Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 11:57

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: 300M kkäigukasti jama
PostitusPostitatud: Neljapäev 17 Sept, 2020 15:39 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 17 Mär, 2017 20:46
Postitusi: 12
Tere siinsetele kodanikele. Ehk oskab keegi midagi arvata järgmisest veast
Kiirendab masin liikuma hakates natuke uimaselt ja käiguvahetused väga pehmed. Kuidagi liiga pehmed.
Kui kiirus üles lähev ja overdrive peale läheb siis läheb kast häiresse ning overdrive kukub maha ning jääb jäigalt sisse neljas käik kuniks kiirus madal ja vaja madalamat käiku. Selle peale lendab teine sisse kuni süüte välja keeramiseni. Aeglaselt ehk alla 70km/h sõites toimetab aga käiguvahetused väga pehmed ja tegelikult neljandat ei taha üldse panna ennem kui kiirus ei ole ca 70km/h. Autostickiga laseb panna madalama kiirusega ka. Eelmine omain ütles et lasi veakoode lugeda ja rõhuanduri viga näitas. Pigem äkki see et rõhk liiga kõrge mingil põhjusel?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 14 Dets, 2020 23:20 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 03 Nov, 2015 15:28
Postitusi: 119
Jäin natuke hiljaks (ei oma 300M-i enam, seega satun Chryslerclubi harva lugema) ja loodan, et oled vahepeal auto korda saanud.

Igal juhul - Overdrive ja neljas käik peaksid üks ja sama asi olema. Overdrive sisuliselt viitab igale käigule mille suhtearv on väiksem kui 1:1. 42LE kasti viimase käigu suhtearv on siis 0.69:1. Äkki mõtled overdrive all hoopis turbiini lukustumist?

Ainuüksi veakoodide lugemisest on veidi vähe tolku. Vaja oleks ka anduri näitu jälgida. Kahjuks mina selleks pädevat diagnostikaseadet ei oma - Delphi kloonid 300M-il midagi peale standard OBDII andmete välja ei loe.

Puusalt tulistades võiksin pakkuda kaalumiseks ka järgmisi variante:

1) Kõlab nagu turbiini lukustus ei töötaks õigesti - äkki turbiini lukustussidur?

2) Rõhuanduri viga - tuleks testida näite.

3) Valve body või solenoid pack - tüüpiline 300M-i kasti viga. Kannatab ise ära vahetada.

Kui ei taha mängida nö "Parts darts"-i (varastasin väljendi kuskilt FB grupist), siis soovitan hõbenoolde või mõnda muusse pädevasse asutusse viia diagnostikasse. Diagnostika muidugi ei tähenda siis lihtsalt veakoodide lugemist.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 15 Dets, 2020 23:39 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
"neljas käik" ja "overdrive" ei ole ikka üks ja sama. Neljas käik on füüsiliselt siduriga tekitatud ülekanne, overdrive on turbiini lukustus, et vältida läbilibisemist ja õli "keetmist".

Käigukast ja differ on eraldi sektsioonid. Kontrolli esiteks, ega pole difrisse ATF sattunud ja ega kastiõli pole kahtlaselt tumedaks värvunud. Kasti ja dfiri vaheline tihendus on teadatuntud nõrk koht ja sealt saab edasi vaid allamäge kõik minna. Turbiin on ka nõrgake, aga mitte ülinõrk. Kuniks ei ole tehtud rõhkude lülitustesti või reaalselt midagi lahti võetud, võib jääda arvamagi.
Kiirusandurid ka surevad tal tihti. Kui spido jääb tööle trikitamise hetkel, siis võiks vaadata sisendvõlli kiirusandurit.. Aga mootoriajust peaks saama ka selle vea kätte sel juhul. :think:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 01 Apr, 2021 2:45 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 03 Nov, 2015 15:28
Postitusi: 119
Overdrive ja turbiinilukustus ei ole kuidagi sama asi. Overdrive on neljanda käigu nimi spetsiifiliselt 42LE käigukastil. 3s käik - direct, 4s käik - overdrive. Overdrive ja lukustus mõlemad saavutavad kahte sarnast asja - madalam kütusekulu, madalamad mootoripöörded. Üldisemalt tähendab overdrive mehhanismi mis viib käigukasti üleminekuarvu alla 1:1.

Vanematel masinatel oli overdrive täiesti eraldi kast, sellistega ma ise kokku puutunud pole. Nendel pidi veel seda ise sisse lülitama. Siis mõningatel toimus see automaatselt kui viimases käigus suurt koormust taga polnud. Uuematel pole overdrive muud kui tavaline käik.

Kui sa mind uskuda ei taha, siis aitab Wikipedia. Ka seal on mainitud, et uuematel masinatel overdrive pole enam mingi eraldi mehanism vaid lihtsalt üks lisakäik (või veel uuematel kaks ja MB 725.0 puhul lausa kolm erinevat käiku). Seepärast pole teda vaja enam ka nupust sisse lülitada.

Lisaks võib veel mainida, et on olemas overdrive-ga manuaalkastid (nüüd on nad kõik seda, algselt oli ka neil see eraldi mehhanism) ning et minu praegune automaatkast (722.6 ehk NAG1) teeb turbiinilukustust esimeses käigus, mis pole ka mitte kuidagi seotud overdrive-ga.

Muus osas väga vastu ei vaidle.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia