Tänane kuupäev Pühapäev 16 Juun, 2024 8:10

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Pühapäev 21 Mär, 2010 17:05 
Eemal
Kasutaja
1998 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 02 Dets, 2008 0:51
Postitusi: 201
Asukoht: L-Virumaa, Tapa
Küsimus selline, et tahan teha ise korralikud piisava pikkuse ja koormustaluvusega juhtmed, plaanis oli kasutada 10mm2 kaablit aga tekkis küsimus et kas see kaabel võib olla sellise mõõduga või mitte...?
võib ta olla peenem või peab ta olema paksem???
kaabli pikkust vajan ca 3+ m

poe omadel on need kaablid imepeenikesed seal...

kuna tahan, et need kaablid poleks väga jäigad siis mõtlesin kaabliks auto audiosse veetavat voolu kaablit :)
kas see autoaudiosse veetav kaabel pole jälle liiga peenikese kiuga....?


Tänud kes vastata oskavad


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 22 Mär, 2010 1:13 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Eks neid poe omasid ole ka erinevaid. Arvan, et 10mm2 on liiga vähe, 25 võibolla juba hakkaks looma. Kui üle 3 meetri tahad teha siis juba võib 100 mm2 vajalikuks osutuda. Korralikud krokodillid ja korralik kaabel maksab ka raha. Pigem ostagi juba korralikud valmis täkukaablid.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 22 Mär, 2010 21:21 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 04 Mär, 2010 0:53
Postitusi: 320
Asukoht: Viljandi/kuopio
Mobiil: 37256755630
35mm pakuks miinimumiks kui juba tegema hakata, ise kasutax 50mm kablit.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 22 Mär, 2010 23:28 
Eemal
Kasutaja
1998 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 02 Dets, 2008 0:51
Postitusi: 201
Asukoht: L-Virumaa, Tapa
Samas kas see asi on nii hull?
Minu loogika järgi peaks juba 6mm2 kaabel olema hea küll :D kui nüüd vaadata kaabli läbilõiget olemas olevatel poest ostetud käivitus juhtmetel ja 6mm2 kaablil, siis on see 6mm2 kaabel oluliselt jämedam :)

ometi nende poest ostetud käivitusjuhtmetega saab ka käivitada autot aga juhtmed kipuvad ajapikku ära sulama :agress:
ise mõtlesin et kui panna 10mm2 kaabel ja tinutaks ilusti krokotillide külge kinni juhtmed et siis peaks kestma nii et oi oi oi ... :)
50mm2 kaabel on juba päris kohmakas 20mm2 suudaks vast veel leppida aga 50mm2 ja üle... :think:

ei mõista seda kaablite koormus taluvust just kõige paremini :ei:

no ja ütleme et 3m oleks maximum pikkus mida vajaksin 2m poe omaga peab autodel krt ninad kokku panema et juhtmed ühe aku pealt teiseni ulataks :angry:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 23 Mär, 2010 0:18 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
No mõõda ära ja arvuta välja auto aku ja starteri vahelise juhtme ristlõike pindala. Ja siis märkad, et lisaks päris korralikule jämedusele on see alla meetri pikk. Mida pikemad kaablid teed, seda jämedamad nad peavad olema, et midagi läbi ka jõuaks.


Tegelikult peavad ka need poe kaablid vastu kui nendega mõistlikult ümber käia ja neid päris igapäevaselt ei hoora (autoabi vms). "Mõistliku ümberkäimise" all pean ma silmas seda, et kui oled abisaaja ja -andja omavahel kaablitega ühendanud siis ootad rahulikult vähemalt viis minutit enne kui abisaajat käivitama asud. Nii toimides jõuab tühi aku enne käivitamist natuke laadida ja on juba ise abiks - kõik vool ei jää käivitushetkel täkukaablite kanda. Mul omal on odavama otsa käivituskaablid ligi 6-7 aastat vanad. 3-4 korda aastas on neid ikka vaja läinud. Siiani pole mingeid lagunemise märke täheldada.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 23 Mär, 2010 0:18 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1992 Chrysler LeBaron

Liitunud: Laupäev 11 Nov, 2006 3:01
Postitusi: 317
Asukoht: Tartu
Kahekordse juhtme pikkuse juures tuleb ka läbimõõt kahega korrutada. Seega, kui kahe meetrine poe oma sulama hakkab, siis kolmemeetrine peaks sellest kohe kindlasti 2x suurema läbimõõduga olema.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 23 Mär, 2010 0:23 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1992 Chrysler LeBaron

Liitunud: Laupäev 11 Nov, 2006 3:01
Postitusi: 317
Asukoht: Tartu
Selline asi tuli veel meelde, et kunagi sai jalopnik.com-ist loetud, et kuna E30 bemaritel (kaheksakümmnendate kolmesed) on aku pagassis, siis pidi sealt saama just selle hea pika jämeda vaskkaabli. Pikkust ei mäleta aga vist kaalus 9 kg :) Vase hind hetkel kuskil 65 eek/kg.

Edit!
Lisan lingi:
4,5 meetrit pikk siis see kaabel


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 27 Apr, 2010 22:31 
Eemal
Kasutaja
1998 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 02 Dets, 2008 0:51
Postitusi: 201
Asukoht: L-Virumaa, Tapa
otsustasin 16mm2 kaabli kasuks kuna 10mm2 polnud poes ja esimene käivitus ka kaablitega tehtud võiks öelda et ülihead said mina olen rahul :)

juhtmed said 3m pikkused
kaabli meeter maksis kui ma ei eksi 60.-
vanad krokodillid otsa ja tip-top :)

käivitus sai ka selline, et autot mida sai käivitatud selle aku oli täiesti tühi kaablid külge ja käivitada sai KOHE ei pidanud laadima ega miskit (töö kiire ja korralik)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 29 Apr, 2010 19:49 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 04 Mär, 2010 0:53
Postitusi: 320
Asukoht: Viljandi/kuopio
Mobiil: 37256755630
Aga proovi nyyd nedne juhtmetega pikemat käivitust, suht kindel, et läevad ruttu kuumaks


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 29 Apr, 2010 22:39 
Eemal
Kasutaja
1998 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 02 Dets, 2008 0:51
Postitusi: 201
Asukoht: L-Virumaa, Tapa
mismoodi ma seda proovin :D
pole siiani ühtegi autot veel kaabli otsa saanud mis vajaks pikka käivitust, tavaliselt ikka vaja surakas voolu saada ainult


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 42 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia