Tänane kuupäev Neljapäev 25 Apr, 2024 12:57

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Pühapäev 18 Sept, 2011 11:16 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Tere

Soovisin ise teha sellise bloki, mis lülitaks automaatselt päevatuled sisse, kuid mitte lähituled vaid kas lisatuled või udutuled (1. juulist 2011a. võib päevatuledena kasutada udutulesid)

Tingimused:
1. päevatuled süttiksid automaatselt, kui mootor töötab, mootori seiskumisel kustuksid tuled.
2. päevatuled kustuksid automaatselt, kui sisselülitada lähituled
3. säiliks udutulede funktsioon, ehk saaksin ka käsitsi udutuled tööle rakendada.
4. päevatulede põlemise ajal ei põleks ülejäänud gabariidid + kellade valgustus. samas oleks märgutuli, et päevatuled põlevad.

Sai siis uuritud tiba sebringu elektri skeeme ning joonistatud kavand:
Skeemi toimimiseks kasutada kahte releed:
1. Relee katkestab ahela, kui õlisurve märgulamp põleb (st õlirõhk mootoris puudub või on alla lubatud normi) ja lülitab ahela sisse, kui õlilamp kustub.
2. Relee on pidavalt suletud asendis ja kui park/lähi/kaug tuledele tuleb vool peale katkestab päevatulede ahela.

Pilt

Sai otsitud ka komponente ning need sai hangitud Oomipoest.
kaks releed 40A 2x2,3€ e. 4,6€ http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=PRE0004%2F12
kaks relee pesa 2x 1,6€ e. 3,2€ (plaadile joodetavad...) http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=SO960PCB
oleks võinud võtta kohe need, millel juhtmed küljes, juhtmetega oli ka 0,1€ odavam :angry: : http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=RELEEPESA5X30
:doh: tagant järgi tarkus.... sest juhtmete jootmises ei ole veel väga vilunud... aga tegemise rõõm noh.
kolm paari 1m eri värvi juhtmeid (0,7m2 kollane, roheline sinine...) 0,4x0,4x0,32€ e 1,12€ http://www.oomipood.ee/index.php?a_k=MONOJUHE&t=k_ak&i=MONOJUHE võib olla liiga peened?
tavaline väline harukarp IP41 60x60x30mm (L,P,h) ... selle sain tasuta, leidsin kola hulgast...
lisaks veel ühendused 6+6 ... 0,10€ tk e. 1,2€
Materjal kokku: 4,6+3,2+1,12+1,2= 10,12€

Pilt

Pilt

Kokku sai pandud selliselt:
Pilt

ja lõpptulemis oli vaja väike lõige karbi kaande teha ,sest releed ise olid ka 25mm paksud... ja lisaks veel mingid kõrvad...
Pilt

seega jäi kaane ühe osa peale väike vahe, kuid hea on see, et siis sai sisu surutud ilusti kinni.
Pilt

Nüüd on mõningad küsimused:
1. kas juhtmed on liiga peenikesed, eriti see mis udutulede ahelasse läheb...? mis oleks miinimum 1,5m2?
2. kas relee juhtimiseks tuleks ühendada õli tule ja parktulede ahelatesse nii, et katkestan ahela ehk jadamisi ahelasse või võtan sealt +12V ja teine ots (relee 86) massi?

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 18 Sept, 2011 21:31 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
No nii, sai siis püütud asja külge kruvida aga ei õnnestunud ja sea ühel lihtsal põhjusel - nimelt on chrysler udutulede toite otse aku pealt toonud, ehk teisisõnu kui ühendada see süsteem, siis on tuled kogu aeg peal, k.a. siis kui süüde väljas.
Asja lahendab see, et lisada üks relee juurde.
Teiseks algandmed joonisel on toodu USA versiooni omad, kuid tuleb jälgida built to export ja seal on udutulede joonis tiba teine.

Positiivne on see, et sai pistikud selgeks teha ning nüüd on teada kuhu mingi juhe käib, ahjaa juhtmete paksus on OK, osad juhtmed on minu omadest peenemad.

Sai nähtud ka seda low wash juhet, see on olemas kellade paneelist kuni C100 pistikuni (roheline)... sealt edasi on tühjus.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 19 Sept, 2011 0:52 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1997 Chrysler Sebring

Liitunud: Laupäev 02 Juun, 2007 19:34
Postitusi: 86
Asukoht: Tallinn/Rakvere
hmm kirjutas:
No nii, sai siis püütud asja külge kruvida aga ei õnnestunud ja sea ühel lihtsal põhjusel - nimelt on chrysler udutulede toite otse aku pealt toonud, ehk teisisõnu kui ühendada see süsteem, siis on tuled kogu aeg peal, k.a. siis kui süüde väljas.
Asja lahendab see, et lisada üks relee juurde.
Teiseks algandmed joonisel on toodu USA versiooni omad, kuid tuleb jälgida built to export ja seal on udutulede joonis tiba teine.

Positiivne on see, et sai pistikud selgeks teha ning nüüd on teada kuhu mingi juhe käib, ahjaa juhtmete paksus on OK, osad juhtmed on minu omadest peenemad.

Sai nähtud ka seda low wash juhet, see on olemas kellade paneelist kuni C100 pistikuni (roheline)... sealt edasi on tühjus.

Päris keerulise skeemi oled teinud,kuid kas üks viga ei ole selles,et üritad esimest releed juhtida läbi õli surve anduri juhtme pealt.Ma ei ole neid skeeme küll nii põhjalikult uurind,kuid kas tavaliselt ei ole nii et õlisurve tuli saab +pinge läbi süüteluku ja miinuse läbi õli rõhu anduri mootori plokist.Kui õli surve tõuseb katkestab andur massi õli surve tuleni ja tuli kustub.Seega kas mitte sinu varjandi puhul on tuled kustu ainult siis kui õli surve tuli põleb.Kui nii, siis e.saab nii et relee 85 pidev vool peale ja juhtida miinusega 86 mille saad õli surve anduri pealt,30 tuleb toide otse ja siis kasutad vastavalt kas 87 või 87a millal ring laht või kinni.Nii sain mina kiirelt mõeldes asjast aru või ei saanud ka.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 19 Sept, 2011 10:39 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
-kent- kirjutas:

Päris keerulise skeemi oled teinud,kuid kas üks viga ei ole selles,et üritad esimest releed juhtida läbi õli surve anduri juhtme pealt.Ma ei ole neid skeeme küll nii põhjalikult uurind,kuid kas tavaliselt ei ole nii et õlisurve tuli saab +pinge läbi süüteluku ja miinuse läbi õli rõhu anduri mootori plokist.Kui õli surve tõuseb katkestab andur massi õli surve tuleni ja tuli kustub.Seega kas mitte sinu varjandi puhul on tuled kustu ainult siis kui õli surve tuli põleb.Kui nii, siis e.saab nii et relee 85 pidev vool peale ja juhtida miinusega 86 mille saad õli surve anduri pealt,30 tuleb toide otse ja siis kasutad vastavalt kas 87 või 87a millal ring laht või kinni.Nii sain mina kiirelt mõeldes asjast aru või ei saanud ka.

No üks on kindel - see ahel peab olema katkestatud ja pingevaba ka siis, kui võtit süütelukus pole.
Kent ma saan aru nii, et ahelas oleks pidev vool 24/7 ja õlirõhu tõustes vool katkeks... See ei oleks kuigi hea. Ideaalne oleks nii, et õlirõhu tõustes tuleks 1. releele 85 ja 86 otstele pidev pinge peale kui motoor töötab. ;) vot seda kohta oleks vaja leida.

Teine lahendus oleks ühe releega juhtida ahela katkestust ja teise releega OFF-RUN-START kaudu lülitada päevasõidu tulede ahel sisse.
Pinge tekkimine 2 relee 85/86 ahelas nii õlitule süttimisel, kui ka lähitulede lülitamisel. Kuid siis on vaja pooljuht ühendust kahe ahela vahele, et lähitulede põlemapanemisel ei hakkaks õlitule lamp tööle, sest lähitulede lülitamisega juhtub olukord kus massikatkestus õlirõhuanduris kõrvaldatakse...

Päris keeruliseks läheb see süsteem... pooljuhtdioodi maksumus on ~0,20€ vaja paigaldada juhtme vahele... samas panna üks relee lisaks, mis ahela töösse rakendaks, kui võtit keerata... on oluliselt kallim.
:)

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 19 Sept, 2011 19:13 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Ei tea küll liinide koormusi, aga näiteks kiiresti mõeldes võiks panna udutulede liini katkestamise relee juhtimise punktist S210 ja mähise teine ots massi. S210 paistab olevat läbi süüteluku, ehk siis kui süüde väljas, siis lisa relee mähis pingeta ja udutulede liin katkestatud. Kui süüde sees, siis punktis S210 on toide kogu aeg peal, lisa relee on rakendunud ja udutulede liin ühendatud.

Kahjuks ei tea ka milline see õlirõhu andur on, aga skeemi pealt tundub, et ta 3 kontaktiga, ehk siis saaks relee 1 mähisele pideva voolu mootori töös olles just sellest kasutust kontaktist. Aga mähise takistusest vist ei piisa, et õlituluke põlema ei süttiks, kuna siis ta ju läbi relee mähise massiga ühendatud.

Muidugi see tundub küll uskumatu, et udutuled otse aku pealt. Juba selle elimineerimiseks kasutaksin lisa relee varianti.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 19 Sept, 2011 21:08 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Kolme releega oleks asi kõige lihtsam ja lollikindlam, mis iseenesest pole paha, kuid kaalusin ka teisi varjante.

S210 on suhteliselt kaugel.... seega jään ikkagi junction blocki küljes asuvate C pistikute (C7, C5, C11 juurde, erandina ehk C100, kuhu ühendada õlirõhu anduriga, mis asub samuti lähedal)

Põhimõtteliselt sama mõte, mis Kent pakkus aga selle edasiarendus.
plusside poolepealt nii palju, et odavam, kui kolme releega ja kompaktsem, sest pole vaja leida ühele lisa releele kohta.
Miinuse poole pealt tuleb kasutada dioode (ahelate eraldamiseks ja lühise vältimiseks) aga selleks on mõistliku hinnaga P1000K mis on 10A-d. Ehk siis säilib väike lühise tekitamise oht...
Samas teades, et alalisvool liigub + klemmilt - klemmile ehk massi, pole dioodi paigutamine teab mis keeruline.
Uuendatud skeem dioodidega:
Pilt

ja muidugi ka kolme releega (viimane siis sinisega joonistatud ja ahelates dioode ei ole)
Pilt

Ise eelistan dioodidega süsteemi... odavam ja väiksem, vähem mässamist.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 19 Sept, 2011 21:35 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 17 Apr, 2006 13:44
Postitusi: 935
Asukoht: Tallinn
No on keeruliseks aetud üks lihtne asi :)
Ma ostsin led´idega valmis tulede komplekti. Myrakaru juures 2h ja 3 kolm õlut tööd ja toimib. Kui mootor käivitub tuled lülituvad tööle. Kui lülin sisse pooltuled, siis päevatuled kustuvad. Tulede komplekt maksis 34€ + õlled mis asjatamisega ära kulusid. Muide müüakse ka selliseid ümmargusi
led´idega tulesid, mida saab kruvida udukate asemele. Ja pannes käe südamele, ega need Chrysleri udukad mitte muhvigi ei näita nagunii!
Ma ostsin DRL-08332 (vt seda linki --> http://www.carhouse.ee/index.php?lang=est&main_id=285 )
Hinnad seal muidugi kirved, aga Kadake teel Veho ja Eurostauto vahel on üks pood kust sain need üle 2x odavamalt.

_________________
Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 19 Sept, 2011 21:42 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Jutt jumala õige 34€ 2h paigaldust ja asi ok.
Samas ma tahtsin ise ehitada ning säilitada originaali lähedane välimus, ilma lediteta.

kogu komplekti maksumus on mul hetkel kokku ~11€ kandis... ja sealhulgas õpiraha + kulutatud tunnid (hooti tuleb tegeleda teiste asjadega ja kogeda, et saab ka koolifüüsikaga veel hakkama) ;)'
Asjade kokkukeeramiseks 1h + paigaldamiseks 2h, teeb sama välja. Nüüd jah eeltöö on olnud oluliselt suurem ja iga masina suhtes on vaja eraldi möllu, sest skeemid ja pistikud on teised. Mul veel eelarve 2x odavam (sul ju led tuled ka hinnasees)
Joonised on siin selleks, et mul endal oleks asi kindlam.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 19 Sept, 2011 23:06 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Minu arust on täiendatud joonisel relee 2 mähisele tulevad ahelad võetud valedest kohtadest. Õlilambi ahelas on ju + kuni õlirõhu andurini kogu aeg olemas ehk lambi süütab anduri lülitumine massi. Joonisel aga saab liin massi kätte läbi relee 2 mähise ja relee on kogu aeg tõmbes (võibolla ka lamp põleb). Samuti on + pidevalt olemas ka tulede lüliti poolt tuleval liinil.
Et õlilambi ahelalt saada pinge mähisele ainult siis kui õlilamp põleb, peab mähise ühendama sinna jadamisi või võtma ühe juhtmega anduri klemmilt mis läheb massi.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 20 Sept, 2011 0:59 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
:think: Selles on sul õigus, et + on kuni õlirõhulülitini selles ahelas olemas.
Dioodiga joonisel ei saa õlirõhuandur läbi 2 relee massi kätte (2 relee mähis ei ole koguaeg pingeall, vaid ainult siis, kui õlirõhulüliti või tulede lüliti on kontaktis), sest diood on ees, mis ei lase sedapidi pingel liikuda... diood = pooljuht :hei: samuti on dioodiga välditud lühis, mis peaks tekkima, kui õlirõhuandur suletud on ja tuledelülitist pinge peal.

Aga 2 relee + peaksin jah võtma teisest kohas, ehk vaja kaks releed rööbiti panna mõlema relee 86 sillata....
Olen ma millegist valesti aru saanud?

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Sept, 2011 18:32 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Nüüd paistab juba natuke usaldusväärsem, aga ikkagi ei ole ma kindel, mis need dioodid teevad. Skeemi järgi tundub mulle, et tulede lüliti poolt tuleva liini dioodil on alati (kui süüde sees) mõlemal pool + . Asi on päris huvitav, küsisin ka targemate käest, aga nemadki ei osanud täpselt öelda, mis see skeem teeb. Püüan homme teha skeemi järgi lihtsustatud maketi ja vaadata mis juhtub. :roll:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Sept, 2011 18:43 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Ma keerasin juba selle maketi kokku aga pole veel jõudnud katsetada... pole ju garaaži, kus pidevalt valge ja kuiv.
Ainuke küsimus ongi tegelikult tuledeahealas... loodan, et mingi muu aksessuaari sisselülitamisega mujalt massi ei lähe...
Hetkel joonistel paistab, et C7 12 pin (mis on sillatud C7 pin11-ga (kellade valgustus)) ahela taga muid ühendusi pole.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 22 Sept, 2011 14:09 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Mopari originaalsel DRL moodulil (mida pandi Kanadas müüdud mudelitele) on üheks sisendiks ka käsipiduri hoiatustule lüliti, e. kui mootor töötab kuid käsipidur on peal, siis päevasõidutuled ei põle. Autentsuse huvides lisa see nüanss ka oma skeemi :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 22 Sept, 2011 18:56 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Jah, kuid originaal päevasõidutulede moodul lülitab sisse täistuled, mis on 50% võimsusega....
Käsipiduri hoiatustule kaudu juhtimine ei ole ka teab mis raketiteadus - kas üks diood juurde või üks relee. :hi:
Aga siis on juba tasub tõesti osta Andruse soovitatud 35€ komplekt. Mis iseenesest on kaks LED moodulit, üks veekindel karp kahe releega, millest väärtuslikumad ongi need LED moodulid, sest vastavad mingitele standarditele.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 24 Sept, 2011 16:06 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
No nii, valmis ja paigaldatud ja töötavad nii nagu soovisin.
Samas dioodide värk väga ei töötanud, tuli ikkagi lahendada kolme releega.

Paigaldasin relee ühe dioodi ahelasse, millega juhin maandust... samas võib ka vabalt selle paigaldada udutulede toiteahelasse.

Lõplik joonis on selline ja katsetamise hinnale lisandus 2,5€:
Pilt

Tulevikuks soovitan soetada kolm releed 3x2.50 ja lisada mõned juhted ja ühendused.
Releed võtta juba sellised, milledele pole vaja korpust, tõmbad kas teibiga kokku või kasutad kuumaliimipüstolit.
Kogu materjali on võimalik saada ~9€ ja ongi automaatsed tuled olemas, mis rakenduvad tööle siis, kui süüde on sees ja õlituli on kustunud ning lülitavad ennast välja, kui kabariit-, lähi-, kaugtuled sisselülitada.
On võimalik toita ka lisatulesid, ehk LED-e.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia