Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 18:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Esmaspäev 13 Mär, 2017 14:29 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
Panin 2.0 Stratusele uue käigukasti, mille sain samuti kaheliitrise mootoriga Neonilt. Kõik klappis, spidomeeter näitab õigesti ja puha, kuid... Kui enne oli 90km/h sõites tahhomeetril 2400 pööret, siis nüüd on viienda käigu puhul 2000 pööret ja neljanda käigu puhul 2700 pööret. Kumba soovitate - kas sõita pigem neljanda või viienda käiguga? Mootor ei katku viienda käiguga sõites, kuid arvestades auto suurt massi ja kaheliitrise mootori olematut võimsust, siis ehk peaks eelistama neljandat käiku?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 13 Mär, 2017 16:12 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 19 Jaan, 2006 22:22
Postitusi: 3136
Simmos kirjutas:
Panin 2.0 Stratusele uue käigukasti, mille sain samuti kaheliitrise mootoriga Neonilt. Kõik klappis, spidomeeter näitab õigesti ja puha, kuid... Kui enne oli 90km/h sõites tahhomeetril 2400 pööret, siis nüüd on viienda käigu puhul 2000 pööret ja neljanda käigu puhul 2700 pööret. Kumba soovitate - kas sõita pigem neljanda või viienda käiguga? Mootor ei katku viienda käiguga sõites, kuid arvestades auto suurt massi ja kaheliitrise mootori olematut võimsust, siis ehk peaks eelistama neljandat käiku?


Üldiselt kasutatakse 5 käiku ikka kui kiirused seal 90 +. Kuigi sõitnud ühe hondaga millel oli öko resiim peal siis see oli ajuvaba et 5 käiguga sõitsid 60 juures ja 6 käik oli ka juba enne 90 sisse vaja panna ( omanik kõrval alguses juhendas )


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 13 Mär, 2017 18:09 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
Küsimus oli, et kas peaksin ka maanteel 90+ liikudes kasutama neljandat käiku. Leidsin netist ka 2.0 mootori väände/võimsuse graafiku ja see näitab, et mootori väändemoment on uute pöörete puhul kuni 7% väiksem (mis pole teab mis palju), kuid hobujõududes võib kadu olla lausa 30%. Möödasõiduks tuleb igal juhul neljas sisse lükata.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 15 Mär, 2017 12:50 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Püsival kiirusel ei kasuta mootor oma maksimaalset võimsust, mida ta on suuteline küttesegust ja tööprotsessides tootma... võimsus sõltub kahest tegurist - pöördemomendist ja mootori pöörete arvust... Sisuliselt läheb sul püsival kiirusel vaja ainult nii palju võimsust, et ületada kõik hõõrdetakistused... need on liikumisel muutuvad - kõik ülejäänud võimsus on üleliigne kulu, mida tunned kütust ostes...

ehk siis sa vaatasid maksimaalseid mootori võimsusi...
soovitan lugeda seda:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30


Soovitav oleks kasutada püsival kiirusel veel võimalikult kõrget käiku, et pöörded oleksid veel võimalikult madalal. Kui mootor suudab 5 käiguga 90 sõita, siis sõida, sest 1600+ pööretes on tagatud piisav õlitus/jahutus. Kiirendamiseks kasuta kõige sobivamat käiku...
Ise kasutan ka linnasõidus 50 sõites 5 käiku, kui see on sujuv ja püsiv - seda siis 1,6 ja 88kw R4 mootori puhul (kiirendada on sellises seades suht piin...). Lisaks ka automaat (2,7V6) säitib püsival kiirusel maksimaalse käigu sisse eh. 50 sõites hoiab 4 käiku ja pöörded 1200 juures. Kiirendades võtab käigu alla juhul kui masin arvab, et võimust tuleb puudust...
Sai sõidetud ka opeliga, millel 1,8 diisel mootor ja 6 käiguline kast, siis 6 käiku sai 90 juures kasutada aga iga raskus võttis hinge kinni...

Eeltoodule on stratuse 2.0 mootoril piisavalt võimsust, et 2000 mootoripöörete juures ületada 5 käigu ülekandearvust tulenev koormus ja muud hõõrdetegurid, et püsival kiirusel sõita.
Tõstes Neoni kasti stratusele muutus ka ülekande arv - ehk siis lõppu hammasratas peaks olema väiksem. Seda on siis insenerid arvestanud, et oleks tagatud auto kogumassi talutav liigutamine. Juhul kui sõidad ilma koormamata ei ole see probleem... mida raksemaks ise muutud seda madalamat käiku pead kasutama - eriti veel kui ämma peale võtad, siis pead kindlasti 2 käiguga sõtma, et masinal piisavalt võimsust oleks nii, et ämm tunneks enda mitte vajaliku osana autost :D
Tsiteeri:
Kokkuvõtvalt on kõige kiirem selline auto, mille mootoril on kõige rohkem pöördemomenti selles pööretevahemikus, milles teda peamiselt kasutatakse. Tänavaautod tavaliselt väga kõrgeid pöördeid ei kasuta ja nende puhul teeb sõidu kõige nauditavamaks võimalikult suur pöördemoment juba alates madalatest pööretest. Selle saavutamiseks on aga kõige ilmsem lahendus vanas Ameerika rahvatarkuses:
There is no replacement for displacement.


:hi:

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 15 Mär, 2017 14:12 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
Tänud, hmm! Eelkõige olingi mures just õlituse ja katalüsaatori võimaliku alatalitluse tõttu - pidavat madalad pöörded ju kõike tahmama. Täna mööda Peterburi maanteed sõites lükkasin nii 95 km/h sõites püsikiiruse hoidja peale ja... Oli igati mõistlik kulgemine. Nii et ilmselt selle väikese asja tõttu ma uuesti kasti küll vahetama ei hakka. Seda enam, et muus osas töötab kast laitmatult.
Kuigi korras kasti oleks varuosana hea omada. Nii et kui keegi oskab soovitada töökoda, mis katkisest kastist terve teeb, on info igati teretulnud.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 17 Apr, 2017 23:23 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 11 Aug, 2016 12:35
Postitusi: 3
miks just Neonilt käigukasti võtsid? või miks eelistasid Neoni kasti, selle asemel et mõnelt teiselt Stratuselt võtta? mis on veel erinevusi peale pöörete suurel kiirusel?

küsin, kuna mul endal ka 2.0 Stratus, millel käigukast külmast peast kahiseb koledalt ja gaasi andes ragiseb..kaalun variante kas lasta remontida, osta doonor Stratuselt kast, osta Neonilt kast, või siis üldse liisida suts uuem auto..

et kui on soovitusi/nõuandeid siis kuulaks heameelega


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 03 Mai, 2017 10:25 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
nitrokahvel kirjutas:
miks just Neonilt käigukasti võtsid? või miks eelistasid Neoni kasti, selle asemel et mõnelt teiselt Stratuselt võtta? mis on veel erinevusi peale pöörete suurel kiirusel?

küsin, kuna mul endal ka 2.0 Stratus, millel käigukast külmast peast kahiseb koledalt ja gaasi andes ragiseb..kaalun variante kas lasta remontida, osta doonor Stratuselt kast, osta Neonilt kast, või siis üldse liisida suts uuem auto..

et kui on soovitusi/nõuandeid siis kuulaks heameelega


Pole kaua foorumis käinud - vabandan hilise vastuse pärast. Kast on väga korralik ning istub täiuslikult mootorile otsa. Samuti oli Neonil peal sama 2.0 mootor. Lappasin netis ringi ja sealt leitud tabelite kohaselt oleks Neonil pidanud olema sama kast. Ilmselt vaatasin midagi valesti.

Aga üldiselt olen rahul - kast on vaikne, käigud lülituvad korralikult. Ühtegi käiku välja ei loobi. Viienda käiguga jäävad pöörded 90km/h sõites nii 1900 kanti, neljanda käigu ja sama kiirusega 2700 juurde. Üldiselt kasutan viiendat käiku 110km/h aladel (selle kiiruse juures on pöörded viienda käiguga nii 2300 juures). Põhimõtteliselt kui möödasõite pole tarvis teha, saab püsika ja viienda käiguga kaunis mugavalt nii 95-100 km/h sõita.

Originaalkast on alles, kui aega saan, võtan selle korrastamisele hinnapakkumise. Kuigi kasti tagasi vahetama ei kipu - olen praegusega rahul.

Uuema auto liisimine pole üldse halb variant - minul on Stratus kasutusel hobiautona, igapäevaselt teda kasutada ei julgeks...


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 30 Mai, 2017 15:29 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
Teatud mõttes on minu puhul tegemist perfektsionistiga. Kuigi kast töötab hästi ja auto sõidab ilusti, on mind siiski vaevama jäänud see, kuidas ikkagi sain ülekannet vahetades valearvestuse teha. Kuna võrdlusmomente pole kusagilt võtta, vaatasin Youtube´st seda, kuidas 2.0 Stratuse pöörded ja kiirus omavahel seotud on.

Tulemus oli üllatav:
esimeses videos oli 2.0 Stratuse spidomeetri näiduks 180km/h ja pööreteks ca 4100;
teises videos oli samuti 2.0 Stratuse spidomeetri näit 175km/h, pöörded olid sel ajal ca 5000 peal

Arvestades, et mõlemate spidomeetrid ilmselt valetavad ca 10km/h, saame arvestuslikult kiirusefa 90km/h sõites järgmised pöörded:
auto nr 1 - 2200 rpm https://www.youtube.com/watch?v=C69fx1tliIE
auto nr 2 - 2700 rpm https://www.youtube.com/watch?v=_Ue8_eIonYk

Pilt

Võrdluseks - GPS-ga sõites minul siis 4 käik 90km/h 2700 ja 5 käik 1900 pööret minutis.

Pilt
Pilt

Mõtlesin ka sellele, et ehk kimas auto nr 2 neljanda käiguga, kuid videost on selgelt näha see, kuidas läbi käiakse kõik viis käiku.
Huvitaval kombel leidsin video alt ka kommentaari, kus keegi kirjutab, et tema 2.0 Stratus saavutab kiiruse 210km/h ca 5000 pöörde juures.

Nüüd huvitab mind see, kas 2.0 mudelile on tõepoolest juba tehases alla pandud erinevaid kaste või on üks autodest samuti oma uue käimari mõnelt teiselt isendist saanud.
Ahjaa, tõmbasin rakenduse ja uurisin, kui kiiresti läheb minu masin "sajani". Tulemuseks sain 12,1 sekundit (kabrioletil tehase andmetel 14,4). Ilmselt oma osa paremas ajas mängib ka asjaolu, et praeguse kastiga saan teise käiguga napilt enne kolmandale vahetamist juba 100km/k kätte.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 36 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia