Tänane kuupäev Kolmapäev 01 Mai, 2024 23:52

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 20 Juun, 2006 17:58 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
anjolle kirjutas:
Palju põnevam oleks näiteks "Segukell" või mõni temperatuuri- või rõhunäidik.


Mida sa segukella all mõtled, näitab Bensiini/diisli sisaldust küttesegus. Samas ökonomeeter peaks ju enam vähem sama näitama - küttesegu koosneb õhust ja kütusest.

Vaakum suureneb õhku vähem, kütet rohkem - või jäi mul midagi kahe silma vahele (hooti on see väga suur vaja silmavahemeetrit kasutada, et seda mõõta)
Ökonomeetri eesmärk ju ongi teada saada, kui palju hetkel kütet kulub.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Juun, 2006 10:08 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Segukell (Fuel/Air ratio) näitab lambda sondi singnaali. Ehk seda kas kütus ja õhk on ikka õiges vahekorras (ideaalne vahekord on 1 kg bensiini põletamiseks 14,7 kg õhku). Kasutatakse peamiselt ülelaadimisega mootoritel, et jälgida, et segu lahjaks ei jääks. Lahja segu võib tekitada detonatsiooni ja mootori ülekuumenemist. Pole veel kuulnud, et lambda sondid diislitel oleks.
Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Juun, 2006 10:21 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
hmm kirjutas:
Vaakum suureneb õhku vähem, kütet rohkem
Sellega paned küll puusse. Kütuse ja õhu vahekord peab ikka sama jääma. Suurendatakse või vähendatakse võimalikult ideaalses suhtes segatud küttesegu hulka.
http://auto.howstuffworks.com/question257.htm


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Juun, 2006 10:50 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
selge, nüüd tiba teadlikum

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Juun, 2006 16:06 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
nii, andestage lollile:
Vajutan gaasi, segukell peab paika jääma ja ökonomeeteri näidik näitab halbu numbreid

krt praegu tekkis mõte, et vaja ökonomeetri näidikud ringi teha, et näitaks palju kroone just praegu mootorist läbi läheb ja palju juba kulutatud - nagu taksomeeter,seotud gaasipedaaliga ;)

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Juun, 2006 16:53 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 19 Jaan, 2006 22:22
Postitusi: 3136
Mis asja sa nüüd enda autole peale oled pannud


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Juun, 2006 17:49 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
hmm kirjutas:
nii, andestage lollile:
Vajutan gaasi, segukell peab paika jääma ja ökonomeeteri näidik näitab halbu numbreid
Teoreetiliselt peaks ta tõesti nii olema jah. Kuigi segukell pendeldab üpris ohtrasti edasi-tagasi (eriti just vähesel koormusel) kuna "aju" üritab sel moel parimat lahendust leida.
hmm kirjutas:
krt praegu tekkis mõte, et vaja ökonomeetri näidikud ringi teha, et näitaks palju kroone just praegu mootorist läbi läheb ja palju juba kulutatud - nagu taksomeeter,seotud gaasipedaaliga ;)
Noh, juba vähemalt 25 aastat tagasi joonistasid BMW loojad ökonomeetri skaalale kütusekulu liitrid 100 km kohta. Sul tuleks siis iga kord kui kütuse hind muutub, uued numbrid skaalale kirjutada või vastavaid paberkettaid vahetada :lol: . Paljud autod näitavad digitaalselt hetkelist ja keskmist kütusekulu. On ainult tarkvara küsimus lisada sinna käsk mis liitrid liitri hinnaga korrutaks ja muidugi võimalus liitrihinda sisestada. Isegi nendel autodel millel sellist näitu pole kuid on moodsam mootori juhtimise süsteem (OBD-2) on vastav info tegelikult mootori ajus olemas. Küsi ainult välja, teisenda liitriteks ja korruta liitrihinnaga :mrgreen:
Ei tea kas su diislil on OBD-2. Vastav silt peaks kapoti all olema ja pistik kuskil armatuuri all.
Pilt
Põhimõtteliselt peaks OBD-2 olema kõigil USA-s alates 1. jaanuar 1996 müüdud sõidu- ja kergeveoautodel. Osadel oli juba varem.

Uuri lisa: http://www.google.com/search?q=obd+scan+tool+pc


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 25 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia