Tänane kuupäev Reede 14 Dets, 2018 4:56

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Auto ostust
PostitusPostitatud: Laupäev 31 Mär, 2018 21:36 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 31 Mär, 2018 21:25
Postitusi: 1
Soov on osta endale 300c aga kuna see auto mark ja mudel on mulle täiesti uus siis küsiks nõu.
Auto head ja vead?
Tüüp vead?
Mootori suhtes pole eelistusi kas diisel või bens soov oleks teada saad milline neist kõige pommikindlam või millega teil kõige vähem probleeme on esinenud.
Millele peaksin tähelepanu pöörama auto ostul?
Teiepoolne info ja kogemused selle autokohta oleksid mulle suureks abiks!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Auto ostust
PostitusPostitatud: Laupäev 31 Mär, 2018 23:09 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 99
Olen aastaid sama küna ees olnud. Nüüd sõidan sõsarmudeliga Dodge Magnum.
1. Tee endale selgeks, mille jaoks ostad - oma rahakoti pealt või firma kulul.
2. Kas enamik on linnasõite või maanteed.
3. Kas tahad ideaalses korras masinat või oled ise tegija ja ei häiri mõni tehniline aps.

Ma võtan korra oma mätta otsast:
Enamik linnasõitu, seega diisel kindlasti ei, sest see mersu V6 on tegelikult täispask ja kui nädalas korra ikka torusid korralikult kuumaks ei sõida, siis on pihusti mured, DPF kinni jne. Lisaks tuleks õlivahetus teha tihemini kui ette nähtud ja see ei ole diisli puhul eriti odav. Pikka otsa sõita on diisel mugav ja ökonoomne, kuid sõidurõõm ei kaalu seda kahjuks üles. Lisaks need piesopihustid ei kannata kehva kütust. Oma sugulasel just läks pihustiring, sest tuli lõuna-eestist ja oli vaja hädaga kuskil tankida. Oma vits ja kooliraha, et enam ei roni igale poole.
Enamik muresid pigem ongi diiselmootoriga seotud.

Bensukatest on sul 2 V6 ja V8. V8 ülalpidamine on kulukam, sest kütust juba kulub rohkem. Küünlaid on 16 ning neid tuleb vahetada korraga. Õli on ettenähtud 5w-20, mis on gramm kallim, kui tavaline.
2.7 on vändapoolitaja, kui õli vähegi pikale jäänud, siis tsau. Manuaal näeb ette linnaautol 7500km või 10 000 normaaloludes. Ise hoiaks sellegi lühemana. 2.7 on ketiga, kuid sellega mured ei lõpe.
Ise valisin 3.5, sest kuigi on hammasrihm, on seda vahetada lihtne, odav. Ise sõidan Shelli 5w-30ga, pole hüdrotiksu ja mootori käitumine hoopis parem, kui 10W30ga. Kütusekulu on optimaalne - linn 14, maanteel olen saanud ka alla 8. Minu jaoks täiesti okei, eriti auto kohta, mis kaalub koos minuga 2100kg. Viimane õlivahetus koos filtritega oli alla 50 euri. 3.5 puhul on samuti õlivälp soovituslik 7500 või 10 000km. Ise vahetan 7500 järel.
Käigukaste on 2 - 4käiguline 42RLE või 5käiguline NAG1, mida toodab ZF ja mida kasutatakse ka mersudel. Kui vähegi hooldust saab, sis kestavad mõlemad, maanteeautole tuleb 5käiguline kasuks. Kuidas vahet teed - kui on käiguvalitsal pikk kuliss PRND321, siis on 4 käiguline, kui on PRND+-, siis on 5käiguline.

Elektrit on autol palju, ise otsisin nimme väikese varustusega, et poleks tulevasi probleeme. Mul pole rehvirõhuandureid, pole adaptiivvedrustust, aga tänu sellele on tutikas amort Silberis 25 euri tk.
Veermik on S-klassi mersu, mitte midagi erilist. Jupid on odavad, ülemine õõts on kõige kallim, aga USAst tuleb tellida kas SRT silla komplekt või Moog Problem Solver ja tükiks ajaks rahu majas. See on kogutud info usa foorumitest. Nahksisust puudust ei tunne, kuna ma ise ei salli nahksisu.
Ühesõnaga, tee oma valik ja vali võimalikult korras auto. Ise soovitaks linnainimesena bensukas valida. Muidu auto on äge tank, mõnus sõita, ise tulin turbomasina pealt, siis minek on vb vähe uimasem, aga mul tuli ruumist puudu ja päris minivani veel ei tahtnud, siis see oli mõnus vaheldus eurotaburettidele.
Ise remontida on üldjuhul päris lihtne, enamik infot on netis ja kõik on tehtav, sest paigutus on üpriski loogiline. Tagasillas 2 õõtsa jaoks on vaja aind tagasild alla lasta, sest poldid tulevad kere poole. Muu on nohu.
Avariilised masinad roostetavad, sest tsink on tal päris paks ja kui see on juba kahju saanud, siis kauaks rõõmu ei ole.
Müüki pannakse üldjuhul mingi veaga masinad, mida enam ise remontida ei taheta, jupid on sitaks odavad, aga no mingi kartus on inimestel võõramaa auto pärast. Minu arust odavam seda autot pidada, kui mingit VW Golfi.
Kindlasti vaatama minnes- kõik lisad ja vidinad PEAVAD töötama. Kui mootoritest ise palju ei taipa, võta keegi appi. Koliseva ketiga mootori tunneb igaüks ära. :)

Kui miski veel huvi pakub, küsi julgesti. :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Auto ostust
PostitusPostitatud: Esmaspäev 02 Apr, 2018 11:48 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler PT Cruiser

Liitunud: Reede 16 Dets, 2011 19:24
Postitusi: 25
Asukoht: Tartu
Eelmise kommenteerija teksti ei maksa tõsiselt võtta, eriti crd mootori osas. Sõidavad nad kõik, vahet pole, mis mootoriga. Dünaamika poolelt on V6 bensukad kõige kehvemad, diisel jääb nende ja kahe V8 vahele (peale 5,7 pakuti ka 6.1 SRT versiooni).
Minul on 2aastane kogemus 300C-ga, hetkel pole hoolduskulude poolelt midagi ebatavapärast ette tulnud (võib-olla siis tuleb veel). Ainuke seik, mis meelde tuleb, et päris kõik hooldus/remondikojad ei saa Chrysleri veaotsimistega hakkama. Pidin oma tavapärase töökoja vahetama ameerika autodele spetsialiseerunud töökoja vastu. Aga muidu väga viis, mulle meeldib.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Auto ostust
PostitusPostitatud: Esmaspäev 02 Apr, 2018 18:41 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 99
sorri, aga ma pean neid räbalaid remontima ja kui inimene ütleb, et sorri, ei ole pihusti jaoks raha, las auto seisab, siis pigem tasuks jätta see peavalu. mu oma sugulane ostis CRD, mis Tallinna silberis väga heaks tunnistati, paraku 2 kuu pärast jooksis mootor kokku erinevatel põhjustel, üks neist omaniku süül. Kui ikka lühikesed otsad on, pole mõtet mootorit tappa.
Veaotsinguga saab iga töökoda hakkama, aga kui asi hakkab piesopihusteid puudutama, siis ei taha keegi sellega tegeleda ja ka TopParts diisleid enda uksest sisse ei lase, läbi käidud tee.
Dünaamika on tõepoolest super, ma ei vaidle vastu, aga kui on valida, siis jäägu see peavalu neile, kellel paksem rahakott. :D
Ja kuniks teemaalgataja pole täpsustanud oma soove, ei ole mõtet siin midagi materdama hakata.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Auto ostust
PostitusPostitatud: Esmaspäev 02 Apr, 2018 19:18 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 07 Aug, 2012 12:27
Postitusi: 37
Ma remondin neid ka iga päev ja oman ühte 300c crd-d. Tänaseni ei ole põhjust nuriseda, probleeme palju ei ole esinenud. Mis puudutab pihusteid ja küttesüsteemi, siis need nagu igal teisel tänapäeva common railil, ei midagi erilist, täna praktiliselt kõik kasutavad juba piezo pihusteid. Kui veakoodide lugemisega hakkama ei saada, siis tuleb peeglisse vaadata, ka kõige suvalisem hiina tester saab sellega edukalt hakkama.
Kusjuures mersu diislid suhteliselt head veel selles osas, et DPF ja EGR süsteemid andestavad päris palju neid lühikesi otsi linnas. Vagi pillid selles osas palju kapriisemad. Ühesõnaga mina ka diislit ei kardaks, päris hästi peab vastu, kui hooldada normaalselt.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Auto ostust
PostitusPostitatud: Esmaspäev 02 Apr, 2018 20:52 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1999 Chrysler Town&Country

Liitunud: Teisipäev 26 Juun, 2007 0:11
Postitusi: 210
Asukoht: Tallinn
mind huvitab miks 6.1 mootoritega c-sid meie maal ühtegi pole (pole 3 aastat ühtegi müügis ka näinud)
mis teema nendega siis on, peaks ju veel parem asi olema? SRT-d ja puha

maine madal? liiga kallis?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Auto ostust
PostitusPostitatud: Kolmapäev 02 Mai, 2018 18:40 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 99
ikka on.
http://www.auto24.ee/used/2814834
Pole küll 300c, aga kõvasti etem auto.
pigem on see, et meie inimene kardab suurt autot ja suurt mootorit. V8 on ka piisavalt kapriisne, et kõigile ei käi selle hooldamine jõukohaselt, eriti kui on regulaarhooldustega tekkinud välbaületused ja seda see mootor ei andesta. Lisaks on küünlad topelt ja 5w-20 õli ei ole ka just 5 euri per L letis. Endal jäigi lõunanaabritelt V8 toomine ära, sest sõbrad vastavates instantsides laitsid mõtte maha, et kui 2k euri tagavaraks ei ole, siis ei maksa V8ga jännata, kuna varuosade saadavus on nigel ja ootamatu klapi kukkumine võib juhtuda suva poeskäigu ajal. Aga haruldane oleks SRT kindlasti ja eelpool antud link on ka meil Eestis ainuke. V6 seevastu on rohkem. Ja diisel.. no sellest saatana sigitisest pole mõtet üldse kõnelda.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Auto ostust
PostitusPostitatud: Reede 04 Mai, 2018 21:50 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1999 Chrysler Town&Country

Liitunud: Teisipäev 26 Juun, 2007 0:11
Postitusi: 210
Asukoht: Tallinn
pole see mersu mootor sigitis midagi, seevastu Itaalia ja VW(dotsidel) õlipressid küll

aastaid (kümneid) sain öelda, et alla 3 liitri ja V6 pole mul midagi olnud, kui kogemata arvasin, et voya (taaskord) käib küll, aga see 4 pütine CRD põristaja, never ever

Aga Dodge puhul on hea argument tagavedu (4-veo asemel)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Auto ostust
PostitusPostitatud: Reede 01 Juun, 2018 0:39 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 21 Juun, 2011 10:07
Postitusi: 5
magnum kirjutas:
Enamik linnasõitu, seega diisel kindlasti ei, sest see mersu V6 on tegelikult täispask ja kui nädalas korra ikka torusid korralikult kuumaks ei sõida, siis on pihusti mured, DPF kinni jne. Lisaks tuleks õlivahetus teha tihemini kui ette nähtud ja see ei ole diisli puhul eriti odav. Pikka otsa sõita on diisel mugav ja ökonoomne, kuid sõidurõõm ei kaalu seda kahjuks üles. Lisaks need piesopihustid ei kannata kehva kütust. Oma sugulasel just läks pihustiring, sest tuli lõuna-eestist ja oli vaja hädaga kuskil tankida. Oma vits ja kooliraha, et enam ei roni igale poole.
Enamik muresid pigem ongi diiselmootoriga seotud.
[...]
Kui miski veel huvi pakub, küsi julgesti. :)

Aga. Kui auto ostagi sellise mõttega, et sõidan sellega valdavalt pikki otsi. On suur ja mugav, et maanteel kruiisida. Ok, mõnikord mõni lühem linnasõit ka, kuid enamasti ikka 50+ km ots. Kas siis on ka 300C diisel (universaal) häda ja viletsus? Eriti, kui vaatan 8-10 a vanuseid autosid ning nende ajalugu on nii ja naa (palju on müügis Itaaliast tulnud ~10 a vanu autosid, mille ajalugu kätte ei saa ja mille läbisõit on ... ehh, 130..150 tuh, eks ole) ja võimalik, et palju on olnud just lühikesi linnas sõitmisi.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Auto ostust
PostitusPostitatud: Laupäev 02 Juun, 2018 13:36 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 99
Kui tuleb ikka rohkem pikka sõitu, siis on hädasid vähem, aga mis nüüd itaaliasse puutub, sis ma ise töötasin ühes Chrysleri esinduses ja nägin sellist elu, et ma ei julgeks isiklikult mitte ühtegi itaaliast toodud autot osta. :D Sest küll olid õlifiltrid otsas, küll oli õli otsas. Ma olin muidugi suht saapaninas, ehk siis kaugemal, kui tsivilisatsioon... aga imekombel seal polnud ühtegi häda nendega. meil oli töökoja asjaajamisautoks 96.a Voya vana diisliga, ligi 500 000 kellal, aga käis nii mahedalt ja mõnusalt... Ja siis meenusid kõik need Eesti rümbad... :D
Aga tulles tagasi - enne ostu kindlasti kontroll teha, muidu saad kõvasti raha kohe alla matta.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Auto ostust
PostitusPostitatud: Pühapäev 03 Juun, 2018 17:13 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 990
Asukoht: Harjumaa
Ma võtaks teema kokku üheselt: kõik mootorid peale 2.7-e on sõidetavad ja normaalsete ülalpidamiskuludega. Diisel tasub ära siis, kui aastane läbisõit on 30 000+ kilomeetrit. Kõige idioodikindlamaks võib pidada 3.5 bensukat, aga see kipub natuke lahjaks jääma sellele kerele, vähemalt minu gaasijala jaoks. Sõidab ja saab kõik kenasti tehtud, aga ei midagi erilist. V8 on mineku poolest hoopis midagi muud, eriti SRT. Kui juhtub HEMIga midagi, siis selle remont ei ole üle mõistuse kallis. USAst on saada selle mootori overhaul kitid, mis parandavad kõik nõrgad kohad (klapi juhtpuksid, kolvirõngad jne.) ja siis edasine sõit on murevaba. Kaks küünalt silindri kohta pole ka eriline kulu, sest sinna lähevad tavalised odavad küünlad, mitte iriidium ega muu udukallis värk. Õlivahetused ükskõik mis autol on mõistlik teha max. 10 000 kilomeetri järelt. Tehas võib anda välba mis tahes, aga reaalsus on see, et enamus kasutusjuhendites on kirjas, et õlivahetus välp on KUNI x kilomeetrit, mitte fikseeritud jäigalt. Meie kliimas tasub ilma pingutamata pool tehasevälbast maha võtta ja siis selle sagedusega teha. Samuti kasutusjuhendites on kirjas temperatuurid ja kasutusviisid, mis lühendavad välpa kohe oluliselt. Max välp on ideaaltingimustes, mida meil paraku pole.
Kere poolest peab kindlasti nad üle vaatama kriitilise pilguga. Eestist pärit autod võivad juba kenasti roostetada, isegi ilma avariid läbi elamata. Meie teedele puistatav sool ja keemiapask saab lõpuks jagu kõigest.
Kontroll enne ostu pädevas kohas on kohustuslik. Kunagi aastaid tagasi lasin sõbra palvel ühe teda huvitava diiselsedaani üle kontrollida töökojas ja teha pakkumise vigade paranduseks. Pealt vaadates üsnagi sile auto osutus korralikuks üllatuseks. Remondiarve koos varuosadega oleks tulnud pea 6K.

On vana tõde, igasuguse autoostmise alus: osta nii korralik auto, kui vähegi võimalik. Kui ei ole kiire, siis võta aega otsimiseks ja eeltöö tegemiseks.

_________________
Chevrolet Express 5.7 V8
Tööl MB Sprinter
Golf VI
Uunikum ZAZ


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Auto ostust
PostitusPostitatud: Pühapäev 03 Juun, 2018 18:39 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Pühapäev 20 Okt, 2013 18:55
Postitusi: 658
Kui küünalde vahetus rahakotile juba üle võimete on, siis peaks ühistranspordi peale mõtlema :D


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia