Tänane kuupäev Pühapäev 23 Juun, 2024 23:03

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Pühapäev 06 Sept, 2009 13:20 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 02 Jaan, 2008 11:59
Postitusi: 51
uurisin siin eelnevatest teemadest ja kusagil pole juttu olnud sellest, kas keegi reaalselt on ette võtnud legaalselt ksenoonide paigalduse - s.o siis koos automaatse kõrguseregulaatoriga + tuledepesur, vastavalt kõigile seaduses nõutud punktidele. huvi pakuks just voyager..1996-2000a.

On keegi üritanud seda teha ja endale vajalikud jupid tellinud või oleks pigem kogu üritus kokkuvõttes liiga kallis ning tasuks kasutada alternatiivseid lahendusi, mis erinevates teemades välja pakutud?

Endal oleks esialgu tehniline huvi seda tegema hakata (kui hind mõistlikuse piiridesse jääks), eesmärgiga see kõik ARK mõistes legaalseks saada ja saavutada sellega mugavam ja meeldivam sõitmine eelseisval pimedal ajal:)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 06 Sept, 2009 19:21 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 19 Jaan, 2006 22:22
Postitusi: 3136
arvan, et kalleim osa seal automaatne kõrgusereguleerimine


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 06 Sept, 2009 20:11 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 02 Jaan, 2008 11:59
Postitusi: 51
ise eeldan ka seda, huvi pakuksi just see fakt, kas keegi on selle teema üldse ette võtnud tegelemiseks ja lõpuni viinud, teadmaks, mis see umbkaudne hinnaklass olla võiks.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 06 Sept, 2009 20:40 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Praegu müüdavatel Grand Voyageri mudelitel on Limited versioonil HID standardvarustuses. LX ja Touring mudelitele saab lisavarustusena hinnaga 13000.
http://www.autoleht.ee/browser/models/single?model_id=843


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 06 Sept, 2009 23:09 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Põhimõtteliselt peaks olema nii, et võtad tule lahti, paigaldada luubid, siis juurde ka automaatse kürguse reguleerimise - mis peaksid luupidega olema pea ühes hinnaklassis.
Sai kunagi uuritud, et Hella lahendus tuleks kokku kuskil 8000eek - seda siis legaalsete süsteemidega.
http://www.hella.ee/index.php?go=33&grupp=60
http://www.audiodesign.ee/et/Car/LISAD/ ... regulaator

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 07 Sept, 2009 1:00 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1996 Chrysler Voyager

Liitunud: Neljapäev 06 Nov, 2008 19:31
Postitusi: 39
Asukoht: Tallinn
Tulede omavoliline ümberehitus ei ole lubatud. Selle alla käib ka H4 halogeenlambi pesasse aftermarket HID-kiti paigaldus. Kuna ma ei tea, et selle kerega Voya oleks tehasest ksenoonlaternatega välja tulnud, siis polegi tegelikult legaalset varianti. Muidu aga... on endalgi plaan enne talve H4 pesasse bixenonid paigaldada. Hinnad juba alla tonni ja mis neist plastlaternatest ikka halogeenidega pikemalt kuumutada. Niigi viletsad.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 07 Sept, 2009 8:56 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 02 Jaan, 2008 11:59
Postitusi: 51
Black kirjutas:
Tulede omavoliline ümberehitus ei ole lubatud. Selle alla käib ka H4 halogeenlambi pesasse aftermarket HID-kiti paigaldus.


kas sa oskaksid juhendada sellekohalise määruse/ seaduseni, mis sellele viitab?
teoreetiliselt võiks arvata, et lihtsam/ odavam oleks leida tuli, kus see luup juba sees oleks ja mis sobiks autole, sel juhul äkki oleks ka selle seadusepügalaga asi kooskõlas...


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 07 Sept, 2009 9:39 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1992 Chrysler LeBaron

Liitunud: Laupäev 11 Nov, 2006 3:01
Postitusi: 317
Asukoht: Tartu
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
Teede- ja sideministri 18.05.2001 määrus nr 50
jõustumiskuupäev 15.06.2001

Kood 201. Põhilaternad (kaug- ja lähituled, ühitatud tulede korral ka teised esituled)


2) võib kasutada ainult selle mootorsõiduki variandi ehituses ette nähtud põhilaternaid. 1990. a või hiljem valmistatud M ja N kategooria sõiduki põhilaternate optilised elemendid ja nende lambid peavad vastama: R2 hõõglambiga põhilatern – E-reeglile nr 1 või direktiivile 76/761/EMÜ; SB-tüüpi (Sealed Beam), Euroopa asümmeetrilise valgusjaotusega, lamp-latern – E-reeglile nr 5; asümmeetrilise valgusjaotusega lähitule ja/või kaugtule latern, sõltuvalt lambi tüübist, kas – E-reeglile nr 8 või E-reeglile nr 20; HSB tüüpi, asümmeetrilise valgusjaotusega, lähitule ja/või kaugtule lamplatern – E-reeglile nr 31; hõõglamp – E-reeglile nr 37; gaaslahenduslambiga põhilatern (DCR, PCPL, BDR, DC, B/DR, DC/HR PL ja DC/PL) – E-reeglile nr 98 ja neis kasutatavad gaaslahenduslambid – E-reeglile nr 99;

4) laternad peavad olema koostatud nende ehituses ette nähtud lampidest, optilistest elementidest ja hajutiklaasidest.

Edit!
Xenoni sisaldaval laternal peab olema väliselt loetav markeering "D" - see siis ka asi, millega saab kohe kordusülevaatusele saata.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 07 Sept, 2009 10:14 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
<<Praegu kehtivas versioonis>> on sõnastus pisut teistsugune.

Kood 201. Üldnõuded

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

Nõuded:
...
2) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid. ARK võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigaldus vastavad nõuetele. Laternad peavad olema koostatud nende ehituses ettenähtud optilistest elementidest, lampidest ja hajutiklaasidest. Hajutiklaasid peavad olema pragudeta ning muude vigastusteta. Peegeldi (reflektor) ei tohi olla tuhmunud või korrodeerunud;
...

Kood 202. Lähitule laternad

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

Nõuded:
...
6) alates 1. jaanuarist 1990. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 1 või nr 5 või nr 8 või nr 20 või nr 31 või nr 98 või nr 112 või nr 113, või nr 123 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele ja nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Alates 1. jaanuarist 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 57 või nr 72 või nr 112 või nr 113 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja nende paigaldus E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele.

Lähitule laternale peab olema kantud üks järgnevatest tähistest:
a) C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DC – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.
...

Seega oleks arvatavasti lubatud osta - just nimelt osta, mitte ise meisterdada - E ja DC-tähistustega laternad ja need koos pesurite ja kalderegulaatoritega oma autole külge monteerida. Soovitatavalt muidugi Voyageri omad, mida praegu toodetakse. Sealjuures jääb aga alati risk, et ARK ei pea ümberehitust piisavalt põhjendatuks. Soovitav nendega eelnevalt konsulteerida ja kui võimalik, siis kirjalik nõusolek välja kaubelda.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 07 Sept, 2009 13:42 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1996 Chrysler Voyager

Liitunud: Neljapäev 06 Nov, 2008 19:31
Postitusi: 39
Asukoht: Tallinn
albert kirjutas:
Soovitatavalt muidugi Voyageri omad, mida praegu toodetakse. Sealjuures jääb aga alati risk, et ARK ei pea ümberehitust piisavalt põhjendatuks. Soovitav nendega eelnevalt konsulteerida ja kui võimalik, siis kirjalik nõusolek välja kaubelda.

Kuidas sa need praegused oluliselt teise kujuga laternad alates '96 Voya ette paned? Suht weird jääks vist. :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 07 Sept, 2009 14:38 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Black kirjutas:
Kuidas sa need praegused oluliselt teise kujuga laternad alates '96 Voya ette paned? Suht weird jääks vist. :)
Eks see oligi rohkem teoreetiline mõttemõlgutus. ;) Praktikas kipubki enamasti nii välja tulema, et igaüks jäägu ikka oma liistude (tulede) juurde. Ehk siis, kui tahad HID tulesid, osta kohe auto, millel need olemas või siis lisavarustusena asendatavad. See teise auto laternate kasutamise võimalus jääb vist rohkem iseehitajate hobiks.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 07 Sept, 2009 20:05 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1997 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 31 Jaan, 2007 22:22
Postitusi: 891
Asukoht: L-VIRUMAA
Tähendab siis nii et ei saa essugi aru :ei: Teemaks siis sellise sertifikaadiga tuled:
Kvaliteedisertifikaat : rahvusvahelise ISO9001-2000 kvaliteedisüsteemi sertifitseerimisega, E-Mark, RoHS ja CE sertifikaadid. Defektsuse määr on väiksem kui 0,3%.

Vot siis selline lugu et kas tohib või ei :think: Tuled on mõeldud voyagerile 06-00

_________________
Ei ole halba ilma heata! Raha paneb rattad käima!!!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 07 Sept, 2009 20:16 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 02 Jaan, 2008 11:59
Postitusi: 51
Minnes nende teoreetiliste mõtetega edasi ja edasi mõeldes, siis oleks vaja järgmisi asju:
1) tulede pesurid
2) tulede automaatse kõrguse regulaator
3) õige märgistusega esilaternad
ja siis ksenoonid ise ka...

Kui kõik need saaks autole paigaldatud (vastavalt nõuetele), siis peaks teoreetiliselt võttes ok olema ju?

//jättes arvesse võtmata muidugi asjaolu, et kindlasti ei oleks ark seda nii lihtsalt nõus ametlikult kinnitama, vähemalt ma esialgu ei usuks seda eriti//


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 07 Sept, 2009 21:06 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1997 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 31 Jaan, 2007 22:22
Postitusi: 891
Asukoht: L-VIRUMAA
Julgen oletada et ka EL tulede kasutamise seaduse juures on peenike kiri mis on: soovitatav. See nagu kõigi EL seadustega aga kui se on ka nii siis katsu sa fanaatikutele seda seletada :krt:

_________________
Ei ole halba ilma heata! Raha paneb rattad käima!!!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 07 Sept, 2009 21:47 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
elvis1 kirjutas:
Tähendab siis nii et ei saa essugi aru :ei: Teemaks siis sellise sertifikaadiga tuled:
Kvaliteedisertifikaat : rahvusvahelise ISO9001-2000 kvaliteedisüsteemi sertifitseerimisega, E-Mark, RoHS ja CE sertifikaadid. Defektsuse määr on väiksem kui 0,3%.

Vot siis selline lugu et kas tohib või ei :think: Tuled on mõeldud voyagerile 06-00
Laternate kohalt on vajalikud kaks märgistust:
1) ringis olev E või e täht
2) lähitulede puhul tähed DC. Märgistus peab olema laternatele kantud viisil, mis ei võimalda nende eemaldamist ega muutmist ja võimaldab visuaalset kontrolli. Tavaliselt on need tähised pressitud hajutiklaasi sisse. Mingid kaubaga kaasas olevad paberid ei asenda seda nõutud märgistust.

Kõik muud epiteedid kauba juures on juriidilises mõttes puhas vaht ja müügimeeste nipid. Interneti kaudu ostes ei olegi sageli näha, mis märgistus klaasile tegelikult on kantud. Siis tuleks kaupmehelt paluda vastust konkreetselt just nendele küsimustele.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 93 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia