Tänane kuupäev Kolmapäev 08 Mai, 2024 5:10

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Air Intake
PostitusPostitatud: Neljapäev 15 Jaan, 2009 15:47 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 26 Juun, 2006 22:38
Postitusi: 1384
Asukoht: Helsinki
Mobiil: 58333448
Nagu pealkirigi juba viitas. Siin link, aga ei saa aru, mida see junn juurde annab, või ära võtab.

http://www.allpar.com/model/m/air-intake.html


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev 15 Jaan, 2009 17:49 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 05 Jaan, 2009 9:52
Postitusi: 25
Peaks jõudu juurde andma aga kuidagi vääga kahtlane tundub see asi. Kas tuulutuse selline ümbertõstmine miskit muudab ei taha hästi uskuda.
Vähemalt kui kone väga läbi on siis säästab vast õhufiltrit väheke


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev 15 Jaan, 2009 19:56 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Jäi tõesti kuidagi hämaraks jäi see selgitus. Kuid et nn Silencer mõjutab võimsust on küll teada - näiteks 92-94 aasta mootoritel on reeglina Silencer õhu sissevõtus, 94-96 aga enam mitte ning muutunud ongi vaid et Silenceri düüs on õhupuhastist eemaldatud ning võimususekasv 110kW-to-120kW. Mina võtsin samuti selle düüsi ära ning et sõitmises muutusi ei teinud siis kajastub see muutus natuke kütusekulu vähenemises. Ajendiks samut Allpari foorumi lugemine ning et ka manual sama kinnitas siis polnud nagu miskit mõelda enam.
Teine asi on mida siin toodud link ajendab rääkima - õhu sissevõtule tuleks anda võimalus talvel soojenenud õhku mootorilt saada. Effekt hakkab tunda andma alla+5 C. Kahjuks ei tea täpselt kas ja kuis 2000- masinatel see tehtud on kuid II põlvkonna kerel annab juba ninnu kinnipanek tunda, kulu püsib soojade ilmade sarnane - rääkimata kiiremast soojenemisest.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 16 Jaan, 2009 10:25 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 17 Apr, 2006 13:44
Postitusi: 935
Asukoht: Tallinn
Selle sooja õhu mootori pealt võtu koha pealt vaidleks vastu! Mida külmemat õhku mootor põlemiseks tarvitab, seda rohkem võimu peaks ju olema. Milleks muidu (vahejahuti) Intercooler´it kasutatakse?

Ja veel - Silencer on tõlkes summuti. AWD vihjatud saidil räägitakse ka mingist mõnusast madalast mootori häälest mis tekib kiirendamisel, kui see "air silencer" on eemaldatud.

_________________
Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 16 Jaan, 2009 13:04 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Jah, vaielda võib igaüks.
Enne aga kui käiseid käärida, tasuks ehk veidi järele mõelda, nimelt et Intercooler(=vahejahuti) on ju kasutusel AINULT turbomootoritel. Kas meil on mõni Mopari 3.3./3.8L turbobensukas?
Ok, kui on nii et "mida külmemat õhku mootor tarvitab, seda võimsam ta on" siis miks ei ole seda vahejahutit ilma turbota mootoritel? Hullem veel - paljudel eri maailmajaost autodel on lausa tehasest sooja õhu kasutamise võimalus.
Kuidas tõlgiksite "Air - Intake System"?

Jämeda hääle eest hoolitseb tihti ka Exhaust System (mis võib sisaldada ka Silenceri).


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 16 Jaan, 2009 13:22 
Eemal
Kasutaja
1998 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 02 Dets, 2008 0:51
Postitusi: 201
Asukoht: L-Virumaa, Tapa
oled kuulnud midagi sellest et külma õhku mahub silindrisse rohkem? tänu sellele et silindrisse rohkem õhku mahub seega on ka õhu soojenedes seda silindris rohkem ja seega tekib plahvatus ägedam ja tänu sellele on autol minek parem

ja miks kasutatakse turbo mootoriga autodel coolerit?
usun et sellepärast et muidu ei jõua õhk jahtuda kuna turbo tarbib meeletu kiirusega õhku ja õhk läheb kuumaks


minu arusaam asjast on selline :)

mina arvan et see ei ole kõige õigem varjant et mootorisse sooja õhku lasta, pigem peaks ikka värsket(külma) õhku saama

üks diislimees rääkis et turbodiisel autol annab juba see autole minekut juurde kui sissetuleva õhu andur ära petta (torustiku vahelt ära võtta ja värske õhu kätte panna/ veelparem kui veel tuul peale käiks)


chrV92 kirjutas:
Jah, vaielda võib igaüks.
Enne aga kui käiseid käärida, tasuks ehk veidi järele mõelda, nimelt et Intercooler(=vahejahuti) on ju kasutusel AINULT turbomootoritel. Kas meil on mõni Mopari 3.3./3.8L turbobensukas?
Ok, kui on nii et "mida külmemat õhku mootor tarvitab, seda võimsam ta on" siis miks ei ole seda vahejahutit ilma turbota mootoritel? Hullem veel - paljudel eri maailmajaost autodel on lausa tehasest sooja õhu kasutamise võimalus.
Kuidas tõlgiksite "Air - Intake System"?

Jämeda hääle eest hoolitseb tihti ka Exhaust System (mis võib sisaldada ka Silenceri).


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 16 Jaan, 2009 13:44 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 17 Apr, 2006 13:44
Postitusi: 935
Asukoht: Tallinn
chrV92 kirjutas:

Kuidas tõlgiksite "Air - Intake System"?

Jämeda hääle eest hoolitseb tihti ka Exhaust System (mis võib sisaldada ka Silenceri).


Intake - sissevõtt, sissevõtmine...
Silencer - summuti, vaigistaja



Jämeda hääle kohta lõik sealt saidilt: ....Ford and GM produced all of their cars with an air silencer. The manufacturers decided that the average customer wanted a quieter engine, with performance as an expense. By removing the silencer you will gain a slightly deeper exhaust note. Also, at higher engine RPM, you will hear the vacuum created by the intake system. You will gain 1-2 hp. No, not a lot, but the modification is free....

See sama lõik räägib niisiis nii väljalaske süteemist tulevat "deeper exhaust note" kui ka vaakumist tekitatud (seda siis "intake" poole peal) heli.
Ja kui ma õieti aru saan siis räägitakse seal "air silencer"´ist mis asub "intake" poole peal?

_________________
Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 16 Jaan, 2009 16:23 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Driver kirjutas:
ja miks kasutatakse turbo mootoriga autodel coolerit?




Küsisin konkreetselt - miks ei kasutata ILMA turbota mootoritel eeljahutit? Kui on äärmiselt kasulik et silindrisse jõuaks võimalikult külm õhk siis ju ometi võiks jahutamist kasutada.

Usun et kõik on märganud et ilma külmenedes hakkab kütusekulu üles rühkima. Seletada püütakse seda nii et talvel ongi suurem veeretakistus (lumi. lobjakas jne) kuid miks see ilming toimub ka ilma lumeta talvel? Lihtne näide - kui radikas on katmata ja temp õues -12C siis minu 3.3 küsib laekonsooli andmetel 10-11 liitrit sajale, kui siis katan radika kinni, väheneb kulu taas suve meenutavaks, kõõlub 8-9 vahel. Võrreldud soojaks sõidetud autoga.
On selge et nina kinnikatmisega suureneb võrreldes eelnenuga mootorit ümbritsev õhumassi soojus. Sellest õhust võetakse sisseimetav õhk. Ja see on ainus muutus.
Ma arvan et mõistlik temperatuur mis võiks siseneda mootori õhuvõttu oleks ca +15C. Järeldan jällegi kogemusest - nimelt pole märganud vahet et kulu erineks oluliselt välistemperatuuridel +15C kuni +35C
Me usaldame pimesi elektroonikat, kui ta oleks nii hea abimees siis peaks ju külmas õhus kütusekulu vähenema sest saadud võimsus ju suureneb ja kui tahame liikuda täpselt samade parameetritega (näiteks 90km/h) peaks olema effekt märgatav. Elektroonika mõõdab täpselt siseneva õhu temperatuuri, seega on ju võimalik vähendada kütuse osakaalu segus täpselt sedavõrd kuidas suureneva tihedusega õhku lisandub.
Kas keegi kinnitab et tal kulutab auto -20C juures vähem kütus kui +20C juures?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 16 Jaan, 2009 16:25 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
andrus49 kirjutas:
Ja kui ma õieti aru saan siis räägitakse seal "air silencer"´ist mis asub "intake" poole peal?


Saad õieti aru, siseneva õhu sisina vaigistaja on jutuks.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 16 Jaan, 2009 20:00 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 11 Apr, 2006 19:14
Postitusi: 1875
Asukoht: Lõuna kandis enamjaolt
chrV92 kirjutas:
Küsisin konkreetselt - miks ei kasutata ILMA turbota mootoritel eeljahutit? Kui on äärmiselt kasulik et silindrisse jõuaks võimalikult külm õhk siis ju ometi võiks jahutamist kasutada.

Usun et kõik on märganud et ilma külmenedes hakkab kütusekulu üles rühkima. Seletada püütakse seda nii et talvel ongi suurem veeretakistus (lumi. lobjakas jne) kuid miks see ilming toimub ka ilma lumeta talvel? Lihtne näide - kui radikas on katmata ja temp õues -12C siis minu 3.3 küsib laekonsooli andmetel 10-11 liitrit sajale, kui siis katan radika kinni, väheneb kulu taas suve meenutavaks, kõõlub 8-9 vahel. Võrreldud soojaks sõidetud autoga.
On selge et nina kinnikatmisega suureneb võrreldes eelnenuga mootorit ümbritsev õhumassi soojus. Sellest õhust võetakse sisseimetav õhk. Ja see on ainus muutus.

Ilma turbota mootoritel annaks see liigväikse efekti. Samas suureneb sisseimetava õhu takistus, mis omakorda tõstab kütusekulu.

Talvel suureneb kütusekulu ka seetõttu, et mootor vajab soojenemiseks ja soe püsimiseks rohkem energiat kui suvel.

Päris kindlasti ei võta ükski kaasaegne auto õhku kapoti alt. Vanasti oli vist siksil mingi talveasend, aga see rohkem mingi karbussi jamaga seotud. Kuni mootori soojenemiseni oleks sellest kasu, sest sooja õhuga tekib parem kütusesegu, aga seda ainult siis, kui mootor on külm.

* Niiske õhuga on mootori võimsus samuti suurem. Ühest liitrist veest tekib aurustumisel 1200-1600 liitrit auru - mega ju!

_________________
Sharan on taburet ja Galaxy on ford!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 16 Jaan, 2009 20:09 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 17 Apr, 2006 13:44
Postitusi: 935
Asukoht: Tallinn
Zigulil oli see häda, et kõvade külmadega tõmbas karbussis õhukanali härma ja hakkas pooma. Teiseks kütuse kvaliteet oli ka kehva ja vesi kippus igal pool kütuse sees külmuma. Ziguli õhupuhastil oli tõesti suvine ja talvine asend. Talvises asendis siis haarati õhku väljalaske kollektori pealt.
Osadel autodel olen täheldanud ka süsteemi, mis külma mootori puhul võtab soojemat õhku ja mootori soojenedes lülitub tagasi külma peale.

Ja vaielda ei ole tõesti midagi :) Kes kooli füüsika tundides ikka käis, peaks tõesti mäletama, kuidas gaasid (meid ümbritsev õhk on ka teadupärast gaas) soojenedes paisuvad.

_________________
Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 16 Jaan, 2009 20:34 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Ferdi, ma tean et minu Voyager ei ole kaasaegne auto - ta nimelt võtab õhu aku ja juhipoolse esitule alt mootoriruumist ... :think:

Utahis kirjutas üks mees sedasi - Cool air is good for making more power but warm air is better for mileage because it helps vaporize the fuel better. Unvaporized(liquid) fuel doesn't burn. Cool air would not allow as much vaporization.
Hästi kirjutatud.
Aga wiki? Palun - http://en.wikipedia.org/wiki/Warm_air_intake ja http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_air_intake
Näib et mina olen nn WAI pooldaja. CAI pooldajad kogunevad Performance võistlusele.
Oma varasemat posti kus mainisin sobivaks olevat +15C ma ilmselt muudan ühel hetkel, teema uurimine on mõne huvitava monitooringuidee tekitanud - ka jahenev ilm aitab mõttekäigule kaasa ;)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev 17 Jaan, 2009 13:27 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1989 Jeep Wrangler

Liitunud: Kolmapäev 08 Veebr, 2006 0:03
Postitusi: 734
Asukoht: Eesti
Näiteks Honda Type-R-il on juba tehasepoolt CAI peal. Ja väidetavalt pidi sealt veel 15hobujõudu tulema.

_________________
Jeep Wrangler 2,5l 1989 Müüdud - BMW 530d


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev 17 Jaan, 2009 13:47 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 11 Apr, 2006 19:14
Postitusi: 1875
Asukoht: Lõuna kandis enamjaolt
chrV92 kirjutas:
Ferdi, ma tean et minu Voyager ei ole kaasaegne auto - ta nimelt võtab õhu aku ja juhipoolse esitule alt mootoriruumist ... :think:

Sael just peakski olema õhk jahe ja enamvähem puhas.

_________________
Sharan on taburet ja Galaxy on ford!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev 22 Jaan, 2009 15:19 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
See kõik ilmselt ongi nii, kuid samas asub see koht kenasti kapoti all.

AWD95 võiks selle teema tegelikult hoopis tõsta remondi/moddimise alla kuna teema pole ainult Voyageri/Caravani põhine, WAI ja CAI on rakendatav kõigil sisepõlemismootoritel.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia