Mehis kirjutas:
Väike loogikaviga jäi sisse.
Uus skeem siin
Midagi ei klapi..., mida need dioodid blokeerima peaksid...
R1 relee mõttest ei saa aru... VD4 - miks?
Hoia "Süüde sees +12V" ahel udutulede toiteahelast lahus - üldjuhul on seal 10A kaitse (ok udutuled on üldjuhul 25w, kuid juhtmed on suhteliselt peenikesed, ning kaitsemele tuleb päris suur koormus...) ehk siis R1 klemm 30 alla too originaal 20A toide, siis pole VD4 vaja.
R2 86
minu teada peaks relee ergutusmähise üks klemmidest minema massi, sest vastasel juhul on ergutusmähisel mõlemal pool + (jah diood blokeerib selle, kuid peale dioodi on ikkagi +...).
Kahe releega on võimalik teha küll ag aseda siis põhimõttel:
R1 eesmärk oleks BATT toite sisse lülitamine RUN/Start ahelast
R2 eesmärk katkestada ahel, kui on lähituled sisselülitatud, seisupidur peal, õlirõhulamp aktiveeritud. Ja need viimased kolm eraldada dioodidega.
R2 ergutusmähisele +12V runstart ning dioodidega siis vastavasse ahelasse - kui ahel sees siis läbi selle ahela peaks ehk ka massini jõudma...
Aga sul oluliselt keerulisem kui lihtsalt 3 releed
ehk siis sul on 2 releed ja 3 dioodi... minu lahendus 3 releed.
See ledidega variant on ka päris hea, sest udutulede pirn on ~3€ ning aktiivsel kasutusel tuleb neid ~2a vahetada.
Samas tavaliste tulede kasutamise osas poleks ka probleeme, sest klaas tuhmub UV kiirgusest/teetolmust/liivast jne, mitte tule soojusest/kasutusest.
lähitulede kasutusega rakendub üks väike miinus - süttivad ka armatuuri valgustus ja gabariidid. Neid saab vältida dioodidega ja lisajuhtme vedamisega otse releest.
Lähitulede üks miinus on ka pirnipesade sulamine kuumuse tagajärjel ning pirnidele ei tule peale piisavalt pinget - lahendus on vedada otse juhe ja releega seda siis lülitada. sokkel vahetada uue vastu, soovitavalt keraamiline (aga ei pea).
Tuunida saab juba kõike ning tavaline päevatulede lülituse skeemi tegemine pole raketiteadus aga võiks juba edasi arendada ning lisada hämaralüliti ka, et automaatselt lülitauvad lähituled, kui valgust hakkab väheseks jääma
_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma