Tänane kuupäev Pühapäev 19 Mai, 2024 1:52

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Pühapäev 25 Apr, 2010 22:32 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Ootaksin nõuandeid ja nippe, kuidas saada lahti ilmselt kinni roostetanud tagumiste pidurite kettaid. Tegemist on 300C-ga ja vajadus kettaid maha võtta tekkis sellest, et seisupidur ei tööta enam küllalt efektiivselt. Reguleerimiskruvist keeramine ka ei aita. Suure tõenäosusega on kinni roostetanud seisupidurite klotse liigutav kang, mille eest Silberauto tahaks saada üle 800 EEK, mida aga oleks ise kindla peale võimalik taastada. Kuna varsti vaja ülevaatusele minna, siis peaks midagi ette võtma. Üks võimalus oleks kettad koos laagriga poolteljelt maha võtta ja siis ketas laagrist ja sellest poltidega vidinast, mille vastu piduriketas toetub (ei teagi selle täpset nimetust) eemadada. Kuna kettad on veel edasiseks kasutamiseks kõlblikud, siis ei tahaks eriti jõulisi meetodeid, mis võiksid ketta deformeerida, nagu kasutada. Igasuguste roostetanud ühenduste lahtisulatamise vahendite kasutamine ja mõõdukas haamriga koputamine ei ole siiani aidanud. Kuna laagri eemaldamiseks on vaja spetsiaalset Torx võtit, mida pole ka õnnestunud kaubandusvõrgust leida, siis praegu on jäänud nagu ainukeseks võimaluseks mingi töökoja poole pöördumine.

Äkki keegi oskab soovitada kedagi või mingit töökoda, kes selle töö mõõdka hinna eest ära teeks?

Lisainfoks:
http://www.lxforums.com/board/showthread.php?t=126095
http://www.ehow.com/video_2327164_remove-brake-rotors-car.html


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 26 Apr, 2010 10:20 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 16 Sept, 2007 19:47
Postitusi: 267
Asukoht: Harjumaa
Mis sul kinni on? Ketas rummu küljes või ei saa käsipiduriklotse kokku, et ketast maha võtta?
Rummu küljest saab kätte mõõdukate, tihedate haamrikoputustega rattapoltide vahele, mis tekitab väikse vibratsiooni ja rooste liitest vähehaaval eraldab. Suht aeganõudev tegevus, aga võimalus ketas tervelt kätte saada.
Teisel juhul on asi keerulisem kuna kulumise randid ei lase ketast eemale tõmmata. Siis on targem rumm maha võtta koos piduriketta ja porikaitse plekiga.
Olenevalt mudelite erinevustest peaks porikaitse eralduma ja pääsema ligi käsipiduri mehhanismile.

_________________
Don`t drive faster then you angel can fly


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 26 Apr, 2010 15:52 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Rummu küljes on kinni. :tige: Vibratsioon võib tõesti hästi mõjuda. Mul on üks suure käiaga relakas, mis vibreerib nii, et raske käes hoida. Peaks selle kuidagi ketta külge monteerima ja las siis väristab! :D


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 26 Apr, 2010 17:42 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Ega siin vist mingit imerohtu muud pole kui aga miskit mutrivussu (WD-40 vms) tsentriavale ja poltide vahelt peale pritsida ja haamriga ümbertringi käia lasta, nagu su teise lingi alt avanevas videos näidatakse. Ainult, et ma arvan, et hea jupike kõvemini tuleb virutada küll, et asjast abi oleks. Ja rohkem just äärte pihta. Ja natuke suurem haamer tasub ka võtta :D
Nii väike haamer ei jõua seda suurt ketast sugugi põrutada. Et poltide pihta löömist vältida võib ühe (väiksema) haamri paika asetada ja siis suuremaga sellele pihta virutada. NB! kildude lendamise oht!
Kuni selleni välja, et kui keel juba kolkimisest vesti peal on, siis ütled, et ah, p..sse see ketas, kui vaja, ostan uue, ja annad tagantpoolt tuld (nagu videos ei soovitatud neile kes ketast säilitada tahavad). Tagantpoolt lüües võib ketta säästmiseks proovida ka läbi (vask)plekitüki lüüa.


Vanasti Ladadel kippusid alumiiniumtrumlid koledasti kinni jääma. Ladal olid küll rattapoldid, mitte tikkpoldid-mutrid. Sai ratas alt võetud, trumli kinnituspoldid ka ja tõstuki peal siis näiteks teise käiguga hoog üles võetud ja siis äkki pidurit vajutatud. Nii sai siis trumli pooltelje otsa peal ringi käima. Kuna antud masinal vist tikkpoldid ja mutrid kasutusel siis võimailk, et nii ei õnnestu aga võimalus on, et tikkpoldid annavad natuke ketta avades liikuma ja saab selle esimese nõksaka tehtud.

Edu!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 26 Apr, 2010 19:09 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 04 Mär, 2010 0:53
Postitusi: 320
Asukoht: Viljandi/kuopio
Mobiil: 37256755630
Kas kettal on äkki keerega augud kuhu saax poldi sisse keerata. Poldi ots akkab vastu rummu suruma ja ketast eemale tõukama


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 26 Apr, 2010 20:17 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
cartman kirjutas:
Kas kettal on äkki keerega augud kuhu saax poldi sisse keerata. Poldi ots akkab vastu rummu suruma ja ketast eemale tõukama

Mõnedel teistel markidel on, aga Chrysleril, vähemalt minu omal, mitte. Kui uued kettad panna, siis peaks vist ise need augud tegema. Muidugi võib siis jälle balanss sassi minna.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 26 Apr, 2010 20:32 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Reede 17 Nov, 2006 8:32
Postitusi: 704
Asukoht: Saue
Mobiil: 5162495
Kui peaks kettaid vaja minema siis saan aidata. :)

_________________
Life is a bitch and then you die.....


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 02 Mai, 2010 19:02 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Kannatus viib sihile! Kolm nädalat õlitamist ja koputamist ning kettad ongi käes. :thumb: Viimane nõks oli ikkagi tagantpoolt koputamine. Piisas paarist suhteliselt nõrgast löögist ja lahti tulidki.
Manus:
ketasmaas.jpg
ketasmaas.jpg [ 113.88 KB | Vaadatud 5881 korda ]

Manus:
rummuots.jpg
rummuots.jpg [ 87.01 KB | Vaadatud 5881 korda ]

Manus:
ketas.jpg
ketas.jpg [ 141.97 KB | Vaadatud 5881 korda ]


Ja nagu arvasingi, oli pidurite mittetöötamise süüdlaseks kingi laialisuruv kangimehhanism, mis ei liikunud mitte üks raas. Pärast õlitamist ja väikest mudimist oligi asi korras.
Manus:
kang3.jpg
kang3.jpg [ 113.49 KB | Vaadatud 5881 korda ]


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 03 Mai, 2010 0:19 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Rõõm kuulda, et said edukalt hakkama. Aga saan ma nüüd õigesti aru, et tegu on kõigest kolm aastat vana 300C-ga, millel on seisupiduri hoovad ja pidurikettad nii hullusti kinni roostetanud? Ma mõtlesin, et sellised mured vaevavad ikka nii alates 10 aasta vanuseid masinaid.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 03 Mai, 2010 9:22 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Just nii, kolm aastat vana. Probleemid seisupiduriga hakkasid juba vähemalt aasta tagasi, aga siis sai reguleerimiskruvidest peale keeratud ja asi nagu natuke paranes. Omaette müstiline asi on, kuidas saab see konksuga hoob kinni roostetada, kui pidevalt seisupidurit kasutan (või vähemalt olen üritanud kasutada). Paistab, et isegi veerevale kivile võib sammal kasvada. :roll:

Kui nüüd vaadata neid pilte, siis on näha, et ketas puutub vastu rummu silindrilist osa väga kitsa ribaga. Edasi tuleb kettal suur faas, mis on küll kõvasti roostetanud, aga see koht ei tohiks rummuga kontaktis olla. Edasi tuleb ca 5 mm laiune riba, mis ei ole eriti roostetanud, aga sellel on näha metalli difusiooni märke. Ehk siis ketta materjal (raamatu järgi mingi alumiiniumisulam) oleks nagu flantsi metalliga kokku sulanud. Veel toetub ketas väljaspool poldiringi olevale ca 10 mm laiusele ribale, aga see oli täiesti puhas.

Peamine probleemi põhjus ongi vist see alumiiniumi omapära kõikide asjadega kokku kleepuda. Muuseas, lõhkusin just ühe rehvirõhuanduriga ventiili ära, kuna edev alumiiniumist ilukork oli talvega nii kinni jäänud, et natuke tugevamini keerates murdus õhuke ventiili korpus lihtsalt pooleks.

Siit moraal, isegi uuel, autol peaks vähemalt kord aastas profülaktika mõttes pidurikettad maha võtma ja uurima, kas pidurikingad ikka liiguvad.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 03 Mai, 2010 9:39 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
See, et hoob kinni kiilub peaks olema tingitud tiba liiga väiksest liikumisvabadusest.Endalgi oli sama probleem ja siis tegime needitud koha tiba lohvakamaks e. kangutasime ja painutasime seda nii, et isegi roostetatuna hakkas liikuma.

Piltide pealt paistab nagu oleks mingit määret pandud sinna vahele.... mis võibolla kuumenedes kaks metallpinda kokku suralatnud...

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 03 Mai, 2010 12:17 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
hmm kirjutas:
Piltide pealt paistab nagu oleks mingit määret pandud sinna vahele.... mis võibolla kuumenedes kaks metallpinda kokku suralatnud...
Ei tea, vaevalt küll, et seal enne midagi on olnud. See, mis seal pildil praegu näha, on MoS2 ja rooste segu. Seda MoS2 "lahtistit" pritsisin ikka igast võimalikust praost, nii poltide aukudest kui ka võlli otsast.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia