Tänane kuupäev Esmaspäev 06 Mai, 2024 9:03

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Kolmapäev 24 Mär, 2010 21:53 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Kui teie 300C varustuses on 6 kõlariga Bostoni süsteem ja tahate veelgi paremat heli, siis basskõlari lisamine ei ole tea mis raketiteadus ja vähegi tehnikas kodusolev isik peaks sellega hakkama saama. Enda kogemusest võin öelda, et tulemuses ei tulnud pettuda. Kuna õige mitmed on selle kohta nõu küsinud, siis siin on ehk õige koht sellest pikemalt koos piltidega rääkida.

Kõlari jaoks on koht olemas taga nn. kübarariiulil kahe ovaalse 6x9" kõlari vahel. Augu paljastamiseks tuleb riiuli kate eemaldada ning eemaldada pigimati taolises materjalist kate, mis on ava peale kleebitud. Altpoolt pakiruumist tuleb eemaldada paks vilt, siis pääseb augu juurde ka altpoolt. Auku peaks mahtuma 8" läbimõõduga kõlar, igaks juhuks tasuks enne kõlarit ostma minnes kinnitusaukude vahed ära mõõta, sest erinevatel samamõõdulistel kõlaritel on kinnitusaukude vahed natuke erinevatel kaugustel. Kõlar peaks tingimata olema nn. open air tüüpi, mis on mõeldud tööks ilma kinnise kastita, vastasel juhul ei pruugi tulemus ootustele vastata. Ise kasutasin Noorest Tehnikust muretsetud DLS OA8-t,
Manus:
Faili kommentaar: Kõlarid altpoolt
DSC04984.JPG
DSC04984.JPG [ 141.42 KB | Vaadatud 4788 korda ]
. Nagu näha, on selle kinnitusaukude ring vajalikust veidi väiksem, aga pikemate kruvidega õnnestus see päris hästi olemasolevasse pessa fikseerida. Kõlar on natuke liiga kõrge, aga kuna selle magneti sees on tuulutusava, mida ei ole hea kinni katta, siis lõikasin paksu vildi sisse sobiva augu ja nii ulatubki ka tagasi pandud polsterduse puhul kõlari tagumine ots otse pakiruumi.

Nüüd on vaja veel basskõlari jaoks eraldi võimendit. Neid on saadaval laias valikus. Sobib monovõimendi, soovitavalt high level sisendiga, mis võimaldab sisendina kasutada teiste kõlarite juhtmeid. Võimsus sõltub soetatud kõlarist ja sellest, kui valju moonutustevaba heli soov saada. Võimendi reklaamitud hetkevõimsusele ei tasu tähelepanu pöörata, olulisem on pidevrežiimis mingi moonutuste taseme juures tagatud maksimaalne võimsus. Minu valik oli Alpine MRP M352. Võimendi monteerisin pakiruumi juhipoolse seina külge tagumise rattakoopa taha, seal on olemas kere sees ka must katte taga rattakoopasse avanevad ventilatsiooniavad tuulutamiseks.
Manus:
Faili kommentaar: Koht võimendi jaoks
DSC04980.JPG
DSC04980.JPG [ 93.44 KB | Vaadatud 4788 korda ]
Manus:
Faili kommentaar: Võimendi
DSC04983-1.jpg
DSC04983-1.jpg [ 129.17 KB | Vaadatud 4788 korda ]

Natukese aja pärast jätkame kaabeldusega. :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Võimendi toide
PostitusPostitatud: Kolmapäev 24 Mär, 2010 22:24 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Kuna 300C aku asub ka pakiruumis, siis ei ole toitejuhtmete vedamine suur probleem. Plussjuhe on kaitsme kaudu ühendatud otse aku külge.
Manus:
Faili kommentaar: Toitejuhe
DSC04986-1.jpg
DSC04986-1.jpg [ 173.97 KB | Vaadatud 4787 korda ]
Sinine massijuhe on näha eelmises postituses, see on mul ühendatud mingi tagumise tule juures oleva poldi külge. Teoreetiliselt oleks parem olnud see vedada aku juurde ja ühendada seal koos aku massijuhtmega ühte punkti. Aga praktiliselt ei ole ka praegusel lahendusel absoluutselt midagi viga.

Siis on võimendile vaja veel sisselülitamiseks vajalikku +12 V pinget. Seda saab aku juures olevast jaotuskarbist kaitsme 18 juurest. Nimelt on see aksessuaaride voolu kaitse, kuhu pinge tekib ja kaob samal aja kui raadiolgi. Üigemini raadio saabki oma pinge samast ahelast
Manus:
DSC04986-2.jpg
DSC04986-2.jpg [ 105.59 KB | Vaadatud 4787 korda ]


Mõtlesin, et mõnikord oleks parem kuulata raadiot ka ilma basskõlarita. Vedasin siis eelpoolkirjeldatud juhtme salongi armatuuri alla, kuhu panin lüliti ja sealt jälle tagasi võimendi juurde. Nüüd tagantjärele mõeldes oleks ju selle pinge võinud kohe kuskilt armatuuri alt võtta, näiteks raadiost. :roll:


Manused:
DSC04982-1.gif
DSC04982-1.gif [ 204.37 KB | Vaadatud 4787 korda ]
Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Võimendi sisendsignaal
PostitusPostitatud: Kolmapäev 24 Mär, 2010 23:09 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Kui võimendil on high level sisend, siis saab võimendi sisendi ühendada otse mingite teiste kõlarite juhtmetega, vastasel juhul on vaja muretseda high-low signaali konverter.

Pole sugugi ükskõik, millistest kõlaritest basiivõimendile signaal võtta. Boston süsteemi omapära on digitaalses võimendis, mille sisendiks on raadiost tulev konstantse tugevusega signaal. Raadiost tuleb see signaal kui tagakõlarite väljund, mis aga ei lähe sugugi kõlaritesse vaid võimendisse. Raadio helitugevuse, balansi ja tämbrinuppude keeramine ei mõjuta mingil määral raadiost väljuvat signaali, kogu manipuleerimine toimub digitaalses võimendis. See võimendi sisaldab ka eri kõlariterühmade jaoks erinevad filtrid. Kokkuvõttes teeb võimendi ühest sissetulevast signaalist kolm erinevat väljundsignaali. Nende signaalide sageduskarakteristikud on toodud allpool.

Esikõlarid
Manus:
81105_032.jpg
81105_032.jpg [ 57.58 KB | Vaadatud 4786 korda ]

Tagakõlarid
Manus:
81105_033.jpg
81105_033.jpg [ 56.37 KB | Vaadatud 4786 korda ]

Esiustes olevad kõlarid
Manus:
81105_034.jpg
81105_034.jpg [ 54.05 KB | Vaadatud 4786 korda ]


Nagu näha, sobivad basskõlari võimendi jaoks kõige paremini esiustes olevate kõlarite signaalid, kuna teistel on madalad sagedused ära lõigatud. Et mitte uksi lammutama hakata, on lihtsam võimalus leida vajalikud juhtmed otse võimendi juurest. Võimendi asub armatuurlaua all otse kapoti avamise hoova kohal.
Manus:
DSC04975.JPG
DSC04975.JPG [ 154.12 KB | Vaadatud 4786 korda ]


Võimendi all on kaks pistikut: naturaalne/värvitu 14 kontaktiga ja valge 20 kontaktiga. Nendest huvitab meid esimene, kus on meile vajalikud signaalid:
1 L+ hall/valge
2 R+ tumehall/valge
7 L- hall/kollane
8 R- tumehall/kollane
Manus:
DSC04977.JPG
DSC04977.JPG [ 173.1 KB | Vaadatud 4786 korda ]

Nüüd tuleb nende juhtmete külge ühendada harujuhtmed ning need võimendi juurde viia, kus siis sisenditega ühendada. Juhtmete pagasiruumi viimiseks võib juhipoolsete uste juurest eemaldada plastmassist põrandaliistud, mille alla siis juhtmed paigutada.

Eespool jäi vist mainimata, et võimendi on vaja ka veel kõlariga ühendada. :doh:

Ja peakski olema kõik! :yeehaa:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 06 Sept, 2010 19:07 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 06 Sept, 2010 17:08
Postitusi: 3
Tervist, tekkis küsimus, kas paigaldasite ka täiendavat müraisolatsiooni, või midagi et vähendada häirivaid plärinaid aknalaualt ja pagasiruumist.
Endal ka plaanis lisada sama subbar, aga tagaosast kostub juba ainult tavakõlaritega kuulates kohati mingit plärinat ja polstrite kaasa vibreerimist.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 07 Sept, 2010 7:47 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Ei paigaldanud, aga tegelikult peaks küll. Mõnede sageduste ja valjema heli puhul kipub riiuli äravõetev kate resonantsi minema.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 25 Okt, 2010 18:49 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2000 Jeep Grand Cherokee

Liitunud: Esmaspäev 07 Juun, 2010 13:07
Postitusi: 119
Asukoht: Viljand
Ma võtsin just tagumistest uste kõlaritest signaali. Äkki ma sellepärast nii head tulemust ei saanudki kui ootasin. Autoks WJ Grand Cherokee Infinity Goldiga. Tuleb vist ümber tõsta.

_________________
I kill for fuel


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 12 Nov, 2010 15:23 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Kuidas sellel autol siis tämbri ja helitugevuse reguleerimine käib - kas raadiost jookseb sinna võimu mingi eraldi kaabel mille kaudu seda juhitakse?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 13 Nov, 2010 0:23 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
eero kirjutas:
Kuidas sellel autol siis tämbri ja helitugevuse reguleerimine käib - kas raadiost jookseb sinna võimu mingi eraldi kaabel mille kaudu seda juhitakse?

Eraldi juhet ei ole, aga nii raadio kui ka võimendi on ühendatud auto arvutivõrku (CAN bus), mille kaudu nad omavahel suhtlevadki. Raadiost otse võimendisse läheb ainult konstantse nivooga stereo helisignaal, muud ei midagi.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia