Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 17:04

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Neljapäev 16 Dets, 2010 22:24 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 14 Nov, 2008 1:14
Postitusi: 16
Asukoht: Tallinn-Viljandi
No kriban siis ka siia miskit...närv natuke must :angry:
Sai siis esmaspäeval vihastatud pideva kolina peale mida põhjustas "tuttava" parandatud summuti.Traktorite poolt treppi sõidetud/lükatud teed raputasid minu 1997 aastal valmistatud CGV 3,8 awd piisavalt,et summuti käis pidevalt vastu tagasilda. Kolksud olid närvesöövad. Seadsin siis sammud kodu lähedal asuvasse oü autosummutisse (Laki 7 Tln)
Tänu väiksele eelluurele teadsin,et tagumised kaks "pütti" koos vahetusega lähevad mul maksma umbes 2400- eek. Sammusin siis leti juurde ja "kurtsin" kolisevat "summutimuret".
Vastus kõlas: Kohe sõidab sealt Audi välja ja siis saad asemele sõita, (kell oli siis u.15.05) istu natuke ja...kohe-kohe.
Ja tõesti,ei saanudki kaua istuda(4 min ehk..) kui oligi minu kord. Sõitsin kanalile ja siis... Järgnevat ei osanud ka unes näha.
Arvutist kontrolliti kas summuti ikka on laos olemas ja...oligi. Ainult et....ladu ei asunud mitte nende territooriumil. Mulle kinnitati,et antud(no sõidad sisse ja istud mugavas diivanis 25 min:)) protseduur kestab vast 25-30 min.
Tüdruk letitagant kargas püsti ja ütles ülejäänutele (üks proua ja kaks härrat) letitagustele "asjapulkadele".et ta toob sumpsi siis siva ära ja leekis uksest välja.
Mõnusas diivanis vedeledes ja lakke vahtides läks mul varsti igavaks. Otsustasin õues siis ühe piibutäie tubakat kopsust läbi lasta. Õue minnes avastasin sama tüdruku istumas 5 seeria bemaris ja ....ootamas suure rekka järele. Kes seal hoovis on käinud,see kujutab ette,et sealt sopilisest kohast välja saamine võib olla natuke keeruline,eriti kui rekka sul seal ees vedeleb.
Piibutasin siis vaikselt edasi...ja hinge hakkas tekkima paha eelaimdus.
Lõpetanud õues oma kopsude risustamise,seadsin sammud sooja toa ja tuttava diivani poole tagasi tagasi. Istusin ja vajusin oma mõtetesse...aeg lendas. Mingil hetkel hakkas letitagustel "asjapulkadel" vist igav ja nad otsustasid helistada "peenikesele preilile" kes summuti järele läks. Vestlus oli suhteliselt lühike. Tagantjärgi arvatavasti selline: No kaugel oled? Vastus:Mis kaugel,olen siin samas,aga rekka on ees. Kõne lõpp.
Letitagused"asjapulgad" pidasid omavahel väheke nõu ja üks härra arvas,et silkab siis ja toob summuti jala ära.Mõeldud tehtud. Ainult herr arvas,et summuti juba bemaris ja bemm sealsamas väravas mingi rekka taga lõksus. Kaks minti hiljem hüppas herr sisse tagasi ja teatas kohutava tõe: Kurat,ta pole siit ju minemagi saanud...ja vist ei saa ka,sest rekka olevat kinni jäänud +rekka järel veel üks veokas siblib abitult lumes.
KRRRRR.... :evil:
"Asjapulgad" siis kutsusid "peenikese preili" sisse tagasi ja ... peeti väheke nõu. Tuli välja,et sealt hoovist on ka teine väljapääs. Tavaliselt olevat see teine värav küll lukus ja lumi eest lükkamatta,kuid vanem härra leti tagant väitis olevat näinud sama päeva lõuna ajal.et värav seal lahti ja lumi lükatud. Nu tuld beby,tuld :D
Tüdruk siis tuiskas väärt nõuga teisele katsele ja mina vajusin natuke rahunenult jälle diivani sügavustesse mõtisklema aja kulgemise üle. Aeg muide ei lennanud enam...oli teine venima hakanud.
Sügavaist mõtteist rebis mind välja telefoni helin letil. Helistajaks oli...hea nõu saanud "peenike preili" kes teatas,et:APPI,ma andsin siin kuskil veoautole teed ja jäin lumme kinni nüüd...APPI!!!
Loomulikult tormasid head kolleegid appi. Üks herr leti tagant ja mehaanik. Kimasid siis oma "traktor" KIA mahtuniversaaliga (nu see muna...7 kohta...carnival äkki?) appi.
Mina jäin oma mõtete ja lootusega diivanile...oli nimelt tekkinud lootus,et vajaminev varuosa ikkagi täna...
Minutid läksid... Ja siis... saabus Kia meeskond tagasi. Kahjuks ilma summutita. Tüdruku olid nad teele tagasi saanud,kuid summuti oli ikka veel kuskil salapärases laos ning "peenike preili" olevat visalt kinnitanud,et ta ikka ISE...
UHHH.... :(
Veelkord tundsin aja venimist...oi kuis venis Mr Green
Ja siis... saabus pidulik moment,kui avanes uks ja sisenes "peenike preili" käes kõlkumas kauaoodatud sumps :yeehaa:
Vat siis läks alles lahti...töö nimelt. Nii kiiret vahetust polnud "asjapulgad" letitaga ka ise vist veel näinud. Vana sumps robaki ära (mehaanik nimelt keeldus vana ennem alt ära võtmast kui uus kohal,väga õige samas) ja sauhhh uus alla. No ei valeta... Vahetus ise vast 12-15 min kui sedagi.
Jeeeeee, lõpuks kuulsin siis sõnu mida olin nii kaua oodanud: Teie auto on nüüd valmis!
Seades sammud leti äärde,sain meeldiva üllatuse. Arve kokku 2235- eek (esialgu ju jutt 2400-)
Paluti veel oodata,et prindivad mul ka arve paberil kaasa. Garantii nimelt "torul" kaks aastat. Nu viskasin siis kah omaarust nalja,et jah kui müüma hakkan,siis garantiiga summuti lisab autole lisaväärtust. Seepeale kostis noorem herr letitagant(KIA'ga appirutanu) ,et jah ega peale selle summuti ja neliveo sellel autol ju mingit väärtust polegi. Soovitas veel praegu müüa,et siis võiks kõrgemat hinda küsida. :think:
No kurat. Ja seda ütleb mulle mees,kes sõidab diisel KIA´ga millel ainult esivedu ja tekstiilist istmed.... KRRR...
Vat siis tundsin end küll solvununa. Väita,et hea välimuse ja korras kerega CGV 3,8 awd millel on korralik nahksisu+multimeedia süsteem salongilaes (dvd,tv,hunnik mänge...) on pea väärtusetu :evil: Soovitage mulle mõni auto mis mahuks hinnaklassi a`la 50-60 tuh ja oleks: soliidne,mugav,nahksisuga(väga praktiline kui sul on lapsed ja minul neid ikka on Mr Green )milles oleks vähemalt 7 kohta + ruumi asjade/kottide/jms jaoks ja millel oleks veel ka nelivedu+ automaatkast? Vastus sellise kirjelduse peale oleks...CGV !!!
Ai Ai Ai. Kui eelnenud seiklused panin ilmastiku süüks,siis selline suhtumine natuke solvas...või üritas herr nalja teha?
Igatahes istusin oma luksuslikku autosse ja sõitsin siis tund ja 35 min hiljem väravast välja(16.40)
Mida öelda kokkuvõtteks? Oli tore päev... Sain tobedast kolksumisest laht ja oi kui mõnus on sõita ilma kolinata. Oot oot,mis klõbin....kas see klõbin tuleb esisillast?
Jah,paraku teadsin isegi ilma kuulmata,et rooliotsad võiks välja vahetada. Aga sellest kirjutan juba järgmises postituses.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 16 Dets, 2010 22:42 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 14 Nov, 2008 1:14
Postitusi: 16
Asukoht: Tallinn-Viljandi
Nüüd siis lubatud vol 2

Nagu eelpool sai mainitud,hakkas häirima mind nüüd klõbin esisillas. Pealegi teadsin isegi,et vaja oleks need rooliotsad üle lasta vaadata.
Et mitte remondi kulusid suurendada taksoarvete näol mis lisanduksid kaugemate töökodade kasutamisel otsustasin uurida kodule lähemal olevaid garaaze :)
Kümneminutilise jalutuskäigu kaugusel asub siin selline töökoda nagu A1 autotenindus. Mõeldud tehtud.Seadsin siis autorattad A1 poole teele. Oli teisipäeva õhtupoolik ja lootused suured Mr Green
A1 kontor võttis mu vastu vänge petrooli/diisli haisuga...kohe näha no tunda,et töö käib siin majas :) Härra leti taga oli asjalik. Kuulanud mu mure ehk siis jutu et a´la mul seal esisillas miskit koliseb ja äkki härrad viskavad pilgu peale ning teevad mulle siis mingisuguse hinnapakkumise või miskit.
Herr krapsas püsti ja teatas,et teeb alustuseks autoga väikese tiiru ja siis alles tõstukile.Ok,miks ka mitte. Vajusin siis petrooli/diislilõhnalises kontoris olevale diivanile ja jäin jälle ootama. Varsti tuli herr tagasi. Ütles,et ees ikka jubedalt koliseb ja kohe poisid tõstavad auto üles ja uurivad täpsemalt. Ja lisas veel,et: ehh,ma ei pannud tähelegi,et auto neliveoline. Aru polnud miskit saada ennem kui viskas pilgu tagaluugile,kus ilutseb teadupärast AWD. Ta ise juba 10 aastat sõitvat neliveolistega,aga sellest autost ei saanud ta miskit aru. Esirattad olevat nagu tühja kraapinud jne. Vabandasin siis teadja härra ees,et jah sorry,mul kehva kvaliteediga Vallai protikad all,et masu aeg või nii ... Pealegi viisid vargapoisid 2009 aasta kevadel mu tutikad WinterVikingid ööpimeduse katte all ära ja siis sügisel olingi sunnitud ostma odavad uued rehvid.
Nu herr siis nõustus ,et eks ta jah vist siis rehvi viga. Samal ajal tuli siis üks õline noormees ja teatas ,et antud CGV on kõik kolm rooliotsa ikka täitsa läbi. Vasakult mõlemad ja paremalt siis sisemine. Ja ega see väliminegi väga apetiitne enam ole,ehk siis kauaks tedagi...
Tark härra letitaga oli hämmastunud natuke ja kupatas poisi tagasi,et vaadaku ikka hoolega...nagu et äkki ikka amordid kah läbi(amordid teadupärast on sel masinal päris kallid)...Külm jutt käis kohe südamealt läbi,kui kuulsin sõna amordid... Õnneks tuli mõne ajapärast õline nooruk tagasi ja teatas,et ei-ei...kõik kuiv ja korras...ainult rooliotsad.
Uhhhh :roll: vedas.
Härra letitaga oli natuke nagu kurb,aga sellest hoolimatta võttis ühendust varuosamüüaga,et hindu uurida. Natuke nõupidamist ja ....kogu kupatus koos sills regullimisega...3233-eek take it or leavet :shock:
Nu mis ma oskasin kosta... Pidasin siis kiirelt abikaasaga telefoni teel nõu ja...take ehk jah, nõus.
Leppisime siis kokku,et toon auto järgmine hommik hiljemalt kella 11.00 kohale. Härra veel uuris sillaregullijatelt (no nendel seal võimalust pole,kuid lähedal mingi firma pidi asuma) kella ühest aega. Lõime käed. Herr veel arvas,et kahe kolme paiku peaks valmis saama.
Kimasin siis järgmine päev juba kella kümne paiku A1 kohale. Jätsin siis võtme ja tel. numbri härrale ja jalutasin piibuga kopsu reostades kodupoole. Hinges õnnelik,et nüüd lõpuks siis saan muretult hiirvaise autoga sõita :)
Tunnid möödusid... Kell sai 2....siis .....3......siis....4.....vaikus. Naine hakkas ka end linnapoole seadma ja see tähendas,et jään oma väikese 2,4 aastase tütrega koju...jalameheks.
Naine lahkus... kell näitas juba kolmveerand viis...vaikus. Ja siis 10 min enne viite telefon. Helistajaks härra A1 ja teatab,et sorry läks meelest varem helistada,et vaatas nüüd just aknast välja ja nähes Voyagerit tuli nagu siis ikka meelde. Jah,auto valmis ja ärgu ma kiirustagu,sest nemad kella kuueni avatud. Kuna otseselt kiiret kuhugi mul polnud,lohutasin veel meest,et pole midagi,ikka juhtub ja et lapsega jalutamine ongi mul täna tegematta.
Ok, laps siva riidesse ning sülle ja siis sigalibedat teed mööda A1 poole kõndima. Oi kui libe oli...ja meil siin kõnniteed ka puuduvad (Veskimetsa elamurajoon). No jõudsin siis krampis jalgade ja higisena A1 petrooli/diislihaisusesse kontorisse. Härra konstanteeris fakti,et esisild nüüd täiesti vait. Maksin siis kokkulepitud summa ja suundusin lapsega auto poole. Avades ukse,pahvatas mul vastu juba tuttav petrooli/diisli intensiivne hais. Pakkisin lapse autosse ja alustasime siis koduteed,et võtta sealt peale üks kuusepuu ja viia see kuusemüüale tagasi .(tobe lugu ju kui kuusk,mis peale ostuhetke enamuse okkaid maha viskab,aga see hoopis teine lugu :D )
Nu on ikka hea vaikne auto nüüd küll...vaid tagaluugi tihend natuke niheleb vahest ja häirib oma kileda kriuksuga...pärast lisan silikooni talle...
Kuuseäri korrigeeritud,asume kodupoole teele. Mõnus....vaikne....mootor nurrub...KRRR... aga see hais... No lohutan end,et eks vana oma tunkedega natuke "õlitas" mu nahkset istet või olid siis töökojas autol uksed ikka väga pärani.
Järgmisel päeval (neljapäev) ma autot ei kasutanud. Ainult õhtul sai tubakas taskust otsa ning pidin auto kindalaekast uue paki tooma. Avan siis ukse ja....no krt nagu A1 kontorisse oleks sisenenud. Mind võttis vastu vänge petrooli/diisli hais. Nuusutasin siis juhiistet,et krt kaua see "tool"siis haiseb? Iste oli lõhnatu. Olin hämmingus. Hakkasin siis haisu põhjuseid otsima. Esimene leid oli jalamatt. VÄNGE. Viskasin siva mati autost välja ja jätsin auto tuulduma. Tõin toast siis igaks juhuks taskulambi,et lähemalt auto sisu uurida. See mis avastasin rõõmu küll ei valmistanud. "Härra" oli juhiistmel istudes surunud oma kasutu vasaku jala rõõmsalt vastu vasakut rattakoobast,mida teadupärast katab karvane hall vaip.(originaal põrandavaip on mul suhteliselt heas konditsioonis hall) Veel oli härra tõusnud juhiistmelt püsti ja "jalutanud"esimeste istmete vahelt taha välja. Olete nüüd imestunud,et kus kohast mul selline info? Ega ma teakski,kui töökoja põrand või kanal või krt seda teab kus "härra"oma jalanõusid leotab ei sisaldaks õli/petrooli/diislit/.... Mu ilusal hallil põrandal olid siis suured haisvad tundmatu koostisega õlised jäljed. KRRRRRRRR..... Vat nüüd siis küll vihastasin. Mingi elementaarne suhtumine võõrasse varasse võiks ju autoremonditöökojas ju olla? Ma ju ei palunud neil salongitulesid kontrollida,vaid probleemne koht asus hoopis auto all. Ok,saan aru,et õlised noorukid polnud võib-olla ammu enam päris autot näinud (eks need vanad kolmesed/viiesed tekstiilsisuga bemarid tüütavad ära muidugi :) ), kuid selline räpakus/räpasus ajab ikka vihale küll.
No tõin aga siis kuuri alt kaltsu ja lahustit ning hakkasin küürima. Sai puhtamaks küll. Pimedas ei oska veel olukorda hinnata,kuid pärast lahustit ja tuuldumist ei tundnud ma vähemalt seda iseloomulikku A1 kontori lõhna.
Kokkuvõtteks siis: Auto hetkel väga heas konditsioonis... välja arvatud kehvapoolsed Vallai rehvid ja lahustihõng salongis. Töökodades osatakse küll tööd teha,kuid käitumisega esineb veel vajakajäämisi. Järeldused töökodade valikul tehke ise. Kui ikka kontoris juba haiseb,siis....


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 06 Jaan, 2011 4:11 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1996 Chrysler Voyager

Liitunud: Laupäev 14 Juun, 2008 15:39
Postitusi: 236
Asukoht: Lõuna-Eesti
See viimane lugu paneb küll jahmatama. Selline asi ajaks iga mehe ropendama.

Üks kõige ebameeldivam asi, mida mina isiklikult teenenduses kogenud olen, juhtus umbes 5 a. tagasi. Pimedal ajal maanteel sõites jooksis mu endisele autole ette kits. Kokkupõrget oleks võib-olla saanud ka vältida järsu pidurdamisega, kuid autos olid lisaks abikaasa koos lastega ja ma ei hakanud riskima. Auto vigastused ei olnud suured. Esitiib ja juhiuks said mõlgid peale. Otsisin siis korraliku teenenduse, et autole ikka korralik iluravi teha. Otsustatud, tehtud! Kui teenendusse autot vastu võtma läksin, avastasin, et keset esikapotti on juurde tekkinud väike terav mõlk.. Mõlk nägi välja nagu oleks väike haamer varre otsast lahti pääsenud ja otse kapoti peale maandunud. Aga see ainult minu oletus. See võis ju ka ükskõik, mis muu asi olla, mis "meistrimeestel" lendu läks, kuid 100%-se kindlusega tean, et seda mõlki teenendusse viies ei olnud, kuna kodus sai eelnevalt kõik auto vigastused rahulikult ülevaadatud, pealegi teadsin väga hästi, kuidas ma selle kitsega kokku põrkasin - kitse pea sai esimese hoobi esitiivalt ja pärast seda prantsatas vaesekese külg vastu juhiust. Kapotist oli asi ikka väga kaugel..
Näitasin siis seda väikest teravat mõlki teenenduse omanikule ja küsisin, et milles asi? Arvasin, et omanik uurib asja, küsitleb töömehi jne ja hiljem vabandab ja ütleb, et teeme asja korda või mida iganes aga võta näpust! Vaadates imelikult kapoti poole, vastas ta, et onjah mingi mõlk ja kohe järgi, et ei ei.. meie seda kohe kindlasti ei teinud ja lisas, et sellisena me teda ju saimegi..
Nii et üheltpoolt tehti ilus töö ära, kuid teiseltpoolt tekitati üks plekimõlgike juurde ja oma viga ei tunnistatud. Summa, mida töö eest küsiti (ettevalmistus + värvimine) ei olnud ka väike - 5000 eeku. Kui ma vaid oleksin teadnud, et selle töökoja meistrimehed armastavad garaazis oma riistadega loopida (lol) oleksin auto üleandmise-vastuvõtmise ajal nõudnud teenenduselt kõik mõlgid ülesmärkida, aga jah, tagantjärgi on hea targutada.
Vot säärane lugu siis!



Korraks jäin mõtlema ka selle esimese loo peale. Et kas selle summuti vahetus oli ikka vajalik? Tihtipeale paneb summuti vastu kere peksma selle kulunud või väsinud summuti kandurid või kummitripid (kuidas keegi neid nimetab). Minul isiklikult nendesse remonditöökodadesse suurt usku ei ole. Äkki võeti asjatult töökorras summuti alt, asendati see uue summutiga ja uute kummitrippidega? Töökodadele millegipärast meeldib alati uusi juppe paigaldada.. :)
Ka minu autol peksab sums suurema raputuse korral vastu raami tagaosa, kuigi all on uus summuti, kuid vanad ja väljaveninud aukudega kummitripid veel väljavahetamata. Viimased on Voyageril küllaltki kallid.

_________________
Minu Minivan - '96 Chrysler Voyager 2,4 SE
Müüa juppe!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 06 Jaan, 2011 10:46 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Reede 17 Nov, 2006 8:32
Postitusi: 704
Asukoht: Saue
Mobiil: 5162495
Selle esimese loo jätkutks võin öelda,et Autosummutid on minu teada ühed pikema staaziga tegijad Tallinnas.Ise tean ja tunnen kogu seda kollektiivi juba väga pikka aega.Iga asi võib vahest natuke venida,lihtsalt see päev oli sinu päev.Hind oli ju hea ja töö oli ka kiire ja korralik. :D

_________________
Life is a bitch and then you die.....


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 06 Jaan, 2011 12:21 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 26 Juun, 2006 22:38
Postitusi: 1384
Asukoht: Helsinki
Mobiil: 58333448
Igati kenad ja vaimukalt vormistatud kirjatükid, jään ootama Vol- 3e. :ok:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 25 Jaan, 2011 15:18 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 14 Nov, 2008 1:14
Postitusi: 16
Asukoht: Tallinn-Viljandi
Summuti vahetusest pääsu seekord polnud. See viimane pütt ja toru,mis läks üle silla,olid ühe tuttava remondimehe aretus. Algul st. esimesed nädalad olid ok,kuid siis... Mine võta kinni,kas toru paindus läbi vms. aga kolksud ikka hakkasid häirima (tegemist on siis remondimehega,kes teeb mul ülevaatuse ja viib siis ka auto vastavasse konditsiooni:) Loomulikult "sõbrahinnaga":)


Vol kolmest niipalju,et jah... Põhimõtteliselt oli ka vol 3. Jõulude aeg Viljandimaal vanaema juures käies oli üks väike vahejuhtum. 23 detsembril kohalikul külateel sõites (tuisk jne) otsustas vastutulev auto kasutada vastassuuna sõidurada,sest tema rada oli ju täis tuisanud... Aga see,et kus mina sõidan ,teda ei huvitanud. Mul oli siis valida,kas panna laupa(loe laupkokkupõrge:) või hoida võimalikult paremale. Paremal aga oli vaid sügav "eurokraav" mis küll triiki teega lund täis:)
Nii ma siis seal külili kraavis pehme lume seest end leidsin. Auto põhi toetas teepervele ja vasakpoolsed rattad olid isegi natuke maast lahti. Süüdlane seisma küll ei jäänud,kuigi ta ju nägi,et vajusin teelt välja... Aga õnneks pean ütlema,et teised möödasõitjad olid palju osavõtlikumad. Nii siis üks mööduja organiseeris traktori,kes lubas tunni pärast appi jõuda. Jäin siis ootama ja ega see tund aega igav ei olnud. Aegajalt proovis mõni "dziibimees" ka abiks olla kuigi ma ütlesin,et ära näe vaeva ja küll traktor teeb töö ära. Aga kus sa sellega:) Neli meest ikka uskusid oma "mänguasjadesse" mille nimeks nii landcruiserid kui ka üks xtrail:) et nende autod mis maksavad kõvasti üle poole milli suudavad kõike) Tutkit Mr Green Vingerdasid ja sahistasid seal niisama Mr Green aga vähemalt olid nende omanikud osavõtlikud ja olid mind valmis transportima pea ükskõik kuhu Mr Green Tänasin neid alati osavõtlikuse ja meelelahutuse eest (no naljakas oli vaadata neid 0,5 milliseid seal jääd lihvimas)
Ok,lõpuks tuli ka traktor. Ise ootasin miskit uhket,sest kui möödasõitjad küsisid,et mis nüüd saab,siis minu vastuse peale,et herr Printsmann lubas varsti appi tulla (nii kutsus teda mees,kes ta mulle sinna tellis) siis vastati,et: Ah Printsmann,no siis on korras :)
Kohale tuli aga minu suureks hämmelduseks vaid vana mtz 82 :) (tee oli ikka ilgelt libe)
Siis aga selgus,et traktoril oli taga metsa väljaveo vints:) See mu sealt päästiski. Esimene katse oli küll natuke hirmutav,sest kui traktor oli oma esimese ja tagumise tera maha surunud ja rattad olid lausa õhus,siis vintsi käivitamisel ei kõssanud (loe: ei liikunud paigast) kraavis külitav CGV vaid hoopis "russ" hakkas mööda jääd kohutava otsusekindlusega auto poole libisema Mr Green
Teine katse... Traktor ankurdati veel rohkem põllu serva ja siis...ta hakkas kraavis end ikka liigutama Mr Green Seda lohistamist oli ikka valus vaadata... pea 10-15 meetrit kui mitte rohkem. Auto nimelt keeldus teepeale tulemast ja "kündis" kraavis lund. Lõpuks siis ikka saime teele. Kahjustused ... ainult esimene porilapakas oli irdunud kere küljest. Tänasin abimeest ja pakkusin ka raha... Vana keeldus. Lubasin ta ise hiljem üles otsida ja ikkagi "kätte maksta" (loe: Tänada asjade ning rahaga :) )
Sõites edasi... mingeid anomaalseid helisid ega ka teistsugust käitumist auto juures ei täheldanud... Hingasin kergendatult. Õhtul,peale linnaskäiku (no täiendasin toidu ja joogivarusid ning abimehele sai kah üks rumm ja "koidula"organiseeritud:)) koukisin siis mootoriruumist lund...seda seal ikki oli...
Pärast pühi Tallinnasse jõudes aga hakkas kostma mingit imelikku häält esisillast. Nagu oleks miskit kuhugi vastu käinud... Ikka krõhvat-krõhvat ... Mõeldud tehtud...Auto põrand seest ajalehtedega kindlustatud,seadsin siis sammud(loe: sõitsin krõhvat krõhvat) A1 autoteenindusse (no see ikka väga lähedal mul kodule) Kurtsin siis muret ja aetigi auto estakaadile. Vaatasime siis kõik koos seal põhja all... kõik nagu korras. Ainult et seda lund ja jääd oli ikka seal mootori ja "liblika" vahel kõvasti. No heebeldasid siis mehed ja tegid siis n.ö. lumetõrjet. Minu palve peale,et äkki prooviks tõstuki peal rattaid ka käiguga ringi ajada... kuuleks/näeks ehk paremini,oldi ka päri... No tõstukil olles kõik vaikne... ei mingit krõhva-krõhvat. Otsustasime siis jää kaela selle anomaalia ajada. Küsiti siis 175- eeku diagnostika eest ja sooviti head vana-aasta lõppu!
Koju sõites kõik vaikne.
Järgmine hommik siis sõitu minnes jälle sama jama. Ikka krõhvat-krõhvat ja kiu-kiu kiu... Sain sõidu ajal aru,et punkt 1 : andes gaasi... seda häält pole. Võttes sõidu ajaljala gaasipedaalilt ja lastes n.ö. vabajooksus... kohe krõhvat-krõhvat... Punkt 2 : Pidurdades ka seda häält pole... sõites ning vasaku jalaga pidurit õrnalt hoides täielik vaikus. Kõik oli järsku selge...PIDURIKLOTSID
Läksin siis jälle A1 teenindusse (eelnevalt jälle ajalehtedega põrandavaipa peites :D ) Teatasin siis,et äkki härrad uurivad pidureid ka... Tuligi välja,et raisk...klotse praktiliselt pole.Ok, jätsin auto siis neile sinna ja jalutasin koju. Lubati homseks ära teha.
Järgmine päev siis saingi auto kätte... Arve mingi 800- kopikatega... Mees veel väitis,et 3,8 AWD ja diisli klotsid samasugused. Noh olgu siis pealegi :D Seekord arvet ei antudki...
Nüüd siis peale klotsi vahetust aga selline anomaalia... Hommikul istud autosse,käivitad ja hakkad näiteks tagurdama (no hoovist välja) siis kostub selline krõk-krõk-krõk nagu mul omal ajal nooruses tegi fiat uno kui pooltelje otsad õhtale läksid... Sõites natuke maad... see heli kaob...ja tagasi tuleb siis jälle kui autokaua seisnud... Millega tegemist??? Jää??? Kas piduri ketas ja uued klotsid ei ühildu enam??? Kas on ikka õiged klotsid??? Paberit vahetuse kohta ju ka ei antud... Nii et mine võta nüüd kinni...
Pealegi... Täna läks esimene vasakpoolse tule pirn kah "õhtale"... Kätte seda raiska sealt kahjuks ei saanud... Vaid mingi juhe jäi pika pusimise peale näppu.Lohutuseks enesele,et see juhe vist käibki mingi "vedruluku/pistiku" süsteemiga... aga võib-olla tuleb ka joota...eks näis. Hakkan nüüd siis siit foorumist otsima ,et mis nipiga see pirni pesa sealt korpusest välja käib... Ei tahaks nagu tervet tuld kah eest ära kruvida. Samas ei viitsiks ka kuskil teenenduses selle vahetuse eest 15-20 euri maksta. Seni ajani olen ikka ise suutnud pirne vahetada ... näis,kas peab siis seda lihtsat teenust nüüd "sisse ostma" hakkama...


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 25 Jaan, 2011 17:11 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 14 Nov, 2008 1:14
Postitusi: 16
Asukoht: Tallinn-Viljandi
Ja jah.esitule pirni vahetuseks on mõistlik CGV esituli lihtsalt maha kruvida. Abiks nr. 10 võti ja piisav uudishimu ning soov mitte maksta autoteeninduse "paksudele" :)
Pirniks läks tavaline H4 (hinnaks 2.73 EURi Mr Green ) ja selle tööga peaks küll kõik hakkama saama. Mina sain :dance:

Üks mure veel... Kui kunagi 2009 "Toppartsis" käisin,siis üteldi,et see kardaani kumm mis seal reduktorist (?) välja tuleb on õhtal. No see kus kohast kardaan alguse saab... Seal on/peaks olema ümber kardaani üks kumm mis siis vist kaitseb mingit laagrit...
No kui nüüd siis seal A1 seda "krõhva-krõhvat" otsimas sai käidud (vt.eelmist postitust:))siis mehed seal tegid oi-oi-oi... et väga paha lugu jne. Paha lugu jah,sest "Toppartsi" härrad väitsid,et seda "kummi" saab vaid koos kardaaniga...hinnaks tookord väideti 10000 ja + eeku...
Nüüd siis lohutan end sellega,et "liikuv traktor ei roosteta ning veerev kivi ei sammaldu :) "
Oskab keegi miskit nõu anda... Tõenäoliselt mingil hetkel ütleb see laager seal siis :ajee,mina enam ei viitsi :angry: ning läheb "õhtale"... Siis vist langeb kogu see reduktor/vahekast või kuidas seda nimetada mängust välja (suure kolinaga vist...) ning 4 AWD saab siis heal juhul 2 WD
ehk tavaline esiveoline... On mul õigus? Saab seda kuidagi muud moodi ka ennetada (no ilma 640- EURi välja käimata) ???


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 25 Jaan, 2011 19:49 
Eemal
Kasutaja
1997 Chrysler Voyager

Liitunud: Teisipäev 19 Sept, 2006 12:36
Postitusi: 116
Asukoht: Tallinn/Võsu
Mul juhtus sinuga sarnane lugu jõulude aeg, kus vastutulija kaldus kurvis minu ritta ja ainsaks võimaluseks oli hange keerata vasaku küljega. Minu Voya murdis ennast õnneks sealt kenasti läbi ja sõit jätkus minu sõimuga vastutulja pihta. Jõudisn veel peeglist vaadata, et tal oli oma teeperveni (hangeni) umbes 1,5 meetrit ruumi!!! Kui viha hakkas juba järgi andma hakkas tööle hoiatussignaal ja põles aku tuli ning veetemp. oli üleval - ehk maha oli tulnud geneka rihm. Veeresin mõniaeg mootrit jahutades edasi ning lootsin, et rihma katki pole löönud. Kapoti avamisel selguski, et alt lund täis ja rihm maas aga terve. Üks 15 minutiga õnnestus ilma tööristadeta see uuesti peale ajada ja sõit jätkus. Olen kuulnud, et kellelgi oli ka peale natukene kõrgemasse hange sõitmist rihma maha visanud. Nii, et ettevaatust Voyagerite omanikud.

Ja keegi härra/daam kes sa sõidad Haljala kandis punase universaal Golf III-ga arvesta ka teistega. (äkki keegi tunneb mõnda sellist)

Loodan, et siis meile selliseid oinaid enam vastu ei sõida kes annavad valida kas kokkupõrge või kraavi vahel :evil: [quote][/quote]

_________________
Tallinna tänavad ei ole sõidetavad vaid läbi raskuste läbitavad!!!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 25 Jaan, 2011 22:44 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 14 Nov, 2008 1:14
Postitusi: 16
Asukoht: Tallinn-Viljandi
Ja jah,seda rihmavärki olen kuulnud ennegi... Tookord kraavist välja saades saigi esmalt kapoti alla vaadatud... Harja varrega (nu see väike hari,mis meil kõigil autos:)) natuke sai "susitud" suurem lumi ära ja sõit jätkus. Aga kraavis olles ei julenud mootorit küll käimas hoida, kuigi külmapoisid näpistasid. (Sooja saamiseks kaevasin auto kõrval lund Mr Green ) Kuna auto oli ikka väga kreenis (no peaaegu külili ) ja meenus ühest foorumist loetud dziibimeeste kurb lugu. Härrad siis olevat sõitnud auto katsetamise eesmärgil mäkke. Autoks siis vanem grand cherokee... nu ronis küll... Mehed siis enne tippu jäid seisma ja nautisid parkingus poolselili asendis suitsetamist autos...kuni sinnamaani kui mootor otsad andis. Õli va raisk oli ju ühes nurgas koos :D Seega ei julenud mootorile liiga teha...
Aga jah,kallid kaasliiklejad... PALUN arvestage ka teistega,eriti nüüd kus teed kitsad ja libedad...
Siin Veskimetsas,Tln on vahepeal ikka väga kitsas. Möödumised teineteisest (vastutulijast) on võimalikud ainult kõrvaltänava otstes... Ja kui ikka oled seal kahe tänava keskel ja mingi jobu otsustab oma uue (tavaliselt...) autoga sulle vastu sõita,siis olen roninud nii valli kui saan ja jäänud seal seisma. Kuna mul kasko kindlustus puudub,siis edasiste kindlustusvaidluste seisukohast oleks kasulikum vist olla seisev objekt...mitte see,kes vastu teist end kriibib/nühib...Siiamaani on paar korda ikka mõni härra otsustanud vastu sõita... ja on ka õnneks (väga napilt) läinud... Ise ikka ootan alati või siis väldin selliseid kohti niipalju kui saan... Mõistmist ja aega kallid kaaskodanikud... On ju talv


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 26 Jaan, 2011 0:22 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Sarnane vastutuleja pärast kraavisõitmise juhtum oli minuga möödaunud talvel. Pea kaks päeva K..ppii ja ajun..ssi ja kahe kahe traktori ja hulga närvide kulutamisega õnnestus auto(pea täis koormaga MB Sprinter) eurokraavist ka kätte saada.
Nüüd enam kõrvale ei võta. Laubakat ka ei pane, lihtsalt võtan hoo niipalju maha ja mul on jumala pohhui kuhu vastutulija oma auto paneb aga mina oma bussi oma tee poolest kuhugi enam ei liiguta. Kui ta ei mahu normaalselt mööda ja jääb lumme kinni, siis tõmban välja.

Sry kui kellegi tundeid riivan aga päris paljud juhid võiks oma auto garaazi seisma jätta kui ei oska sõita ja teistega arvestada.

Rivo@80 000 km aastas roolis

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 35 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia