Ei tea küll, et just USA turul oleks erinev jahutusvedelik või siis füüsikareeglid...
Ka manual ütleb suht üldsõnaliselt
Service Manual kirjutas:
The cooling system is designed around the coolant.
The coolant must accept heat from engine metal, in
the cylinder head area near the exhaust valves and
engine block. Then coolant carries the heat to the
radiator where the tube/fin radiator can transfer the
heat to the air.
The use of aluminum cylinder blocks, cylinder
heads, and water pumps requires special corrosion
protection. Mopart Antifreeze/Coolant, 5
Year/100,000 Mile Formula (MS-9769), or the equivalent
ethylene glycol base coolant with hybrid organic
corrosion inhibitors (called HOAT, for Hybrid Organic
Additive Technology) is recommended. This coolant
offers the best engine cooling without corrosion when
mixed with 50% Ethylene Glycol and 50% distilled
water to obtain a freeze point of -37°C (-35°F). If it
loses color or becomes contaminated, drain, flush,
and replace with fresh properly mixed coolant solution.
The green coolant MUST NOT BE MIXED with
the orange or magenta coolants. When replacing coolant
the complete system flush must be performed
before using the replacement coolant.
Üldjuhul on peamised nõuded jahutusvedelikule hea soojusjuhtivus, hea taluvus temperatuurile ja korrosiooni vastane olemus.
Jahutusvedelikku on kolme tüüpi ja need on tingitud kasutusajast.
Sinine - 1a
kollane/roheline - 2-3a
Punane/roosakas - 5a.
Omavahel neid segada EI TOHI, kui vaja lisada siis kindla peale minnes tuleb kasutada destileeritud vett.
See kasutusaeg lähtub jahutusvedeliku koostisest ja üle märgitud aja kasutamine lihtsalt vähendab neid omadusi.
Kui ei tea mis tüüpi jahutusvedelik masinas on lase tühjaks ja pane uus - mina soovitaks kas kollast/rohelist või punakat. Sinine on pigem nagu pits õlut saunapäeval.
Kunagi oli Sierral jahutusvedelik üle 10a. sees ja see muutus pruuniks....... nagu paks roostevesi.
_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma