Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 15:12

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Kolmapäev 12 Aug, 2015 22:49 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 01 Juun, 2015 18:46
Postitusi: 7
Tere

Tekkinud on järgmine mure. Seda vaid hommikuti, no ühesõnaga esimese käivitamisega, mis päeval toimub. Masin käivitub vahel väga pikalt, lausa 5-6 sek olen käianud, et ilusti käima läheks. Siis see 5-6 sek puterdab, kuni normaalselt tööle hakkab. Kui teist korda käivitada, siis on ok. Ülejäänud päeva käivitused kah kõik ok. Mingit valget suitsu pidavat kah käivitusel veidi välja ajama. Ise ei ole vaadanud, olen alati rooli taga olnud. Olen ka täheldanud, et vahel teeb töötav mootor väga vaikselt häält, teinekord jälle palju valjemat. Ükskord lausa imestasin, et mootor töötas seisuajal nii vaikselt, et polnud pea kuuldagi teist. Aga see jäigi vist selleks üheks korraks :) Üleeile oli jälle üks erand, kus esimene käivitus ei olnud sugugi pikk, suht normaalne. Mainin, et ilmad rolli ei mängi nagu olen täheldanud.
Oskab keegi öelda, milles võiks viga olla ? Kui jätta kõrvale nt pihustid. Lugesin, et nukkvõllis võib asi olla. Kas diagnostiga saab alati asja selgeks ? Ei plaani hakata kõiki juppe ükshaaval vahetama, kuni lõpuks vea üles leiab.

Või oskab keegi soovitada, kelle asjatundliku juurde viia, et viga selgeks teha ? Esindusi palun mitte pakkuda. Kandiks võiks jääda Harjumaa ümbrus.

Aitäh
Kadri


Viimati muutis Kadri, Kolmapäev 12 Aug, 2015 23:21, muudetud 1 kord kokku.

Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 12 Aug, 2015 23:11 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Esimese hooga ma vaataks üle eelsüüte küünlad ja sellega seonduva. Kui need ei toimi, siis on ka samad sümptomid.
Viga võib olla kas läbipõlenud küünaldes, relees, juhtmestikus või küünalde relee juhtimises aju poolt.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 12 Aug, 2015 23:17 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 01 Juun, 2015 18:46
Postitusi: 7
Aitäh ! Üks teadja oskas mulle kohe kommenteerida, et küünlad jm eelneva postituse juurde kuuluv suvel midagi ei mõjuta, kuna need teevad oma tööd külmemate ilmade puhul. Mina ei vaidle midagi, panin vaid kirja, mis öeldi :) Ehk keegi kolmas oskab kommenteerida.

Sama teadja kahtlustab, et silindri sees on surve väike. Kas lasevad klapid läbi või ......


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 13 Aug, 2015 0:31 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Eks neid tuttavaid ole kõigil omajagu, kes ''midagi'' teavad.
Kuna tegemist on VW diiselmootoriga, siis olen nendega üsna kodus. Moodsal CommonRail mootoril näidatakse aju poolt eelsüüte küünla tuld siis, kui küünalde soojenemise aeg on pikem, kui mootori reaalne käivitumise aeg. Tegelikkuses kasutab antud mootor igal külmal käivitusel mootori eelsüüte küünlaid. Aju võtab arvesse mootori temperatuuri, kütuse temperatuuri ja sisselaske õhutemperatuuri. Vastavalt sellele arvutab ta välja, kui pikalt on vaja kasutada eelsüüteküünlaid. Armatuuris näidatakse märgutuld siis, kui küünlad vajavad temperatuuridest sõltuvalt vähe pikemat soojenemise aega, kui kulub mootori käivitamiseks. Peale mootori käivitumist hoiab aju veel küünlaid järgi mõne aja, et saavutada kiiremini vajalik põlemiskambri temperatuur. Isegi kui mingi aeg hommikuti märgutuli süttib ja ootad ära selle kustumise ja käivitad, siis see ei tähenda, et mootori käivitumisel aju küünlaid enam järgi ei hoia. Kui sul küünlad ei toimi, ei teki kohe kütuse süütamist ja sellest ka valge suits käivitamisel. See viitab põlemata kütusele ja mittetöötavatele eelsüüteküünaldele.
Lase eelsüüteküünalde töö ära kontrollida ja olen üsnagi kindel, et viga on seal peidus. Ja nagu sa mainisid, diagnostikaga saab asi selgeks. VW aju oskab kohe ära öelda, millise silindri küünal(küünlad) ei toimi. Ja kui vahetama hakkad, siis soe soovitus on vahetada kõik neli korraga.

P.S. mootori hääl sõltub kõige tahmafiltri tööst. Töötava tahmafiltriga on niinimetatud diiselmootori lagin tunduvalt väikse, sest optimeeritakse põlemisprotsessi ja peale kütuse süttimist ja põlemist pritsib pihusti veel lisakoguse kütust, et väljalaske takti aeg oleks heitgaaside hulgas pihustatud kütus, mis paneb tööle oksüdatsioonikatalüsaatori, et tõsta tahamafiltri temparatuur piisavaks tahma tuhastamiseks.
Hääl muutub ka erinevatel tööreziimidel, mootori soojendamiseks kasutatakse suurt põhipritse kogust ja eel ja järelpritse on väiksemad. Samuti mõjutab mootri diislilaginat ka konditsioneeri kasutamine. Töös olev kont lisab mootorile koormust tuntavalt ja vastavalt selle muudab aju ka eel-, põhi -ja järelpritse koguseid. Sinu auto mootril olevad Piezo-elemendiga pihustide on suutelised ühe sissepritsetsükli jagama kuni kaheksaks pritsehetkeks. Nende hetkede muutumist juhib mootoriaju ja sealt erinevate tööreziimide ajal ka arinevad hääled mootoris.

Rivo@läbinud nädalapikkuse tehasekoolituse VW 2.0 CR diiselmootorite kohta.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 13 Aug, 2015 8:55 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 01 Juun, 2015 18:46
Postitusi: 7
Nii Suur Aitäh Pika ja põhjaliku vastuse eest !:) Lasen seda siis esmalt kontrollida.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 33 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia