Püsival kiirusel ei kasuta mootor oma maksimaalset võimsust, mida ta on suuteline küttesegust ja tööprotsessides tootma... võimsus sõltub kahest tegurist - pöördemomendist ja mootori pöörete arvust... Sisuliselt läheb sul püsival kiirusel vaja ainult nii palju võimsust, et ületada kõik hõõrdetakistused... need on liikumisel muutuvad - kõik ülejäänud võimsus on üleliigne kulu, mida tunned kütust ostes...
ehk siis sa vaatasid maksimaalseid mootori võimsusi...
soovitan lugeda seda:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30Soovitav oleks kasutada püsival kiirusel veel võimalikult kõrget käiku, et pöörded oleksid veel võimalikult madalal. Kui mootor suudab 5 käiguga 90 sõita, siis sõida, sest 1600+ pööretes on tagatud piisav õlitus/jahutus. Kiirendamiseks kasuta kõige sobivamat käiku...
Ise kasutan ka linnasõidus 50 sõites 5 käiku, kui see on sujuv ja püsiv - seda siis 1,6 ja 88kw R4 mootori puhul (kiirendada on sellises seades suht piin...). Lisaks ka automaat (2,7V6) säitib püsival kiirusel maksimaalse käigu sisse eh. 50 sõites hoiab 4 käiku ja pöörded 1200 juures. Kiirendades võtab käigu alla juhul kui masin arvab, et võimust tuleb puudust...
Sai sõidetud ka opeliga, millel 1,8 diisel mootor ja 6 käiguline kast, siis 6 käiku sai 90 juures kasutada aga iga raskus võttis hinge kinni...
Eeltoodule on stratuse 2.0 mootoril piisavalt võimsust, et 2000 mootoripöörete juures ületada 5 käigu ülekandearvust tulenev koormus ja muud hõõrdetegurid, et püsival kiirusel sõita.
Tõstes Neoni kasti stratusele muutus ka ülekande arv - ehk siis lõppu hammasratas peaks olema väiksem. Seda on siis insenerid arvestanud, et oleks tagatud auto kogumassi talutav liigutamine. Juhul kui sõidad ilma koormamata ei ole see probleem... mida raksemaks ise muutud seda madalamat käiku pead kasutama - eriti veel kui ämma peale võtad, siis pead kindlasti 2 käiguga sõtma, et masinal piisavalt võimsust oleks nii, et ämm tunneks enda mitte vajaliku osana autost
Tsiteeri:
Kokkuvõtvalt on kõige kiirem selline auto, mille mootoril on kõige rohkem pöördemomenti selles pööretevahemikus, milles teda peamiselt kasutatakse. Tänavaautod tavaliselt väga kõrgeid pöördeid ei kasuta ja nende puhul teeb sõidu kõige nauditavamaks võimalikult suur pöördemoment juba alates madalatest pööretest. Selle saavutamiseks on aga kõige ilmsem lahendus vanas Ameerika rahvatarkuses:
There is no replacement for displacement.
_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma