Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 18:47

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Kolmapäev 22 Juun, 2016 11:03 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 30 Juun, 2011 23:45
Postitusi: 86
Asukoht: Pärnu
Kuna õlivahetus ees, siis läksin poodi õli ostma.
Küsiti kas täis või pool sünti. Ütlesin, et mootoris siiani sees olnud täissünt.
Mõtlesin, et paneks suveks poolsündi.
Seepeale müüa ütles, et kui siiani sees olnud täissünt, siis ta poolsünti ei soovita.
Et see pole autole hea kui sedasi õli vahetatakse. Põhjendada ta ei oskanud. Mida teie arvate sellest?
Mida halba saab poolsünt teha kui eelnevalt olnud täissünt.

Auto ise 2000a Chrysler Voyager 2,5TD 85KW ja tootja andmetel ette nähtud poolsünt 10W-40.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 22 Juun, 2016 19:28 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Pühapäev 20 Okt, 2013 18:55
Postitusi: 696
Pane seda mida auto tootja ette näeb!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 23 Juun, 2016 2:21 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 30 Juun, 2011 23:45
Postitusi: 86
Asukoht: Pärnu
zilliver kirjutas:
Pane seda mida auto tootja ette näeb!

Seda küll, aga ega parem õli (täissünt) halba teha ei tohiks, mille määrimisomadused paremad on?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 23 Juun, 2016 10:39 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Pühapäev 20 Okt, 2013 18:55
Postitusi: 696
Miks üldse pead vaevata sellel teemal?

Kui tootja on maksnud oma arendajatele kes selle mootori valmis disaininud, ning kui nemad on leidnud, et sinna käib XXXX õli, siis see ongi parim asi sinna.

Täpselt sama asi on küünaldega, kui süütesüsteem on disainitud töötama X brändi XX mudeliga, siis parim on kasutada seda.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 23 Juun, 2016 14:37 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 30 Juun, 2011 23:45
Postitusi: 86
Asukoht: Pärnu
Pead vaevan ma selle üle, et kui siiani sees olnud täissünt, siis müüa poolsünti ei soovitanud.
Mida halba saab poolsünt teha kui eelnevalt olnud täissünt?
Et see pole autole hea kui sedasi õli vahetatakse müüa jutu järgi.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 24 Juun, 2016 21:25 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Pühapäev 20 Okt, 2013 18:55
Postitusi: 696
Palun seleta mulle mida halba teeb õli, mida tootja on sellel mootoril ettenäinud?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 25 Juun, 2016 1:13 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 30 Juun, 2011 23:45
Postitusi: 86
Asukoht: Pärnu
Õlitab nii nagu tootja oli ette näinud sellel ajal 16 aastat tagasi.

Kuid kasutades paremat õli määrib paremini, kui tootja on ette näinud ja auto mootor peab kauem vastu.
Ei tea küll õlide ajalugu, aga sel ajal kui oli auto valmistamisaasta, siis võimalik, et paremat õli polnud veel olemas, et tootja oleks seda saanud soovitada.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 25 Juun, 2016 19:36 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Pühapäev 20 Okt, 2013 18:55
Postitusi: 696
Siit saad head infot:

https://www.youtube.com/watch?v=FXqkOZAkXZw


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 06 Juul, 2016 9:36 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 30 Juun, 2011 23:45
Postitusi: 86
Asukoht: Pärnu
Käisin auto teeninduses. Küsisin selle kohta, et kui mootoris olnud enne täissünt, siis õlivahetusel poolsünti panna ei soovitatud, et see pole mootorile hea.
Seepeale vastati, et midagi halba ei tee kui sedasi õli vahetad.

Lasin ka sealsamas mootoril õlivahetuse teha. Mootorisse läks täissünt.
Öeldi, et täissünt on diiselmootorisse parem, kui poolsünt.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 06 Juul, 2016 19:23 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Täissünt vs. poolsünt. Poolsünteetiline mootoriõli, mis on samade omadustega, ei tee mootorile mitte midagi. Lihtsalt vahetama peab kaks korda tihedamini, kui täissündiga sõites. Hinnaeelis on ainult ostuhetkel, pikemas perspektiivis läheb kallimaks. Kaks korda tihemini osta natuke odavam õli ja filter läheb palju kallimaks, kui natuke kallim täissünt ja sõita pikemalt. Reeglina on täissündi pesuomadused ka oluliselt paremad, kui poolsündil. Kindlasti on mingid erinevused ka määrimisomadustes, aga need avalduvad alles pika aja peale. Poolsünt hakkab oma määrimis- ja pesuomadusi juba kaotama sealmaal, kus täissündiga saab veel rahus edasi sõita. Sellest ka poolsündi lühem vahetusvälp.
Parim variant on kasutada ettenähtud õli, siis saad ka tehasevälbaga sõita.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 15 Sept, 2016 10:28 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Aug, 2014 14:44
Postitusi: 313
Alati on odavam osta kallimat õli kui uut mootorit :P (enda kogemused)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 16 Sept, 2016 21:15 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 19 Jaan, 2006 22:22
Postitusi: 3136
on selliseid asju ka et kui autole on ettenähtud poolsünt või isegi mineraal siis mineraali vahetada sündi vastu et parem oli on ka mitte parim variant kuna mootor on ehitatud ikkagi mineraali õli arvestades.
Võib juhtuda ka nii et paned täis sünt õli ja auto hakkab õli võtma

Endal selline kogemus - ettenähtud õli 5W-20 ja ja 1500 km ning norm õli kadunud - siiani ei tea seda müstikat

Mis aastal hakati tootma täissünteetilist õli ( kahjuks enam ei mäleta oli jutuks paar kuud tagasi )


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 16 Sept, 2016 22:34 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Aug, 2014 14:44
Postitusi: 313
Sedand kll jah, et kui bobedale täissünt sisse valada siis jookseb see suht sumpsist ja tihendite vahelt välja jah. Aga eeldades seda, et üldiselt ringluses olevad kulgurid naljalt üle 20a vanad pole siis ikka kuldne reegel, et odavam on osta parem õli, vahetada seda pisut tihemini kui osta uus mootor!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 02 Aug, 2017 11:38 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 28 Jaan, 2013 9:58
Postitusi: 5
1. tihendite vahelt jookseb välja N shell. võtke põhjamaade täissünti, teboil; Mobil, kui raha vähe siis manoil. need ei jookse (pikemad molekulid) TÄISSÜNT ON TALVEL VEDELAM JA MOOTORILE VÕIB KOHE TÄIE VAARDI ILMA SOOJENDAMATA PEALE PANNA. meil ikkagi põhjamaa, aafrikas võib ka mineraaliga kogu aeg sõita, peaasi et oleks vedel mitte pax.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 04 Aug, 2017 12:25 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 11 Dets, 2013 9:53
Postitusi: 178
IMHO - parim variant on osta seda õli, mida mootorikonstruktorid on arvestanud mootori konstrueerimisel.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia