Tänane kuupäev Kolmapäev 01 Mai, 2024 6:31

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Stratusele jahutusvedelik
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Apr, 2009 12:28 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 23 Mär, 2009 19:58
Postitusi: 12
Kuna otseselt sellist teemat ei leidnud, siis kysimus.
Kas 2.0 Stratuse mootoris voib kasutada sama jahutusvedeliku, mis EURO autodes?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Apr, 2009 16:15 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 28 Veebr, 2009 21:23
Postitusi: 116
Asukoht: Põlvamaa
Tere.
Käisime eile Tartus kiirendust vaatamas ja linnasõidul läks mootor keema ja lõi jahutusvedeliku radiaatorist parandatud kohast välja. Põhjus oli ilmselt kinni jäänud termostaadis ja võibolla ka tavalises jahutusvedelikus. Kuna autost oli võtmekoplekt maale jäänud tuli sõber appi kutsauda. Tema soovitas KOLLAST jahutusvedeliku panna, sellel pidi keemis temperatuur kõrgem olema. Ta omab ise ka ameeriklast ja rääkis, et oli varem selline jama, et surve jahutussüsteemis läks nii suureks, et lõdvikud olid punnis olnud. Peale kollase jahutusvedeliku kasutama hakkamist see probleem kadus.
Kui radika korda saan või uue panen ja termostaat vahetatud, siis panen kollase jahutusvedeliku sisse.
Tanklatest seda vist ei saa, aga ameerika autodega tegelevatset kohtadest kindlasti.
Aga eks uuri veel, äkki on mõnel parem soovitus.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Apr, 2009 20:21 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 29 Juul, 2008 21:10
Postitusi: 606
Asukoht: Ida-Virumaa
Kui süsteem võtab sisse üleliigse surve, siis ei pruugi viga olla jahutusvedelikus. Sõbral lõi ühte lõdvikut otsast ära, sai see korralikult kinnitatud. Siis lõi selle lõdviku lõhki, sai uus pandud. Siis lõi soendusradika lõhki. Masin kippus ka kuumaks minema. Lõpuks sai vahetatud radika kork (paisupaagi kork), sest selle klapp oli õhtal ja ei lasknud üleliigset survet välja. Peale seda asi korras. Kollast vedelikku ei tunne, aga sinine on malmblokile ja vaskradikale mõeldud. Punane (permanentne) on mõeldud alumiiniumist süsteemidele. Keemamineku korral peaks kontrollima termostaati ja ventilaatorite käivitusandurit.

_________________
Polegi nii rumal kui pealt paistab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Apr, 2009 21:18 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 28 Veebr, 2009 21:23
Postitusi: 116
Asukoht: Põlvamaa
Ilmselt oli mul ainult termostaadi viga. Vendikad töötasid. Aga milline jahutusvedelik oleks õige nüüd süsteemi panna?
Mida tehas soovitab?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 27 Apr, 2009 1:17 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 04 Sept, 2008 15:42
Postitusi: 315
Asukoht: Tallinn
sama küsimus kummitab mindki, et milline jahutusvedelik oleks nüüd siis õigeim minu 99.a gv diislilie? :think:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 27 Apr, 2009 8:36 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Ei tea küll, et just USA turul oleks erinev jahutusvedelik või siis füüsikareeglid...
Ka manual ütleb suht üldsõnaliselt

Service Manual kirjutas:
The cooling system is designed around the coolant.
The coolant must accept heat from engine metal, in
the cylinder head area near the exhaust valves and
engine block. Then coolant carries the heat to the
radiator where the tube/fin radiator can transfer the
heat to the air.
The use of aluminum cylinder blocks, cylinder
heads, and water pumps requires special corrosion
protection. Mopart Antifreeze/Coolant, 5
Year/100,000 Mile Formula (MS-9769), or the equivalent
ethylene glycol base coolant with hybrid organic
corrosion inhibitors (called HOAT, for Hybrid Organic
Additive Technology) is recommended. This coolant
offers the best engine cooling without corrosion when
mixed with 50% Ethylene Glycol and 50% distilled
water to obtain a freeze point of -37°C (-35°F). If it
loses color or becomes contaminated, drain, flush,
and replace with fresh properly mixed coolant solution.
The green coolant MUST NOT BE MIXED with
the orange or magenta coolants. When replacing coolant
the complete system flush must be performed
before using the replacement coolant.


Üldjuhul on peamised nõuded jahutusvedelikule hea soojusjuhtivus, hea taluvus temperatuurile ja korrosiooni vastane olemus.

Jahutusvedelikku on kolme tüüpi ja need on tingitud kasutusajast.
Sinine - 1a
kollane/roheline - 2-3a
Punane/roosakas - 5a.

Omavahel neid segada EI TOHI, kui vaja lisada siis kindla peale minnes tuleb kasutada destileeritud vett.

See kasutusaeg lähtub jahutusvedeliku koostisest ja üle märgitud aja kasutamine lihtsalt vähendab neid omadusi.

Kui ei tea mis tüüpi jahutusvedelik masinas on lase tühjaks ja pane uus - mina soovitaks kas kollast/rohelist või punakat. Sinine on pigem nagu pits õlut saunapäeval.

Kunagi oli Sierral jahutusvedelik üle 10a. sees ja see muutus pruuniks....... nagu paks roostevesi.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 27 Apr, 2009 8:43 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 28 Veebr, 2009 21:23
Postitusi: 116
Asukoht: Põlvamaa
Hommik.
Tänud info eest.
Minul läheb kollane jahutusse.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 28 Apr, 2009 13:22 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 21 Mär, 2009 22:37
Postitusi: 35
Asukoht: Tallinn
Mis juhtub kui segamini panna? Mulle automaailmas öeldi, et ei juhtu midagi.

_________________
Stratus 2.5


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 28 Apr, 2009 14:51 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Lisaained, mis on erinevates jahutusvedelikes põhjustavad eri vedelike segamisel keemilisi reaktsioone ja siis ei ole sõbralikud mootori suhtes - tõesti ei oska täpseid keemilisi ühendeid siia tuua aga nii on mulle selgitatud.
Aga jahutusvedelik ei maksa ju ka nii palju, et ei suudaks ~10L korraga välja vahetada, et 5a. rahu oleks....

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia