Driver kirjutas:
ja miks kasutatakse turbo mootoriga autodel coolerit?
Küsisin konkreetselt - miks ei kasutata ILMA turbota mootoritel eeljahutit? Kui on äärmiselt kasulik et silindrisse jõuaks võimalikult külm õhk siis ju ometi võiks jahutamist kasutada.
Usun et kõik on märganud et ilma külmenedes hakkab kütusekulu üles rühkima. Seletada püütakse seda nii et talvel ongi suurem veeretakistus (lumi. lobjakas jne) kuid miks see ilming toimub ka ilma lumeta talvel? Lihtne näide - kui radikas on katmata ja temp õues -12C siis minu 3.3 küsib laekonsooli andmetel 10-11 liitrit sajale, kui siis katan radika kinni, väheneb kulu taas suve meenutavaks, kõõlub 8-9 vahel. Võrreldud soojaks sõidetud autoga.
On selge et nina kinnikatmisega suureneb võrreldes eelnenuga mootorit ümbritsev õhumassi soojus. Sellest õhust võetakse sisseimetav õhk. Ja see on ainus muutus.
Ma arvan et mõistlik temperatuur mis võiks siseneda mootori õhuvõttu oleks ca +15C. Järeldan jällegi kogemusest - nimelt pole märganud vahet et kulu erineks oluliselt välistemperatuuridel +15C kuni +35C
Me usaldame pimesi elektroonikat, kui ta oleks nii hea abimees siis peaks ju külmas õhus kütusekulu vähenema sest saadud võimsus ju suureneb ja kui tahame liikuda täpselt samade parameetritega (näiteks 90km/h) peaks olema effekt märgatav. Elektroonika mõõdab täpselt siseneva õhu temperatuuri, seega on ju võimalik vähendada kütuse osakaalu segus täpselt sedavõrd kuidas suureneva tihedusega õhku lisandub.
Kas keegi kinnitab et tal kulutab auto -20C juures vähem kütus kui +20C juures?