Kui teie 300C varustuses on 6 kõlariga Bostoni süsteem ja tahate veelgi paremat heli, siis basskõlari lisamine ei ole tea mis raketiteadus ja vähegi tehnikas kodusolev isik peaks sellega hakkama saama. Enda kogemusest võin öelda, et tulemuses ei tulnud pettuda. Kuna õige mitmed on selle kohta nõu küsinud, siis siin on ehk õige koht sellest pikemalt koos piltidega rääkida.
Kõlari jaoks on koht olemas taga nn. kübarariiulil kahe ovaalse 6x9" kõlari vahel. Augu paljastamiseks tuleb riiuli kate eemaldada ning eemaldada pigimati taolises materjalist kate, mis on ava peale kleebitud. Altpoolt pakiruumist tuleb eemaldada paks vilt, siis pääseb augu juurde ka altpoolt. Auku peaks mahtuma 8" läbimõõduga kõlar, igaks juhuks tasuks enne kõlarit ostma minnes kinnitusaukude vahed ära mõõta, sest erinevatel samamõõdulistel kõlaritel on kinnitusaukude vahed natuke erinevatel kaugustel. Kõlar peaks tingimata olema nn.
open air tüüpi, mis on mõeldud tööks ilma kinnise kastita, vastasel juhul ei pruugi tulemus ootustele vastata. Ise kasutasin Noorest Tehnikust muretsetud DLS OA8-t,
Manus:
Faili kommentaar: Kõlarid altpoolt
DSC04984.JPG [ 141.42 KB | Vaadatud 4788 korda ]
. Nagu näha, on selle kinnitusaukude ring vajalikust veidi väiksem, aga pikemate kruvidega õnnestus see päris hästi olemasolevasse pessa fikseerida. Kõlar on natuke liiga kõrge, aga kuna selle magneti sees on tuulutusava, mida ei ole hea kinni katta, siis lõikasin paksu vildi sisse sobiva augu ja nii ulatubki ka tagasi pandud polsterduse puhul kõlari tagumine ots otse pakiruumi.
Nüüd on vaja veel basskõlari jaoks eraldi võimendit. Neid on saadaval laias valikus. Sobib monovõimendi, soovitavalt
high level sisendiga, mis võimaldab sisendina kasutada teiste kõlarite juhtmeid. Võimsus sõltub soetatud kõlarist ja sellest, kui valju moonutustevaba heli soov saada. Võimendi reklaamitud hetkevõimsusele ei tasu tähelepanu pöörata, olulisem on pidevrežiimis mingi moonutuste taseme juures tagatud maksimaalne võimsus. Minu valik oli Alpine MRP M352. Võimendi monteerisin pakiruumi juhipoolse seina külge tagumise rattakoopa taha, seal on olemas kere sees ka must katte taga rattakoopasse avanevad ventilatsiooniavad tuulutamiseks.
Manus:
Faili kommentaar: Koht võimendi jaoks
DSC04980.JPG [ 93.44 KB | Vaadatud 4788 korda ]
Manus:
Faili kommentaar: Võimendi
DSC04983-1.jpg [ 129.17 KB | Vaadatud 4788 korda ]
Natukese aja pärast jätkame kaabeldusega.