Tervist!
Autoks on Sebring 2.0 / 104 kW. Automaat ja 2002 aasta.
Ehk oskavad targemad midagi arvata?! Nimelt on tekkinud mõningad sümptomid, mis ärevust tekitavad. Alustuseks ehk niipalju, et teatavasti on sellel kastil on õli pidamisega probleeme. Korra olen lasknud teha ja vahetati karteri tihend ja õlivarda kinnituse juurest peatati leke. Umbes 3-4 kuud tagasi hakkasid jälle väiksed tilgad auto alla tekkima, ning õli tasemel on silma peal hoitud. Umbes kuu aega tagasi sai juurde valatud 0,5 l Mopar ATF+4 õli. Vahetult pärast seda on aga hakanud järjest tihedamini esinema mõningaid anomaaliaid: D või R peale lülitusega kaasneb keskmisest natuke tugevam vibratsioon ja selline kõrin (hääl). Üldiselt võiks arvata, et midagi tugevam vibratsioon, seda tugevam kõrin. Kui pidur lahti lasta, siis vibratsioon ja hääl kaovad. See nähtus ei teki iga kord, vaid kahel korral kümnest ja tundub kaduvat kui mingi maa on maha sõidetud. Kuid vahest on tekkinud ka siis kui mooror juba soe.
Teiseks: Vahest on tunda, et auto liikumine on ebaühtlane. Kui panna D ja lasta pidur lahti, siis on auto liikumine ebaühtlane - on tunda sellist õrna jõnksutamist ja katkumist. Kui kiirendada, siis probleem kaob või seda lihtsalt ei ole tunda enam. Tihedamini on seda tunda 1 ja 2 käiguga, kuid vahest ka 4 daga. Probeem tekib ja koad suvaliselt (kuigi rohkem on olnud külma mootoriga). Ka seda probleemi ei esine iga kord, kuid viimasel ajal olen korduvalt tähele pannud. Üldiselt tunduvad need kaks asja eksisteerivad koos.
Asja teeb keerulisemaks ka see, et hetkel ei saa ma kuidagi lugeda õli näitu.Pärast varda sisestamist ja väljatõmbamist on varras mõõteskaala ulatuses ühtlaselt õline (ka need väiksed augud). Ka korduval puhastamise ikka sama asi. Seega ma ei tea, kas õli lisamisel läks liiga palju õli sisse või on seda seal liiga vähe.Kui viimati ühes teeninduses sai mõõdetud ja juurde valatud, siis näit oli sooja mootoriga selline, et need kaks alumist auku olid veel õlised - ehk võiks juba lisada. Samas käigud lülituvad kiirendades normaalselt üles ja ka alla, seega õli justkui ikka peaks olema.
Kas keegi oskab arvata, mis võiks kogu selle müsteerimumi taga olla ja kas see jõnksutamine tuleb kastist või mootorist? Samas mootori tühikäigu töös pole erilisi muutusi tähendanud.
Samad võiks keegi soovitada ka mõnda pädevat remondiasutust/meest Tallinnas. Tahaks lasta asja üle vaatada, enne kui liiga hilja.
Tänud ette ja turvalist liiklemist.
|