Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 13:35

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Laupäev 27 Juun, 2009 20:09 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev 06 Juun, 2006 18:26
Postitusi: 367
Asukoht: Pärnu
10 Autot mis muutsid maailma

USA ärileht Forbes pani ritta 10 mudelit, mis nende arvates on enim autondust ja ajalugu üldisemas mõttes mõjutanud. Reitingut koostanud asjatundjate sõnul üritasid nad leida need mudelid, mis pakkusid innovaatilisi lahendusi, radikaalset disaini või kujunesid tänu soodsale hinnale ja vastupidavusele tõelisteks rahvaautodeks. Just viimasel põhjusel sattus nimekirja ka üliodav Trabant.

Reiting ise sai järgmine:

1. Ford Model T (1908) – esimene tõeline seeriamudel (fotodel), mis sai taskukohaseks ka keskklassile.

2. Volkswagen Beetle (1938) – maailma kõige enimtoodetud mudel. Sellest masinast sai tänapäevaste kompaktautode eelkäija.

3. Jaguar XK 120 (1948) – seda autot peetakse maailma kõige ilusamaks.

4. Trabant (1958) – ligi 30 aasta vältel tolleaegses Saksa DVs toodetud odav sõiduk moodustas pea poole tol ajal sealmail ringiliikuvatest autodest.

5. Porsche 911 (1964) – sportautode etalon, Porsche „visiitkaart” on aastakümnete vältel säilitanud sama disainijoone.

6. Ford Mustang (1964) – selle sõidukiga algas USA muskelautode ajastu.

7. AMC Eagle (1980) – üks esimesi nelikveolisi luukpärasid.

8. Jeep Cherokee (1974) – esimene keskmõõtu maastur, mille hinnaklass oli samuti keskeltläbi keskmine.

9. Dodge Caravan (1984) – esimene mahtuniversaal.

10. Toyota Prius (2000) – maailma esimene hübriid.

http://www.autonet.ee/uudised/autouudised/41813

_________________
Selge mõistuse esimeseks eelduseks on enamike arvamusega mittenõustmine. Oscar Wilde


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 08 Aug, 2009 3:32 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Ma ei kahtle et Forbes säärase edetabeli koostas kuid et Dodge Caravan @1984 oli maailma esimene MPV on küll selge silmaring piiratuse näide. Kaasaegse seeriatootmisesse jõudnud esimese MPV tiitlit peaks kandma hoopis Nissan Prairie, mille kavandamist alustati 1978 ning 1981 jõudis ta liinidelt poodi, nii 5 kui 7 kohalisena. Alates 1984 hakati väga väheselt tootma ka 4x4 versiooni, mida on mõned pidanud esimeseks SUViks. Eriliseks tegi selle mudeli keskmise ukseposti puudumine.
Ameerikas oli see auto müügil Nissan Stanza Wagon nime all, Kanadas aga Multi nimega.
1983 aga astus lavale Mitsubishi SpaceWagon, peaegu ühel ajal L200 mudeliga. Huvitav on ka see et Voyageri II põlvkond (alates 1991 lõpust) meenutab vägagi Mitsu teise põlvkonna Space Wagonit.
Kogu selle mahtuniversaalinduse esiisaks aga arvatakse olema Fiati 1956 loodud sõidukit 600 Multipla, mida tehti kuni 1965 aastani.
Meile tuntud esimene Caravan/Voyager aga pudenes liinilt 2 novembril 1983 Kanadas Windsori tehasest Ontarios.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 08 Aug, 2009 21:48 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev 06 Juun, 2006 18:26
Postitusi: 367
Asukoht: Pärnu
Luuser kirjutas:
USA ärileht Forbes pani ritta 10 mudelit, mis nende arvates on enim autondust ja ajalugu üldisemas mõttes mõjutanud.


Minu arust on selle lausega kõik ära öeldud.

_________________
Selge mõistuse esimeseks eelduseks on enamike arvamusega mittenõustmine. Oscar Wilde


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 09 Aug, 2009 22:30 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Jah, loomulikult märkasin seda kuid et säärast suhtumist kohtab mitte vaid Forbese kirjatükkides siis pidasin õigemaks ajaloo prügikastis sorida. :hi:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 12 Mär, 2010 1:14 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Maailma kõige esimene minivan/mahtuniversaal on VW typ2 (1950, tehti põrnika platvormile). Sellele järgnesid teiste tootjate analoogid, nagu näiteks juba mainitud Fiat 600 Multipla (1956, baseerus fiat 600-l), Dodge A100 (1960), Chevrolet Greenbrier (1961).

Nende pioneeridega oli ainult see jama, et nad ei olnud ikkagi kaugeltki nii populaarsed kui sedaanid. Viga oli ajastus, sellised autod ei olnud moes.

Esimese au tahavad endale paljud ja USA leht kindlasti omistab selle usa-s levinud masinale. See Forbesi "esimese" tiitel ilmselt tähendab pigem "esimene, kes selle asjaga kohalikul turul laiemalt läbi lõi ja station wagonitele/sedaanidele tõsist konkurentsi pakkuma hakkas". Ameerikas oli seniste tavade murdjaks ja MPV massidesse viijaks vast tõepoolest Dodge Caravan, Euroopas umbes samal ajal pigem Renault Espace. Enne neid kahte mudelit naljalt minivani peresse igapäevasõidukiks ei ostetud ei euroopas ega usas.

PS. Ei saa ka mainimata jätta sellist oma ajast aastakümned eespool olnud masinat kui Stout Scarab (1932), seda toodeti ainult mõned üksikud ja masstootmisesse ta ei jõudnud. Siin üks pilt Stout Scarabi sisevaatega.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 12 Mär, 2010 10:14 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2002 Chrysler 300M

Liitunud: Esmaspäev 20 Okt, 2008 20:22
Postitusi: 289
eero kirjutas:
Maailma kõige esimene minivan/mahtuniversaal on VW typ2 (1950, tehti põrnika platvormile). Sellele järgnesid teiste tootjate analoogid, nagu näiteks juba mainitud Fiat 600 Multipla (1956, baseerus fiat 600-l), Dodge A100 (1960), Chevrolet Greenbrier (1961).

Nende pioneeridega oli ainult see jama, et nad ei olnud ikkagi kaugeltki nii populaarsed kui sedaanid. Viga oli ajastus, sellised autod ei olnud moes.

Esimese au tahavad endale paljud ja USA leht kindlasti omistab selle usa-s levinud masinale. See Forbesi "esimese" tiitel ilmselt tähendab pigem "esimene, kes selle asjaga kohalikul turul laiemalt läbi lõi ja station wagonitele/sedaanidele tõsist konkurentsi pakkuma hakkas". Ameerikas oli seniste tavade murdjaks ja MPV massidesse viijaks vast tõepoolest Dodge Caravan, Euroopas umbes samal ajal pigem Renault Espace. Enne neid kahte mudelit naljalt minivani peresse igapäevasõidukiks ei ostetud ei euroopas ega usas.

PS. Ei saa ka mainimata jätta sellist oma ajast aastakümned eespool olnud masinat kui Stout Scarab (1932), seda toodeti ainult mõned üksikud ja masstootmisesse ta ei jõudnud. Siin üks pilt Stout Scarabi sisevaatega.

See Stout on päris ulmeline 36 aasta kohta. Ma arvan, et tol ajal oleks vahtinud seda suu lahti ja poleks mittu aastat silmade eest ära saanud. Samas pull masin. Uskumatu et selline olemas oli.

_________________
2002 Chrysler 300M Special 114k miles.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia