Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

10 Autot mis muutsid maailma
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=33&t=5413
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  Luuser [ Laupäev 27 Juun, 2009 20:09 ]
Teema pealkiri:  10 Autot mis muutsid maailma

10 Autot mis muutsid maailma

USA ärileht Forbes pani ritta 10 mudelit, mis nende arvates on enim autondust ja ajalugu üldisemas mõttes mõjutanud. Reitingut koostanud asjatundjate sõnul üritasid nad leida need mudelid, mis pakkusid innovaatilisi lahendusi, radikaalset disaini või kujunesid tänu soodsale hinnale ja vastupidavusele tõelisteks rahvaautodeks. Just viimasel põhjusel sattus nimekirja ka üliodav Trabant.

Reiting ise sai järgmine:

1. Ford Model T (1908) – esimene tõeline seeriamudel (fotodel), mis sai taskukohaseks ka keskklassile.

2. Volkswagen Beetle (1938) – maailma kõige enimtoodetud mudel. Sellest masinast sai tänapäevaste kompaktautode eelkäija.

3. Jaguar XK 120 (1948) – seda autot peetakse maailma kõige ilusamaks.

4. Trabant (1958) – ligi 30 aasta vältel tolleaegses Saksa DVs toodetud odav sõiduk moodustas pea poole tol ajal sealmail ringiliikuvatest autodest.

5. Porsche 911 (1964) – sportautode etalon, Porsche „visiitkaart” on aastakümnete vältel säilitanud sama disainijoone.

6. Ford Mustang (1964) – selle sõidukiga algas USA muskelautode ajastu.

7. AMC Eagle (1980) – üks esimesi nelikveolisi luukpärasid.

8. Jeep Cherokee (1974) – esimene keskmõõtu maastur, mille hinnaklass oli samuti keskeltläbi keskmine.

9. Dodge Caravan (1984) – esimene mahtuniversaal.

10. Toyota Prius (2000) – maailma esimene hübriid.

http://www.autonet.ee/uudised/autouudised/41813

Autor:  chrV92 [ Laupäev 08 Aug, 2009 3:32 ]
Teema pealkiri:  Re: 10 Autot mis muutsid maailma

Ma ei kahtle et Forbes säärase edetabeli koostas kuid et Dodge Caravan @1984 oli maailma esimene MPV on küll selge silmaring piiratuse näide. Kaasaegse seeriatootmisesse jõudnud esimese MPV tiitlit peaks kandma hoopis Nissan Prairie, mille kavandamist alustati 1978 ning 1981 jõudis ta liinidelt poodi, nii 5 kui 7 kohalisena. Alates 1984 hakati väga väheselt tootma ka 4x4 versiooni, mida on mõned pidanud esimeseks SUViks. Eriliseks tegi selle mudeli keskmise ukseposti puudumine.
Ameerikas oli see auto müügil Nissan Stanza Wagon nime all, Kanadas aga Multi nimega.
1983 aga astus lavale Mitsubishi SpaceWagon, peaegu ühel ajal L200 mudeliga. Huvitav on ka see et Voyageri II põlvkond (alates 1991 lõpust) meenutab vägagi Mitsu teise põlvkonna Space Wagonit.
Kogu selle mahtuniversaalinduse esiisaks aga arvatakse olema Fiati 1956 loodud sõidukit 600 Multipla, mida tehti kuni 1965 aastani.
Meile tuntud esimene Caravan/Voyager aga pudenes liinilt 2 novembril 1983 Kanadas Windsori tehasest Ontarios.

Autor:  Luuser [ Laupäev 08 Aug, 2009 21:48 ]
Teema pealkiri:  Re: 10 Autot mis muutsid maailma

Luuser kirjutas:
USA ärileht Forbes pani ritta 10 mudelit, mis nende arvates on enim autondust ja ajalugu üldisemas mõttes mõjutanud.


Minu arust on selle lausega kõik ära öeldud.

Autor:  chrV92 [ Pühapäev 09 Aug, 2009 22:30 ]
Teema pealkiri:  Re: 10 Autot mis muutsid maailma

Jah, loomulikult märkasin seda kuid et säärast suhtumist kohtab mitte vaid Forbese kirjatükkides siis pidasin õigemaks ajaloo prügikastis sorida. :hi:

Autor:  eero [ Reede 12 Mär, 2010 1:14 ]
Teema pealkiri:  Re: 10 Autot mis muutsid maailma

Maailma kõige esimene minivan/mahtuniversaal on VW typ2 (1950, tehti põrnika platvormile). Sellele järgnesid teiste tootjate analoogid, nagu näiteks juba mainitud Fiat 600 Multipla (1956, baseerus fiat 600-l), Dodge A100 (1960), Chevrolet Greenbrier (1961).

Nende pioneeridega oli ainult see jama, et nad ei olnud ikkagi kaugeltki nii populaarsed kui sedaanid. Viga oli ajastus, sellised autod ei olnud moes.

Esimese au tahavad endale paljud ja USA leht kindlasti omistab selle usa-s levinud masinale. See Forbesi "esimese" tiitel ilmselt tähendab pigem "esimene, kes selle asjaga kohalikul turul laiemalt läbi lõi ja station wagonitele/sedaanidele tõsist konkurentsi pakkuma hakkas". Ameerikas oli seniste tavade murdjaks ja MPV massidesse viijaks vast tõepoolest Dodge Caravan, Euroopas umbes samal ajal pigem Renault Espace. Enne neid kahte mudelit naljalt minivani peresse igapäevasõidukiks ei ostetud ei euroopas ega usas.

PS. Ei saa ka mainimata jätta sellist oma ajast aastakümned eespool olnud masinat kui Stout Scarab (1932), seda toodeti ainult mõned üksikud ja masstootmisesse ta ei jõudnud. Siin üks pilt Stout Scarabi sisevaatega.

Autor:  Croff [ Reede 12 Mär, 2010 10:14 ]
Teema pealkiri:  Re: 10 Autot mis muutsid maailma

eero kirjutas:
Maailma kõige esimene minivan/mahtuniversaal on VW typ2 (1950, tehti põrnika platvormile). Sellele järgnesid teiste tootjate analoogid, nagu näiteks juba mainitud Fiat 600 Multipla (1956, baseerus fiat 600-l), Dodge A100 (1960), Chevrolet Greenbrier (1961).

Nende pioneeridega oli ainult see jama, et nad ei olnud ikkagi kaugeltki nii populaarsed kui sedaanid. Viga oli ajastus, sellised autod ei olnud moes.

Esimese au tahavad endale paljud ja USA leht kindlasti omistab selle usa-s levinud masinale. See Forbesi "esimese" tiitel ilmselt tähendab pigem "esimene, kes selle asjaga kohalikul turul laiemalt läbi lõi ja station wagonitele/sedaanidele tõsist konkurentsi pakkuma hakkas". Ameerikas oli seniste tavade murdjaks ja MPV massidesse viijaks vast tõepoolest Dodge Caravan, Euroopas umbes samal ajal pigem Renault Espace. Enne neid kahte mudelit naljalt minivani peresse igapäevasõidukiks ei ostetud ei euroopas ega usas.

PS. Ei saa ka mainimata jätta sellist oma ajast aastakümned eespool olnud masinat kui Stout Scarab (1932), seda toodeti ainult mõned üksikud ja masstootmisesse ta ei jõudnud. Siin üks pilt Stout Scarabi sisevaatega.

See Stout on päris ulmeline 36 aasta kohta. Ma arvan, et tol ajal oleks vahtinud seda suu lahti ja poleks mittu aastat silmade eest ära saanud. Samas pull masin. Uskumatu et selline olemas oli.

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/