Tänane kuupäev Pühapäev 19 Mai, 2024 20:48

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 23 Jaan, 2009 1:51 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Soendatud õhku on vaja karburaatori külmumise vältimiseks alla +5 kraadisel õhutemperatuuril sest bensiini aurustumine otse karburaatoris põhjustab selle tugevat jahtumist. Külmal pinnal kondenseerub ja seejärel külmub õhus leiduv niiskus, mis ummistab kanalid ja düüsid või kiilub kinni siibri. Sissepritsega mootoril seda hirmu pole sest kütuse aurustumine toimub alles sisselaske viimases osas või lausa silindris, kus on niigi enamasti soe.
Kütusekulule pole sissevõtuõhu temperatuuril mingit mõju. Kütusekulu suurenemist külmal ajal põhjustab külma silindri seintele kondenseeruva kütuse kompenseerimiseks antav lisakütus külmkäivituse ajal ja selle järgselt ning paksenenud õlidest põhjustatud lisakoormus mootori ja jõuülekande ringiajamisel.
Külma õhu sissevõtu lahendused on olulisemad soojadel maadel ja võistlusmasinatel, mille kapotialune kuumeneb suurte võimsuste/koormuste tõttu eriti tugevalt. Jahedamat õhku mahub silindrisse (massi järgi) rohkem, seega saab sissepritsesüsteem anda ka rohkem kütust. Rohkem efektiivselt põletatud kütust = rohkem võimsust.
Vahejahuteid paigaldatakse just ülelaadimisega mootoritele selle pärast, et õhu kokkusurumisel kipub see tugevalt kuumenema (palju kuumemaks kui mistahes kapoti alt võetud õhk) ja kuum õhk pole jälle hea eelpool kirjeldatud põhjusel. Ilma ülelaadimiseta moorile pole mõtet vahejahutit paigaldada sest sisseimetava õhu temperatuur on niigi ligikaudu sama mis ümbritseval õhul - polegi midagi ega millegagi jahutada.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 23 Jaan, 2009 16:07 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Anjolle kirjutas:
Kütusekulule pole sissevõtuõhu temperatuuril mingit mõju.


Paraku ei saa ma sellega nõustuda.
"Warmer air is less dense, and thus contains less oxygen to burn fuel in. The car's ECU compensates by opening the throttle wider to admit more air. This, in turn, decreases the resistance the engine must overcome to suck air in. The net effect is for the engine to intake the same amount of oxygen (and thus burn the same amount of fuel, producing the same power) but with less friction losses, allowing for a gain in fuel economy, at the expense of top-end power."

Isiklik kogemus räägib sellele kaasa, 1,5-2 liitrit sajale tekib vahe.

Et mitte ainult oma arvamusest kinni olla - Porsche 914 CAI ja WAI kasutades : http://www.osintakes.com/

Lisaks head lugemist - http://www.gassavers.org/showthread.php?t=244

Lisan siia üksiku postituse eeltoodud lingist (juhuks kui keegi ei viitsi kõike lugeda) -
Cold vs warm air intakes
--------------------------
Cold air intakes will produce more power, and will save gas if the engine operates only at Wide Open Throttle.

However, under 90% of driving, Warm Air Intakes are more efficient because the engine is throttled and under less than full load. WAI does two things:

1) Fuel evaporates more quickly, increasing combustion speed. Fast burn engines improves the amount of pressure generated and expansion work available for a given amount of fuel.

2) With oxygen sensors, engines run at stoichiometric air/fuel ratios. For any given amount of fuel, a corresponding mass of oxygen is admitted. WAI lowers the density of air, meaning that a higher volume of air must be let into the engine for a given fuel input. So with WAI, the throttle must be opened further for a given output, and this lowers the "pumping" work of pulling air past the throttle.

WAI is better than CAI for fuel efficiency imho.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia