Et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama sellest, kust tuli idee. Idee siis pärineb BMW disaineritelt. Nimelt on osadel hea varustusastmega 7. seeria BMWdel selline väliste ukselinkide valgustus olemas (uuematel ka teistl seeriatel). Töötab see valgustus siis koos salongivalgusega, seega eemalt puldist nuppu andes läeb põlema.. Minu eelmine auto oli 5. seeria BMW (E39) ja loomulikult ei saanud ma olla ju seitsmeste meestest kehvem. Lisaks veel see, et üks elualadest on LEDidega jahmerdamine siis... Mõeldud tehtud, tegin ise järgi. Näeb hea välja, teeb auto erilisemaks ja kui võimsust piisavalt lööb ka auto ümbert valgeks, et näeks kus lombid asuvad.
Nüüd olen rahulolev Sebringuomanik ja kuna ka Sebringul on nö "tõstetavad" lingid, siis tekkis huvi ka sellele masinale säärane valgustus valmistada. Kahjuks ei teinud pildimaterjali valmistusprotsessist, kuna niigi kuumuses nikerdada oli piin, seega peate leppima suusõnalise kirjeldusega ja see oleks lühidalt selline.
Uksepolstrid maha, uksepistiku plastikraam koos pistikuga piidast välja. Piilari plastikud niipalju, kui võimalik, eest ära. Kui see tehtud, võib hakata kaablit vedama. Alustada tuleks siis ukse seest. Tundus niipidi mõistlikum. Kõigepealt traadiga kabla kummilutist läbi. Järgnevalt on oma valik, kas kasutada tühje pinne või nihverdada niisama kuskilt kõrvalt. Peaasi, et kaabel ei jääks käima vastu teravat metalläärt. Edasi kaabel mööda piilarit üles ja traadiga üle laepolstri lambini. On ka teisi võimalusi need valgustid ahelasse ühendada, kuid taaskord. Lambist on kõige lihtsam. Mina vedasin siis kõikide uste kaablid keskmise lambini, sest ma tahtsin võimalikult vähe asju küljest ära võtta ja lammutada. Pealegi peab asi olema lihtne seetõttu, et kui tekib lühis või kustub mõni valgusti ära, on ahel lihtne, loogiline ning mõõdetav. Edasi on asi juba lihtne, kuid...
NB!!! Tuleb arvestada asjaoluga, et ukse sees liigub ka klaas üles alla mööda siine. Seega otse lingini vedada ei saa. Mina jätsin piisava "pauna" mis ulatub ukse põhjani, nii et klaas saaks vabalt liikuda. Võimalusel tuleks kaabel ka natuke kinnitada, et klaas kogemata seda siinivahele ei veaks ja katki ei tõmbaks.
Edasi juba kaabel lingi põhjast läbi, mina puurisin sinna 3mm augu, kust oma 2x0,5 kabla läbi tõmbasin. Võib kasutada ka olemasolevaid avasid, kuid mina pelgasin, et lingi liikumine võib kaablile pikapeale haiget teha. Nüüd kaabli otsa LED riba vms, see liimiga lingi põhja kinni ja ongi tehtud. Mina kasutasin ise katteta sooja valgusega riba, kuna mul ka salongis sooja valgusega LEDid ja ma tahtsin, et tulemus jääks võimalikult eht. St. et nagu tehasest oleks küljes. Kasutatud riba ise on 120 LED/m, 9W/m, lõigatav iga 25mm tagant. Täitsa paras võimsus sinna ja riba on ka tillu, sest ega seal väga laiutada ei saa ruumi on vähevõitu. Ise panin ribale ja jootekohale ümber veel läbipaistva liimiga termokahaneva, et asi ka vett kannataks. Mina tahtsin, et tulemus oleks ka piisavalt võimas ja seega "närisin" lingi liikuvat tagumist osa natuke lõiketangidega. Kes seda ei soovi ja tagasihoidlikumat tulemust tahavad, siis vihjeks, et see on värvitud valge plastik ja natuke seda liivapaberiga vms töödeldes tekib mõnus kuma ja hajutus.
Ja tehtud ta ongi. Ühendus lambi juhtmete külge ja nüüd ainult ülejäänud 3 ust ka ning valmis
Tulemust näeb piltidelt.
Vähemalt antud hetkel arvan, et 99% tõenäosusega on mul ainuke Sebring maailmas, millel selline valgustus eksisteerib
Vähemalt kuugel ja foorumid ei pakkunud midagi sarnast.
Antud lahendust saab kasutada peaaegu kõikidel autodel, millel on nö "tõstetavad" lingid. Ehk annaks miskit välja mõelda ka "tõmmatavate" linkidega autodele, kuid seda ehk siis, kui ma mõne säärase soetama peaks. Lisaks veel, et minu nikerdamine oli ka kõige keerulisem. Raskemaks asi väga enam minna ei saa. Eriti või sees on nt 300M jms omanikud ,kel uste sees lambid, mis koos salongivalgusega süttivad ja kustuvad. Seal asi eriti lihtne. Lambist juhe lingini ja tehtud.
Ja nüüd siis pildimaterjal, mis on tagasihoidlik ja kindlasti ei anna asjast täit ülevaadet. Asi aga lihtne. Päev kuumuses nikerdades rammestas ära ja ei viitsinud öösel enam väga pildistamisega pingutada. Ehk teen tulevikus paremaid pilte, siis lisan veel juurde. Kui tekib küsimusi või vaja nõuannet sellise projekti tegemiseks, siis olen nõus lahkesti aitama. Võib lausa helistada 58348320, siis on kindel, et mind ka kätte saab, kuna foorumisse ei pruugi iga päev sattuda.