Chrysler Club Foorum http://chryslerclub.ee/foorum/ |
|
Stratusele jahutusvedelik http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=30&t=5129 |
Leht 1 koguhulgast 1 |
Autor: | argos [ Pühapäev 26 Apr, 2009 12:28 ] |
Teema pealkiri: | Stratusele jahutusvedelik |
Kuna otseselt sellist teemat ei leidnud, siis kysimus. Kas 2.0 Stratuse mootoris voib kasutada sama jahutusvedeliku, mis EURO autodes? |
Autor: | diisel11 [ Pühapäev 26 Apr, 2009 16:15 ] |
Teema pealkiri: | Re: Stratusele jahutusvedelik |
Tere. Käisime eile Tartus kiirendust vaatamas ja linnasõidul läks mootor keema ja lõi jahutusvedeliku radiaatorist parandatud kohast välja. Põhjus oli ilmselt kinni jäänud termostaadis ja võibolla ka tavalises jahutusvedelikus. Kuna autost oli võtmekoplekt maale jäänud tuli sõber appi kutsauda. Tema soovitas KOLLAST jahutusvedeliku panna, sellel pidi keemis temperatuur kõrgem olema. Ta omab ise ka ameeriklast ja rääkis, et oli varem selline jama, et surve jahutussüsteemis läks nii suureks, et lõdvikud olid punnis olnud. Peale kollase jahutusvedeliku kasutama hakkamist see probleem kadus. Kui radika korda saan või uue panen ja termostaat vahetatud, siis panen kollase jahutusvedeliku sisse. Tanklatest seda vist ei saa, aga ameerika autodega tegelevatset kohtadest kindlasti. Aga eks uuri veel, äkki on mõnel parem soovitus. |
Autor: | Tungraud [ Pühapäev 26 Apr, 2009 20:21 ] |
Teema pealkiri: | Re: Stratusele jahutusvedelik |
Kui süsteem võtab sisse üleliigse surve, siis ei pruugi viga olla jahutusvedelikus. Sõbral lõi ühte lõdvikut otsast ära, sai see korralikult kinnitatud. Siis lõi selle lõdviku lõhki, sai uus pandud. Siis lõi soendusradika lõhki. Masin kippus ka kuumaks minema. Lõpuks sai vahetatud radika kork (paisupaagi kork), sest selle klapp oli õhtal ja ei lasknud üleliigset survet välja. Peale seda asi korras. Kollast vedelikku ei tunne, aga sinine on malmblokile ja vaskradikale mõeldud. Punane (permanentne) on mõeldud alumiiniumist süsteemidele. Keemamineku korral peaks kontrollima termostaati ja ventilaatorite käivitusandurit. |
Autor: | diisel11 [ Pühapäev 26 Apr, 2009 21:18 ] |
Teema pealkiri: | Re: Stratusele jahutusvedelik |
Ilmselt oli mul ainult termostaadi viga. Vendikad töötasid. Aga milline jahutusvedelik oleks õige nüüd süsteemi panna? Mida tehas soovitab? |
Autor: | Argo [ Esmaspäev 27 Apr, 2009 1:17 ] |
Teema pealkiri: | Re: Stratusele jahutusvedelik |
sama küsimus kummitab mindki, et milline jahutusvedelik oleks nüüd siis õigeim minu 99.a gv diislilie? ![]() |
Autor: | hmm [ Esmaspäev 27 Apr, 2009 8:36 ] |
Teema pealkiri: | Re: Stratusele jahutusvedelik |
Ei tea küll, et just USA turul oleks erinev jahutusvedelik või siis füüsikareeglid... Ka manual ütleb suht üldsõnaliselt Service Manual kirjutas: The cooling system is designed around the coolant. The coolant must accept heat from engine metal, in the cylinder head area near the exhaust valves and engine block. Then coolant carries the heat to the radiator where the tube/fin radiator can transfer the heat to the air. The use of aluminum cylinder blocks, cylinder heads, and water pumps requires special corrosion protection. Mopart Antifreeze/Coolant, 5 Year/100,000 Mile Formula (MS-9769), or the equivalent ethylene glycol base coolant with hybrid organic corrosion inhibitors (called HOAT, for Hybrid Organic Additive Technology) is recommended. This coolant offers the best engine cooling without corrosion when mixed with 50% Ethylene Glycol and 50% distilled water to obtain a freeze point of -37°C (-35°F). If it loses color or becomes contaminated, drain, flush, and replace with fresh properly mixed coolant solution. The green coolant MUST NOT BE MIXED with the orange or magenta coolants. When replacing coolant the complete system flush must be performed before using the replacement coolant. Üldjuhul on peamised nõuded jahutusvedelikule hea soojusjuhtivus, hea taluvus temperatuurile ja korrosiooni vastane olemus. Jahutusvedelikku on kolme tüüpi ja need on tingitud kasutusajast. Sinine - 1a kollane/roheline - 2-3a Punane/roosakas - 5a. Omavahel neid segada EI TOHI, kui vaja lisada siis kindla peale minnes tuleb kasutada destileeritud vett. See kasutusaeg lähtub jahutusvedeliku koostisest ja üle märgitud aja kasutamine lihtsalt vähendab neid omadusi. Kui ei tea mis tüüpi jahutusvedelik masinas on lase tühjaks ja pane uus - mina soovitaks kas kollast/rohelist või punakat. Sinine on pigem nagu pits õlut saunapäeval. Kunagi oli Sierral jahutusvedelik üle 10a. sees ja see muutus pruuniks....... nagu paks roostevesi. |
Autor: | diisel11 [ Esmaspäev 27 Apr, 2009 8:43 ] |
Teema pealkiri: | Re: Stratusele jahutusvedelik |
Hommik. Tänud info eest. Minul läheb kollane jahutusse. |
Autor: | karula [ Teisipäev 28 Apr, 2009 13:22 ] |
Teema pealkiri: | Re: Stratusele jahutusvedelik |
Mis juhtub kui segamini panna? Mulle automaailmas öeldi, et ei juhtu midagi. |
Autor: | hmm [ Teisipäev 28 Apr, 2009 14:51 ] |
Teema pealkiri: | Re: Stratusele jahutusvedelik |
Lisaained, mis on erinevates jahutusvedelikes põhjustavad eri vedelike segamisel keemilisi reaktsioone ja siis ei ole sõbralikud mootori suhtes - tõesti ei oska täpseid keemilisi ühendeid siia tuua aga nii on mulle selgitatud. Aga jahutusvedelik ei maksa ju ka nii palju, et ei suudaks ~10L korraga välja vahetada, et 5a. rahu oleks.... |
Leht 1 koguhulgast 1 | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |