tulevikus samad EBC klotsid. Hetkel on ajutiselt peale pandud u. 6 tuh km läbinud klotsid, milledega sai kunagi enne EBC klotside panekut natuke sõita ja ma pean ütlema, et juba praegu on märgata erinevust. Ketastele on tekkinud imelikud ebaühtlased kulumisjäljed või kriimud, mida EBC klotsid igatahes kogu oma eluea jooksul jätta ei suutnud. Need vähesõitnud klotsid said omal ajal Automaailmast ostetud (mingi Itaalia toode).

Klotside vahetusel märkasin ka sellist jama, et klotside kõrvad on natuke kõverdunud ja kui vaadata käändteljel või raamil neid kohti (abutment), mille peal nad edasi-tagasi liiguvad, siis on näha, et nendest kõrvadest on aja jooksul sinna raamile pesad sissekulunud. See võib olla ka üks põhjustest, miks üks klots lahti tuli. Paistab, et pidurdamise ajal klotside kõrvad takerduvad nendes vagudes ja ei liigu nii nagu peaksid. Klotsid on pinges ja katted mõrenevad või tulevad maha.
Siit ka küsiks korraga, et kas neid kohti käändteljel on võimalik ka kuidagi taastada (näit. peale keevitada ja lihvida) või peab uued muretsema? Uuest peast on need kindlasti hirmkallid. Uurisin ühel sama aasta Voyageril käändtelgi ja sellel olid ka pesad sees.
Kas Voyageridel uuest peast selle koha peal originaalis mingeid libeda pinnaga lisaplekke ei olnud? Endise Mazda omanikuna tean, et japsidel olid küll selle koha peal plekid ja ei need kohad nii hirmsasti ei kulunud.

Pilt



Väga vabalt võib peale keevitades need lohud täita ja tasapinna ühtlaseks lihvida.

Autor:  metsaerak [ Reede 14 Nov, 2014 0:05 ]
Teema pealkiri:  Re: 300C esikettad ja klotsid

Tervitus.

Ka minul aeg välja vahetada esimesed kettad ja ilmselt ka klotsid kuid kuna 300 C pidurid on tehasest veidi hädised auto kaalu arvestades (kipuvad kriuksuma ka) siis tehase kettaid, klotse enam ei tahaks vaid ostaks mingi aftermarket tootja kettad, klotsid, mis on paremad, vastupidavamad kui tehase poolt paigaldatud kuid samas tavakasutusse mõistliku hinnaga.

Ringrada ei sõida selle autoga vaid tavaline linna/maanteesõit kiirustel max 140km/h ehk.

Soovitage nendele tingimustele vastavat hea hinna/kvaliteedi suhtega komplekti. Ketas ja klots võivad ka eri tootjate omad olla kui nii parem on.
Valik veebiavarustes on nii meeletult suur, et sealt ei oska ise midagi konkreetset eelistada.

Aitäh,
Terv. metsaerak

Autor:  metsaerak [ Reede 14 Nov, 2014 0:09 ]
Teema pealkiri:  Re: 300C esikettad ja klotsid

Tanel-T kirjutas:
Minul boschi kettad ja brembo klotsid ning peaks mainima, et seni ilma "viledeta" :)


Tere.
Kuidas rahul olete selle komboga ning kas kettad on drilled või slotted?
Mis selline esipidurite komplekt maksta võis?

Tänud ette.

Terv. metsaerak

Autor:  albert [ Reede 14 Nov, 2014 1:17 ]
Teema pealkiri:  Re: 300C esikettad ja klotsid

Tehase kettad ongi Boschi omad (2004-2010). Bosch tarnib neid ainult OEM osadena ja jaemüügis neid vist ei leidugi. Kui tellida Mopari omad, siis saadki Boschi omad Mopari karbis. Boschil on kaks tehast, kus neid tehakse - üks USA-s ja teine Hiinas. Viimasest tulnud pidavat olema kehvema kvaliteediga.
Vt. http://www.300cforums.com/forums/brakes ... disks.html

Autor:  MaxL [ Reede 14 Nov, 2014 10:42 ]
Teema pealkiri:  Re: 300C esikettad ja klotsid

Mina küll 300c pidurite kohta midagi halba ei ütle. Minu auto sõitnud 85000km ja nii kettad, kui klotsid veel originaalid, ei värise ega vilise. Ei kujuta ette, mida selle autoga tegema peaks et kettaid nii tihti vahetada oleks vaja nagu siin kirjutatakse. Üks väike probleem siiski on, klotside tolm määrib väga kergesti velgi.

Autor:  metsaerak [ Reede 14 Nov, 2014 13:20 ]
Teema pealkiri:  Re: 300C esikettad ja klotsid

Kui Sul on 85000km läbisõiduga masin siis ilmselt Su auto on ehk 3 max 4 aastat vana ja veel ei tohikski pidurid järgi anda kuskilt otsast, ka on siis ilmselt juba tegemist uuema 300C'ga, millel minuteada originaalvelg 19'', mis omakorda lubab oletada, et ka suuremad pidurid on tehas varasema probla lahendusena installinud.

Mina oma 2007' Touring CRD 300C ostsin 2 a tagasi 185000km läbisõiduga, pidurid olid siis laitmatud, hetkel 212000km läbisõit ja on tunda, et pidur ei ole enam terav. Eriti hästi saab aimu pidurite hädisusest kui vahepeal korraks kasutada äiapapa sama aasta Range Rover'it, millel on suured Brembo pidurid :)

Ketta pealt on ka näha, et pidurdamine ei toimu kogu ketta pinnaga vaid ehk 3/4 sellest.
Kuna aeg vahetuseks on käes ja lugeda 300C kehvapoolsetest OEM piduritest võib pea igaltpoolt siis ei tahaks samu probleemseid komponente uuesti osta vaid ostaks tiba kallimad ja klass paremad, mis võiksid olla tavakasutusse just parajad, sellise auto massi arvestades.

Kodufoorumis (tqhq.ee) tõstatasin sama küsimuse ja sealt tuli endise omaniku heakskiit SRT8 originaal pidurite kohta (isegi ringrajakasutuses) kuid naised saunas rääkisid, et SRT8 ketas ei mahu 18'' velje sisse ära, SRT'l on tehasest 20'' velg. Kui keegi teab seda mahtumise asja kommenteerida siis tänud ette.
CRD'l ketas vist 345mm ja SRT'l 360mm?
Küsimus: Kas näiteks OEM replacement Brembo ketaste, klotside paigaldus lahendaks probleemi või on uba ikkagi selles, et 345mm on aladimensioeeritud auto massi arvestades ja ka neid Brembosid (või mis iganes sama dimensiooniga kvaliteetkaupa) hakkab ikkagi minema nagu leiba, st. tuleb iga 3 a tagant vahetada?

Tänud.
Terv. metsaerak

Autor:  rivo [ Reede 14 Nov, 2014 20:28 ]
Teema pealkiri:  Re: 300C esikettad ja klotsid

300C on ju tehtud mersu põhjale. On keegi uurinud, kas mersu pidurikomplekti pole võimalik paigaldada? Minuteada mersumehed küll ei kurda piduriprobleemide üle.

Autor:  metsaerak [ Reede 14 Nov, 2014 20:56 ]
Teema pealkiri:  Re: 300C esikettad ja klotsid

SRT mehed ka ei kurda pidurite üle :)


see W211 E klassi kere on väiksem/kergem ka ilmselt...

onu Wiki otseselt ei väida, et pidurid mersult pärinevad...

The Chrysler 300 is based on the rear-wheel drive Chrysler LX platform which features components derived from the W211 Mercedes-Benz E-Class of 2003 to 2009.[6] Shared components include the rear suspension design, front seat frames, wiring harnesses, steering column, the 5-speed automatic transmission's design, and a derivative of the 4Matic all-wheel drive system. The Chrysler 300 also features a double wishbone front suspension that is derived from the W220 Mercedes-Benz S-Class.

Autor:  rivo [ Reede 14 Nov, 2014 21:19 ]
Teema pealkiri:  Re: 300C esikettad ja klotsid

Wiki väitele tuginedes võiks siis näiteks vaadata S-klassi rattakoopasse. S-il peaks kaalu olema ka samapalju, kui 300C-l või isegi rohkem.
Näedsa, ongi nüüd eksparimendi koht. Vana ketas näppu ja kuskile romulasse S-klassi kettaga võrdlema näiteks.

Autor:  metsaerak [ Reede 14 Nov, 2014 21:24 ]
Teema pealkiri:  Re: 300C esikettad ja klotsid

S'il on siis vblla SRT'ga samad pidurid :)

Otsisin Brembo müüjat Eestis ning leidsin sellise adre nagu aftermarket.ee, kus autopõhiselt otsida ei saanud vaid tuli saata päring. sellele sain vastuseks:

Brembo ei valmista kahjuks sellele autole üldse ketast. (a SRT'le ju valmistab :uhoh )
Saada on:
odavama otsa Blueprint 55.- tk (kiire tarne)
premium ketas DBA T3 (soontega) 210.- tk (tarne 1 nädal)

Mida sellest DBA T3 'st arvata ning kas on ka midagi vastavat odavamalt?

Pilt

Leht 2 koguhulgast 2 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/