<<Praegu kehtivas versioonis>> on sõnastus pisut teistsugune.
Kood 201. Üldnõuded
[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]
Nõuded:
...
2) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid.
ARK võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigaldus vastavad nõuetele. Laternad peavad olema koostatud nende ehituses ettenähtud optilistest elementidest, lampidest ja hajutiklaasidest. Hajutiklaasid peavad olema pragudeta ning muude vigastusteta. Peegeldi (reflektor) ei tohi olla tuhmunud või korrodeerunud;
...
Kood 202. Lähitule laternad
[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]
Nõuded:
...
6) alates 1. jaanuarist 1990. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 1 või nr 5 või nr 8 või nr 20 või nr 31 või nr 98 või nr 112 või nr 113, või nr 123 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele ja nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Alates 1. jaanuarist 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 57 või nr 72 või nr 112 või nr 113 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja nende paigaldus E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele.
Lähitule laternale peab olema kantud üks järgnevatest tähistest:
a) C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c)
DC – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks. ...
Seega oleks arvatavasti lubatud osta - just nimelt osta, mitte ise meisterdada - E ja DC-tähistustega laternad ja need koos pesurite ja kalderegulaatoritega oma autole külge monteerida. Soovitatavalt muidugi Voyageri omad, mida praegu toodetakse. Sealjuures jääb aga alati risk, et ARK ei pea ümberehitust piisavalt põhjendatuks. Soovitav nendega eelnevalt konsulteerida ja kui võimalik, siis
kirjalik nõusolek välja kaubelda.