Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 18:17

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Reede 12 Nov, 2010 1:50 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
:oops:
Hmm saab kindlasti pahaseks et sellist asja nüüd otsinguga ei leita jne kuid otsing andis vaid ühe vaste kui otsin "PT Cruiser kütusekulu". Ja see ei viidanud millelegi kasulikule.
Tegu siis 2000 aasta masinaga, mootor 2,0 104kW, kast nagu ikka automaat. Väidetavalt Silberis käinud hoolduses ja sellegipoolest tuleb arvestuslik kulu 11,5l/sajale kui sõit on trassikiiruseline 85% ulatuses. Oma 3,3 AWD Voyaga sama trassi sõites saan kulu ülespoole arvestades 9l/100km peale.
Ääremärkusena et sama trassi olen läbinud ka BMW E34 520 (110kW) sedaaniga mis füüsikaliselt oleks nagu analoog ning sellega oli kulu keskmiselt 8l/100 selle marsruudi peale.

Mis siis võib seda kulu põhjustada? Küünlad vahetamata? Rehvid alarõhuga? Kas piduritele meeldib peale jääda? Filtrid... need vähemalt võiksid olla ju Silberis vahetatud.
Auto ei ole enda oma, seetõttu on raske mingeid spetsiifilisi asju teada.
Võibolla keegi oskab midagi vihjata mis võib valesti/kehvasti olla.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 12 Nov, 2010 13:32 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
:roll: Ei ma ei saa pahaseks, sest sa põhjendasid ära miks sa ei leidnud ning mida sa tegelikult otsid.

Aga kütusekulu on selline n.ö. lõppnäitaja ning eeldades, et Silberis masinat hooldatakse ei tohiks väga suuri põhjusi olla.
Silberil on kindlasti suutlikus jälgida masina andureid - kui need on korras tuleks otsida viga veermikus.
1. Kõige lihtsam tegevus: Pärast trassi sõitu katsu üle velgede temperatuurid, peaksid olema ühel sillal mõlemad veljed võrdse temperatuuriga (keskel) ja suhteliselt lähestikku kõik veljed, sest seismajäämisel peaksid olema esimesed tiba soemad, kui tagumised aga mitte trastiliselt.
2. Küsiks hoolduse ajalugu - küünlad, õlid mootoris+kastis, filtrid...
3. Andurite korrasolekut peaks näitama MIL lamp (n.ö. mootori märguande tuli)
4. Kas hiljuti on vahetatud ka hammasrihm?

Üks asi veel kas kütusekulu suurenemise avastamine oli järsku, pikka mööda või pärast mingit hooldustoimingut?

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 12 Nov, 2010 15:42 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Ilmselt on kulu suurenenud sujuvalt. Omanikule tuli isegi teatava üllatusena et sellist kulu võiks pidada ebanormaalseks. Praegu palju üksikasju hoolduse kohta ei oska öelda, peale selle et Silberis hooldatud.
Võibolla näen seda autot järgmisel nädalal.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 13 Nov, 2010 10:02 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1989 Jeep Wrangler

Liitunud: Kolmapäev 08 Veebr, 2006 0:03
Postitusi: 734
Asukoht: Eesti
Ma alustaks anduritest. Lambdasond jne. Õlid, filtrid jne, sellist dratilist kütusekulu tõusu küll ei põhjusta.

Peres samasugune 2.0 104kw manuaal ning isegi siis ei võtnud auto maanteepeal niipalju kütust,
kui autol ainult 3silindrit töötas.(Sisselaskeklapp läks puru)

_________________
Jeep Wrangler 2,5l 1989 Müüdud - BMW 530d


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 05 Dets, 2010 23:25 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Lisaks kõigele eelnevale tasub peale sõidust tulekut pidurite temperatuuri kontrollida. Kui pidur peal siis lähevad kettad juba paarikümnekilomeetrise sõidu peale ikka nii kuumaks, et kätt velje juurde pannes on kuumust tunda. Lisaks spetsiifiline pidurite kõrbelõhn. Rehvirõhk ka nii palju ei mõju kui just päris tühjad pole.
Termostaat on ka muidugi oluline, eriti külmal ajal. Temperatuuriseier püsib ikka skaala keskosas?

Mis puutub Silberis hooldamisse, siis see, et seal regulaarselt õli vahetamas käiakse, ei tähenda, et keegi seal, ilma midagi kurtmata, hakkaks autole diagnostikat tegema, et niisama, profülaktika mõttes andurite näite üle vaadata.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 14 Dets, 2010 16:13 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2003 Chrysler PT Cruiser

Liitunud: Pühapäev 30 Juul, 2006 19:51
Postitusi: 30
Asukoht: Tartu
Võid seda andurit kontrollida

INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR
Also known as the Air charge sensor, this sensor monitors the temperature of the air going into the engine. It is one of the main sensors involved in maintaining the correct air / fuel ratio. Fits 2.0 & 2.4 litre PT Cruisers 2000-2010.

http://www.ptcompany.co.uk/Assets/images/ats/atsBig.jpg

Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 26 Okt, 2016 17:41 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 03 Okt, 2016 14:31
Postitusi: 6
Asukoht: Tartu
Minul 2,0 bents ja kütusekulu tugevasti üle 10l/100km. Kõik silindrid töötavad ja sillad on korras. Tundub olevat selle mootori eripära.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 26 Dets, 2017 16:49 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Iga mootori kütusekulu sõltub masina kasutamisest.
Kui suurem osa sõite on pidevalt linnas, siis 10 on suht OK kulu (minu sebring näitab rahulikult keskmist kulu 11-13 juures, kui Tartus sõita ~5-10km otsi). Samas kui sõidad kogu aeg 90km/h maanteed siis on liiga palju, juhul kui just kogu aeg ei pidurda ja kiirenda, vea kraami jne...
Kui pikki sõite tehakse ja mis koormaga
Seega soovitus aru saamaks, et kas masina kütusekuluga on kõik korras:
1. Soenda mootor töötemperatuurini + sõida erinevate kiirustega veel ~10 km vähemalt.
2. kontrolli, et mõne km sõiduga on veljed jahedad - pidurid ei jääks peale ja tee masin tühjaks raskest kolast (ehk mõni t tsement kotte jäänud...s.h. ämma võiksid jätta kuhugi...)
3. Kiirenda 90km/h ja sõida püsikiirusehoidjaga suhteliselt tasasel teel ~5km ühtlase kiirusega.

Kui sellisel sõidul on kütusekulu suurem osa 8+ siis on midagi jama. Isegi sebring 2,7V6 peaks sellise sõidu korral näitama 5-7 L/100km (mõnel tõusul võib näit minna 8-9 peale ka, mis on Ok)
Alustada võiks veermiku kontrollist. Siis kuulata mootori häält, et kas käib ilusti kergelt või vaevaliselt, s.h. kontrolli kõikide vedelike taset ja selgust.
Küünlad maha, õhufilter ära ning vaadata mis nägu need on.
Siis võiks kontrollida andurite olekut s.h. mõelda ka käigukasti kontrollile.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia