No nii, nüüd siis võtsin käsipidurisüsteemi lahti ja oli seal ka mõningaid üllatusi, mida ei arvanud olevat aga...
Sümptomid seisnes selles, et vasak pidur töötas mingil määral aga käsipiduri klotsid ei tõmbunud kohe tagasi vaid pika ajapeale tulid maha. Parempool ei toiminud üldse.
Alguses proovisime klotse lõdvemaks lasta läbi pingutamiseks mõeldud avasuse:
Kuid see ei õnnestunud, sest üks vedru oli ees ning ei olnud ka nii lühikest kruvikeerajat - teiselpoolt piiras tegevust tagumine ülemine šarniir (mis mul ka läbi on).
Siis tulid käiku "tavalised" vahendid: väike kang ja suur haamer... (paremoolne tuli ilusti maha)
Süsteemi lahti võttes avanes selline vaatapilt (parempoolne):
Kus piduriklotsidel oli klots alusraami küljest lahti roostetanud.... ning pudenesid piduriketta äravõtmisel põrandale. Hea, et see kuhugi eelnevalt kinni ei kiilunud ning võinuks ka vigastada ABS andurit, mis on samuti sinna varju viidud.
Nüüd käsipiduri süsteem on suhteliselt lihtne ja ega seal palju juhtuda saagi kui, et klotside vaheline hoob roostetab kinni või klotsid roostetavad alustelt lahti...
Üleval on siis ülemine vedru, pingutus polt (tähikuga, mida siis kruvikeerajaga urgitsedes liigub mööda poldi vinti), klotside kinnitusklambrid, alumine vedru ja "liigend" mis trossi liigutades X põhimõttel lükkab klotsid üksteisest eemale.
Kurjajuur ongi see "liigend, ta on suht tihkelt ehitatud ning kui seda ei liiguta kogum roostet vahele ning kiilubki kinni.
Pildi pealt on näha, et olen selle juba lahti kangutanud puhastanud ning vasemäärdega üle teinud, et rooste ei saaks sellele enam väga palju kurja teha.
Soovitan vähemalt kord kuus käspidurit kasutada ning kord aastas lahti võtta ning määrida.
Nüüd vaja uued klotsid osta ning asi jällegi korras.
_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma