Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Originaal kõlarite vahetamine.
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=58&t=11733
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  Hawy [ Laupäev 30 Mär, 2013 13:41 ]
Teema pealkiri:  Originaal kõlarite vahetamine.

Selline küsimus, et kas keegi teab kust saaks osta 1994 aasta Voyagerile originaal kõlarite asemele samade näitajatega kõlareid.
Minul peal 4 kõlariga süsteem ja makil kirjas et 4x15w. Kõlaritel pole andmeid ainult et OXFORDI toodang oli vist.
Millised on selliste kõlarite andmed?
Mõõdud peaks olema ees 2.75" 70 mm ja taga 6"x9", aga sellised ovaalid on kõik mingi 100+watti.
Kust saaks siis nende asemele kõlarid mis ei vaja lisa võimendit.
Palju neil oome, watte olema peab?
Segane jutt aga ehk oskab keegi kuhugi poole suunata :)

Autor:  Swissflam [ Laupäev 30 Mär, 2013 22:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Originaal kõlarite vahetamine.

Wattid valjuhääldil märgivad antud elemendi võimsustaluvust, sel pole otsest seost tekitatava heli valjusega. Seega sobivad 15W võimsustaluvusega elemendid samahästi kui 100W-sed. Takistus peab olema 4 Ohmi või rohkem (sõltub võimendi väljundastmest). Osta saab nt. Noortehnik, Audiodisain, Euronics...... ja ka nö. secondhand turu liigub päris head kraami.

Autor:  Hawy [ Pühapäev 31 Mär, 2013 9:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Originaal kõlarite vahetamine.

Swissflam kirjutas:
Takistus peab olema 4 Ohmi või rohkem (sõltub võimendi väljundastmest). Osta saab nt. Noortehnik, Audiodisain, Euronics...... ja ka nö. secondhand turu liigub päris head kraami.


Aga kui palju chrysleri originaal makil oome on?

Armatuurlaula ei ole siiski 2.75" vaid seal on paigaldus auk juba 125mm.

Autor:  Swissflam [ Pühapäev 31 Mär, 2013 18:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Originaal kõlarite vahetamine.

Päris niimoodi ikka küsida ei saa, et "palju makil oome on?". Korrektsem on küsida mitme oomiseid valjuhääldeid võib järgi ühendada. Kui sind just väljundtakistus ei huvita? Millisest raadiost üldse jutt? Kõige lihtsam on mõõta vanade elementide nominaalne takistus, sealt saadki oma "oomid". Aga 4 oomised on suht standartsed ja arvatavasti on ka nende vanade elementide takistus sinna kanti.

Autor:  Hawy [ Esmaspäev 01 Apr, 2013 17:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Originaal kõlarite vahetamine.

Swissflam kirjutas:
Päris niimoodi ikka küsida ei saa, et "palju makil oome on?". Korrektsem on küsida mitme oomiseid valjuhääldeid võib järgi ühendada. Kui sind just väljundtakistus ei huvita? Millisest raadiost üldse jutt? Kõige lihtsam on mõõta vanade elementide nominaalne takistus, sealt saadki oma "oomid". Aga 4 oomised on suht standartsed ja arvatavasti on ka nende vanade elementide takistus sinna kanti.


Mitme oomiseid valjuhääldid sobiksid sellisele makile.Pärineb Stratuse pealt ja kuna hetkel on Voyageri peal siis äkki vanad valjukad ei ole ka õiged.
Pilt

Autor:  Swissflam [ Esmaspäev 01 Apr, 2013 21:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Originaal kõlarite vahetamine.

Minu väike otsing andis tulemuseks, et enamus 90-ndate alguse Chrysleri tehaseraadiote lõpud on kas Philips 4234547 või Hitachi HA13121 kivide baasil. Philips kohta datasheeti ei leidnud kuid Hitachi lubab 4-16 oomi koormust. Milleks üldse sellised "hirmud"? Ühendasid ära ja ei tööta?

Autor:  Hawy [ Teisipäev 02 Apr, 2013 15:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Originaal kõlarite vahetamine.

Swissflam kirjutas:
Minu väike otsing andis tulemuseks, et enamus 90-ndate alguse Chrysleri tehaseraadiote lõpud on kas Philips 4234547 või Hitachi HA13121 kivide baasil. Philips kohta datasheeti ei leidnud kuid Hitachi lubab 4-16 oomi koormust. Milleks üldse sellised "hirmud"? Ühendasid ära ja ei tööta?


Ostsin masina ja panin originaal raadio sisse, aga kui heli kõvemaks keerata siis ühekorraga tekib ekraanile kiri AMP CLIP seega arvatavasti mõni kõlar lühises või miskit sellist kuna heli kvaliteet on kogu aeg kehva.Seega vahetaks kõik kõlarid välja.Ei taha mingit võimu panna vaid tahaks et oleks kõlarid mis sobivad täpselt originaal makiga.

Autor:  Swissflam [ Teisipäev 02 Apr, 2013 16:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Originaal kõlarite vahetamine.

Kiri AMP CLIP tähendab, et võimendi väljundisse tekib alalisvoolu komponent ja kaitselülitus aktiveerub selle peale. Nagu ma juba kirjutasin, võta tester kätte ja kontrolli valjukad üle.
Kehv helikvaliteet - millega võrreldes? Kas oled võrrelnud teise täpselt samasuguse süsteemiga autoga?
Oxfordi valjukaid kasutati minuteada "Infinity-vabades" süsteemides, seega on elemendid ühendatud otse maki järgi. Kui on juhtmeid lõigutud, võib kontrollida, ega ole kanalid vastandfaasidesse ühendatud.

Autor:  Hawy [ Teisipäev 02 Apr, 2013 22:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Originaal kõlarite vahetamine.

Swissflam kirjutas:
Kiri AMP CLIP tähendab, et võimendi väljundisse tekib alalisvoolu komponent ja kaitselülitus aktiveerub selle peale. Nagu ma juba kirjutasin, võta tester kätte ja kontrolli valjukad üle.
Kehv helikvaliteet - millega võrreldes? Kas oled võrrelnud teise täpselt samasuguse süsteemiga autoga?
Oxfordi valjukaid kasutati minuteada "Infinity-vabades" süsteemides, seega on elemendid ühendatud otse maki järgi. Kui on juhtmeid lõigutud, võib kontrollida, ega ole kanalid vastandfaasidesse ühendatud.

Kolm valjukat jäävad vahemiku 7.8-8.1 oomi ja üks tagumine ovaal on 10.3. Ilma selle valjukata ei tulnud ka AMP CLIP kirja.
Kehv helikvaliteet väljendub selles, et vahet pole kui kõvasti makk mängib siis bassi asemel on kõikides kõlarites loll plärin (ka siis kui makk mängib vaevukuuldavalt)
Juhtmed niikaugele kui näha on kõik terved ja igal kõlaril ja makil on täiesti terved tehase pistikud.
Seega on mul siis vaja kõlareid mis on RMS 15w ja 8 oomi.

Autor:  Swissflam [ Neljapäev 04 Apr, 2013 16:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Originaal kõlarite vahetamine.

Kui selle 10,3 oomise valjuka eemaldasid, kas helikvaliteet jäi samaks? 8 oomiste (auto)valjukatega on järelturul väga halvasti, ega neid naljalt audiopooditest ei leia. Enamus müügilolevast on 4 oomised või veel madalama takistusega. Lammutusest samasuguse auto pealt ehk ainuke võimalus.
Aga erilist tuska valmistab see, et ei ole leidnud infot täpselt sellise maki kohta, mis Sul kasutuses. On küll kõik teised sarnase esiplaadiga (ja sobiva aastakäiguga) aga täpselt samasugust ei leia. Need, mis leidsin, kannatavad kõik 4oomist koormust. Seega ei tekiks probleemi ka uute valjukate otsimisel. Võib-olla keegi teine foorumlane omab mingid infot selle maki kohta või viitsid foto teha maki peal olevast kleepsust.

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/