Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 23:44

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Teisipäev 11 Juun, 2013 18:11 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 14 Jaan, 2010 1:21
Postitusi: 38
Asukoht: Võru
Korjaks selle vana teema korraks üles. Kuna mul originaalskeemi pole, siis esmapilgul natuke raske aru saada, kas oled lisaks kolmele releele veel midagi lisanud? 2 dioodi?
Jutust nagu selgub, et neid pole vaja?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 11 Juun, 2013 18:41 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
kolm releed ajavad asja ilusti ära - dioode pole vaja

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 11 Juun, 2013 18:52 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 14 Jaan, 2010 1:21
Postitusi: 38
Asukoht: Võru
Seega toimiv skeem on eelviimane? Ma üritan kusagilt 300M skeemi saada, siis saab edasi uurida, aga põhimõte on nagunii sama.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 04 Veebr, 2014 11:51 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 11 Dets, 2013 9:53
Postitusi: 178
pakuks sellise minimiseeritud variandi ( 1 relee ja 3 dioodi ) välja.

Pilt

Süüte sisselülitamisel , juhul kui seisupidur on peal ( seisupiduri lüliti ühendatud ) ja lähituled ei ole siise lülitatud ning mootor ei tööta ( õlirõhuandur rakendunud ) , rakendub relee, mis saab massi läbi lähitulede lambipirnide , seisupiduri lüliti ja Õlirõhu anduri . Dioodid on ahelate eraldamiseks.
Relee rakendudes katkestatakse päeva (udu) tulede toiteahel.

Relee ennistub, ja päeva (udu) tuled süttivad ainult siis, kui on täidetud kõik 3 tingimust

a) lähituled on välja lülitatud
b) seisupidur on maas
c) Mootor töötab ja õlirõhk on normis.

pmst on vaja salongi viia ainult 2 juhet
1. seisupiduri lülitini
2. Süüte 12V ( kui sedagi )

Ülejäänud leiab kapoti alt.

PS
kuna
hmm kirjutas:
nimelt on chrysler udutulede toite otse aku pealt toonud

siis udutulesid kasutamiseks tuleb lisada udutulede ahelasse diood suunaga udutulede poole.
Vastasel korral tekib situatsioon, kus sisselülitatud udutuledega süüdet välja keerates jääb mootor tööle Mr Green
Selleks dioodiks sobib 10A diood.
https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/in ... &toc=18884
või
http://www.oomipood.ee/product/p1000k/p ... l-800v-10a
Ülejäänud dioodid võivad olla need
http://www.oomipood.ee/product/1n4007-m ... d-1000v-1a


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 04 Veebr, 2014 17:02 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 11 Dets, 2013 9:53
Postitusi: 178
Väike loogikaviga jäi sisse.

Uus skeem siin
Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 04 Veebr, 2014 20:43 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 19 Sept, 2009 22:32
Postitusi: 89
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Tänasel päeval on poodides suhteliselt soodsa hinnaha saadaval LED päevatuled, kus vastav blokk on juba sisse ehitatud. Paigaldasin oma autole ja avastasin, et lisaväärtusena tuli ca 1L kütuse kokkuhoidu 100km kohta.
Muidugi ise nokitseda on ka põnev. Varases nooruses sai ka igasugu skeeme kokku tinutatud.

_________________
Väheke vapustusi on hingetasakaalu huvides vaieldamatult vajalik.
A. Alliksaar "Kuldaväärt mõtteteri"


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 04 Veebr, 2014 21:43 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 11 Dets, 2013 9:53
Postitusi: 178
JuKu kirjutas:
Tänasel päeval on poodides suhteliselt soodsa hinnaha saadaval LED päevatuled, kus vastav blokk on juba sisse ehitatud.

mingi viide või link. võib ka ps.
endal see tee käimata veel, vaatan ka variante. sellest ka huvi.
kui on sellised seadmed mis ka ülevaatuse läbivad ja politsei teepeal kinni ei pea, oleks kindlasti huvitav.
ei tea, kui palju bensiinikad võtavad, kuid enda 7,8 l/100km diislit -1 l oleks kindlasti huvitatud. Mr Green


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 05 Veebr, 2014 1:04 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Mehis kirjutas:
Väike loogikaviga jäi sisse.

Uus skeem siin
Pilt

Midagi ei klapi..., mida need dioodid blokeerima peaksid...
R1 relee mõttest ei saa aru... VD4 - miks?
Hoia "Süüde sees +12V" ahel udutulede toiteahelast lahus - üldjuhul on seal 10A kaitse (ok udutuled on üldjuhul 25w, kuid juhtmed on suhteliselt peenikesed, ning kaitsemele tuleb päris suur koormus...) ehk siis R1 klemm 30 alla too originaal 20A toide, siis pole VD4 vaja.
R2 86

minu teada peaks relee ergutusmähise üks klemmidest minema massi, sest vastasel juhul on ergutusmähisel mõlemal pool + (jah diood blokeerib selle, kuid peale dioodi on ikkagi +...).

Kahe releega on võimalik teha küll ag aseda siis põhimõttel:
R1 eesmärk oleks BATT toite sisse lülitamine RUN/Start ahelast
R2 eesmärk katkestada ahel, kui on lähituled sisselülitatud, seisupidur peal, õlirõhulamp aktiveeritud. Ja need viimased kolm eraldada dioodidega.
R2 ergutusmähisele +12V runstart ning dioodidega siis vastavasse ahelasse - kui ahel sees siis läbi selle ahela peaks ehk ka massini jõudma...

Aga sul oluliselt keerulisem kui lihtsalt 3 releed ;)
ehk siis sul on 2 releed ja 3 dioodi... minu lahendus 3 releed.

Pilt

See ledidega variant on ka päris hea, sest udutulede pirn on ~3€ ning aktiivsel kasutusel tuleb neid ~2a vahetada.

Samas tavaliste tulede kasutamise osas poleks ka probleeme, sest klaas tuhmub UV kiirgusest/teetolmust/liivast jne, mitte tule soojusest/kasutusest.
lähitulede kasutusega rakendub üks väike miinus - süttivad ka armatuuri valgustus ja gabariidid. Neid saab vältida dioodidega ja lisajuhtme vedamisega otse releest.

Lähitulede üks miinus on ka pirnipesade sulamine kuumuse tagajärjel ning pirnidele ei tule peale piisavalt pinget - lahendus on vedada otse juhe ja releega seda siis lülitada. sokkel vahetada uue vastu, soovitavalt keraamiline (aga ei pea).

Tuunida saab juba kõike ning tavaline päevatulede lülituse skeemi tegemine pole raketiteadus aga võiks juba edasi arendada ning lisada hämaralüliti ka, et automaatselt lülitauvad lähituled, kui valgust hakkab väheseks jääma ;)

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 05 Veebr, 2014 23:49 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 19 Sept, 2009 22:32
Postitusi: 89
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Panin oma autole sellised päevatuled:
http://pood.automaailm.ee/est/autokauba ... ctID=10747
Väga heledad ja juhtblokk on kummagi tule sisse ehitatud.
Kõik vajalikud markeeringud on ka peal ja ülevaatuski sai edukalt läbitud.
Mis bensukulusse puutub, siis päevatulede kautamisega vähenes keskmine bensukulu 12 liitrilt 11 liitrile 100 km kohta ehk ca 8%. Täiesti loogiline, kui arvestada palju kõik lähituled, gabariidid ja ka armatuurlaua valgustus kokku voolu võtavad. See muidugi põhiliselt suvine rõõm - sügisel ja talvel sõidad nagunii enamuse ajast tuledega.

_________________
Väheke vapustusi on hingetasakaalu huvides vaieldamatult vajalik.
A. Alliksaar "Kuldaväärt mõtteteri"


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 11 Juul, 2014 10:16 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 11 Dets, 2013 9:53
Postitusi: 178
Otsustasin, et enda vojale mingeid lisatulesid ei paiguta. Plaanin kasutada udutulesid.
Samal ajal aga tahaks pääseda nende lampide vahetamisest. seega otsin COB LED lampe sinna.
Kogemusi aga ameeriklastega ei ole ja arvan, et siin on lihtsam ja aegasäästvam küsida

niisiis
mis lamp seal udukates sees on ikkagi ? Manual annad mingi 9005 lambi. On see õige ?
autoks on 1999 Voyager 2,5 TDI LE
kas selline lamp sinna läheks ?

http://www.aliexpress.com/item/2x-9005- ... 37201.html


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 11 Juul, 2014 11:10 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Peaksid sobima, aga arvesta kahte asja: auto võib arvata, et tuledega on midagi halvasti ja ülevaatuselt nendega läbi ei saa.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 11 Juul, 2014 11:38 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 11 Dets, 2013 9:53
Postitusi: 178
albert kirjutas:
Peaksid sobima, aga arvesta kahte asja: auto võib arvata, et tuledega on midagi halvasti ja ülevaatuselt nendega läbi ei saa.

See auto ei arva veel lampide kohta ise midagi :)
Ãœlevaatuse point vaevalt et udutulesid puudutab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 11 Juul, 2014 12:54 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Mehis kirjutas:
Ãœlevaatuse point vaevalt et udutulesid puudutab.

Kood 201 punkt 3
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf

Olen ise pidanud ülevaatuse ajal vahetama eesmiste ääretulede led pirnid tagasi originaalide vastu, kuigi need näevad HID lähituledega rõvedad välja.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 25 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia