Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Koonusfilter
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=31&t=3022
Leht 1 koguhulgast 2

Autor:  aare33 [ Pühapäev 10 Veebr, 2008 14:14 ]
Teema pealkiri:  Koonusfilter

Küsimus siis suurele ringile, kas on keegi kokku puutunud selle teemaga. Huvitab absoluutselt kõik arvamused.Erinevates foorumites on arvamusi seinast seina.

Autor:  Ferdi [ Pühapäev 10 Veebr, 2008 16:02 ]
Teema pealkiri: 

Kunagi kasutasin 5-seeria BMW peal. Peale tumeda jorina kapoti alt ei saanud mina midagist aru, et muutunud oleks. Mulle tundub see filter kuidagi hõre olevat. Aga hr Oberst kasutab meil seda asjandust juba pikemat aega, küsi temalt.

Autor:  eero [ Pühapäev 10 Veebr, 2008 19:00 ]
Teema pealkiri: 

Kah kunagi kasutasin, honda civic vti peal. Ma ei usu, et see midagi juurde andis. Pigem vastupidi, ma ei viitsinud teda hooldada õigesti.

Autor:  kalla [ Pühapäev 10 Veebr, 2008 21:59 ]
Teema pealkiri: 

Kogemus on olemas kül mitte koonusega ,vaid pestava filter elemendiga.(ostetud kunagi top-partsist ja kasutasin 99 a.peugeot 406 2,0 diislil).Kütusekulu vähenes märgatavalt ja minek oli ka parem. :)

Autor:  LittleWaasa [ Esmaspäev 11 Veebr, 2008 2:02 ]
Teema pealkiri: 

1.8t leoni peal sai ka seda katsetatud, jaaa minekus ei märgand miskit a kena turbsihääle tõi küll välja :P

Autor:  aare33 [ Esmaspäev 11 Veebr, 2008 8:42 ]
Teema pealkiri: 

Täna hakkan katsetama, esialgu küll kopeika peal, Mr Green , aga vaatame, mis saama hakkab. Kui, siis tuleb siksile suur nukk ka peale panna.

Autor:  eero [ Esmaspäev 11 Veebr, 2008 23:55 ]
Teema pealkiri: 

Kui karmimaid hääli tahad, siis summutaja asenda resonaatori ja sirge toruga.

PS. Kuidas sikslile jms karbussiga masinatele üldse koonust paigaldatakse?

Autor:  aare33 [ Teisipäev 12 Veebr, 2008 9:58 ]
Teema pealkiri: 

Paigaldada suht lihtne.Siksi karpal olemas plekist nn. tihend, sellele keevitasin 20 mm. laia roostevaba riba juurde.Edasi tuleks ta viia plasttoruga sobivasse kohta.Ainuke asi, ei tea, kumb on õige, kas ta peab saama külma või sooja õhku, arvamusi on seinast seina.

Autor:  L2M [ Teisipäev 12 Veebr, 2008 10:13 ]
Teema pealkiri: 

aare33 kirjutas:
Ainuke asi, ei tea, kumb on õige, kas ta peab saama külma või sooja õhku, arvamusi on seinast seina.


Huvitav... :think: Kuidas saab olla arvamusi seinast seina. Milleks topitakse siis neid vahejahuteid vahele ? :tige:
Sai kah kunagi suvel katsetusi tehtud Galandi karpa mootoriga ja katsetus näitas, et auto mootorisse sisenev õhk peab olema alla 25 kraadi. Sõitsin katsetuse ajal mõõdikuga mööda Tallinnat ringi. Kõige hullem koht on Ülemiste rist. Seal sain siseneva õhu temperatuuriks 78 kraadi ja mootor ei käinud korralikult.

Autor:  aare33 [ Teisipäev 12 Veebr, 2008 11:59 ]
Teema pealkiri: 

Arvamusi seinast seina sellepärast, et üks ütleb ühtemoodi ja teine vastupidi. Kuigi loogiliselt jah peaks saama külma õhku.

Autor:  eero [ Neljapäev 14 Veebr, 2008 0:00 ]
Teema pealkiri: 

Ma ei loe ennast mingiks kõvaks autode tuunijaks, aga teooriat olen küll kuulnu-lugenu-näinu.

Külma õhku peab see võtma. Koonusfiltriga sisselase on tuntud ka nime all CAI e. "Cold Air Intake". Arvamusi ei saa olla seinast seina, sest 1 liitris külmas õhus on hapnikku rohkem kui soojas, kuna külma õhu tihedus on suurem! Ja see on just põhjus miks turbodele vahejahutid pannakse, sest õhu kokku pressimine turbos tõstab ka temperatuuri (Mendelejev-Clapeyroni ideaalse gaasi olekuvõrrandit mäletate?). Populaarteaduslikku juttu veel siit: http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_air_intake

Sisselaske õhu temp. alandamiseks on sul järgmised võimalused:
1) vii see sisselase mootorist nii kaugele kui võimalik,
2) pane filtri ja mootori vahele mingi sooja peegeldav ekraan,
3) aseta ta kuskile kus sõidutuul talle võimalikult palju peale puhuks (uuri ka teemasid võtmesõnaga: "ram air"),
4) paigalda kapotile "tagurpidi" ribid, et mootorist õhkav kuumus saaks võimalikult kiirelt kapoti alt lahkuda.

Aga ainult CAI-ga üksi ei tasu piirduda, sisselaske portimine ja ägedam nukkvõll kuuluvad ka kindlasti sinna komplekti marjaks ära. Sel juhul tuleb mängu ka nende muudatuste omavaheline sünergia, mis lõppkokkuvõttes aitab sul ühe töötsükliga rohkem kilogramme küttesegu mootorist läbi lasta kui sama mootori standard ette näeb ja see omakorda tähendab hobujõudusid.

Ma sinu asemel võtaks nüüd kätte ja ostaks omale amazon.com-ist mõne inseneri poolt sel teemal kirjutatud raamatu , mitte ei piirduks netis vahutajate arvamustega (ma ise endale ühe kunagi ostsin, need mehed kes vormelitele mootoreid ehitavad kirjutavad raamatuid ka). Nelisada eeki raamatut tasub kindlasti kümnekordselt ära.

Autor:  eero [ Neljapäev 14 Veebr, 2008 0:28 ]
Teema pealkiri:  TOTAALNE OFFTOPIC, AGA

Muidugi on küsimus, mis on su püha ürituse eesmärk. Milleks üldse kulutada raha lada sport-nukkvõlli? Kui kilovatte tahta, siis on minu meelest mõtekam alustada sealt, kus lada jms odavate autode tuunijad lõpetavad, näiteks:

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

1kw hinnad ei ole just meeletud.

Kahjuks pole hetkel müüa ühtki sama ajastu päritolu honda civic vti-d ega nissan sunny gti-d (säänseid nissaneid on üldse jube vähe liikvel, aga omaaegsetest "hot hatchidest" on just sunny gti kõige etema 0-100 ajaga).

Kui eesmärk on hunt lambanahas, siis eelpoolnimetatutest 3/4 on ka seda.

Autor:  Anjolle [ Teisipäev 19 Veebr, 2008 3:07 ]
Teema pealkiri: 

aare33 kirjutas:
kumb on õige, kas ta peab saama külma või sooja õhku, arvamusi on seinast seina.
Karburaatorimootor peab võtma soendatud õhku kui välisõhu temperatuur on alla +5C. Üle selle võib võtta külma õhku. Karburaator külmub muidu lihtsalt kinni. Ja-jaa, ka mõne plusskraadiga, olen ise näinud härmas karbussi. Külma õhu võtt on kriitilisem kuuma kliiimaga maades (30+ kraadi).
Ja vahejahuteid kasutatakse ikka turbo või kompressoriga mootorite puhul, mitte vabalthingavatel. Lihtsalt õhu kokkusurumisel turbo või kompressori abil võib see õhk ligi 100 kraadini minna ja siis on ta juba tõesti nii hõre, et vajaliku koguse kütuse põletamiseks hapnikumolekule piisavalt silindrisse ei õnnestu ajada.

Autor:  Oberst [ Kolmapäev 20 Veebr, 2008 21:04 ]
Teema pealkiri: 

Mnjaaa. Koonusfilter ladale. Tekib küsimus kas tõesti enam midagi teha pole :hi: :hi:

Mina kasutan seda vabalt hingavat filtrit et ei peaks ostma filtrit vaid pesen lihtsalt puhtaks ja uus õli peale ja tagasi. KW ta suurt juurde ei anna minu autole.
Ladale see annab ikka sellise efekti nagu ilma filtrita sõitmine. Rohkem imesi ei tule

Diislitele annab vabalt hingav filter tuntavalt juurde

Autor:  eero [ Esmaspäev 25 Veebr, 2008 20:24 ]
Teema pealkiri: 

Ladal originaalis tuleb enne talvist perioodi jäätumise OHU vähendamiseks keerata õhupuhasti kaant 1/3 pööret talveasendisse. Sellega hakkatakse õhku võtma kollektori juurest. Suveasendis võetakse lihtsalt kapoti alt. Kui sa originaal õhuvõtu nüüd CAI-ga asendad, tahaksid sa ilmselt koonust sundida just sealt kollektori juurest sooja õhku võtma? Sellega kaotad osa koonuse mõttest.

Teine asi mis itaalia insenerid ette nägid jäätumise vältimiseks, on karburaatorisse tehtud jahutusvedeliku kanalid kus tsirkuleerib kuum vesi. See on kah üsna oluline jäätumise vastane abinõu. Jäätunud karbuss mida sa nägid, mis masinale see kuulus ja kas võis olla, et seal äkki oli õhupuhasti üldse maha võetud ja kulibinid jahutusvedeliku torud pimedaga asendanud?

Leht 1 koguhulgast 2 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/