Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Täis- vs poolsünt?
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=30&t=12138
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  m1co [ Kolmapäev 31 Juul, 2013 11:38 ]
Teema pealkiri:  Täis- vs poolsünt?

Selline küsimus siis, et millist mootoriõli teie oma Stratusel kasutate?

Uurides hooldusraamatut oli eelnevalt kasutatud mootoris 10w40 poolsünti, kuid viimased kaks õlivahetust oli tehtud täissündiga. Samas tundub täissünt ikka liiga vedel olevat ja mootor pole just "kõige kuivem" tänu sellele (tihend tahaks ka vahetust).

Kas panna nüüd järgmine nädal poolsünt pigem tagasi?

Autor:  maka [ Kolmapäev 07 Aug, 2013 21:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Täis- vs poolsünt?

täissünt mootoriõli ilmselt tõesti sobiks pigem tutikale autole, meie kliimas kärab poolsünt kah väga hästi. omal sai vist samuti poolsünt pandud(ei mäleta enam) ilmselt ootab sind ees klapikambrikaante tihendite vahetus, need miskipärast ei kesta neil eriti, samas mu vähe uuemale us and a päritolu masinale soovitatakse üldse mineraali ja seda isegi meie kliimas, võta nüüd kinni mis see kõikse õigem oleks.

Autor:  rivo [ Kolmapäev 07 Aug, 2013 22:09 ]
Teema pealkiri:  Re: Täis- vs poolsünt?

maka kirjutas:
täissünt mootoriõli ilmselt tõesti sobiks pigem tutikale autole, meie kliimas kärab poolsünt kah väga hästi. omal sai vist samuti poolsünt pandud(ei mäleta enam) ilmselt ootab sind ees klapikambrikaante tihendite vahetus, need miskipärast ei kesta neil eriti, samas mu vähe uuemale us and a päritolu masinale soovitatakse üldse mineraali ja seda isegi meie kliimas, võta nüüd kinni mis see kõikse õigem oleks.

Ei ole see asi nii lihtne, et ''kärab'' küll. Peab täpselt teadma, milline on tootja poolt ette nähtud õli. Soovituslik siiski kasutada seda ja kui vahetad mõne muu vastu välja, siis peab ta ikkagi mootori spetsifikatsioonile vastama. Näiteks sama spetsiga täissündi asendamisel poolsündiga tuleb õlivahetusvälpa lühendada vähemalt poole võrra, kui on palju lühikesi otsi ja külmkäivitusi, siis veelgi lühemaks välp. Meie kliimasse sobib just paremini täissünt õli.
See on eksilk arusaam ja mingi nõukaaja kolhoosimeeste mõttejäänuk, et täissünt on vedelam. Kuumas mootoris on kõik õlid ühe vedelad. Pigem hakkavad mootorid lekkima täissündi suurte pesuomadust pärast.
Teemaalgatajale, kui sul oli täissünt sees, siis kasuta seda edasi. Mootorile see kahju ei tee. Vaheta lekkivad tihendid ja sõida edasi.

Autor:  maka [ Laupäev 10 Aug, 2013 23:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Täis- vs poolsünt?

5w40 peaks olema see õige siis?

Autor:  rivo [ Pühapäev 11 Aug, 2013 14:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Täis- vs poolsünt?

maka kirjutas:
5w40 peaks olema see õige siis?

See märgib ainult viskoossust. Sul peab seal kanistri peal veel olema hulga infot kirjas, mis on samuti väga oluline. Klassifikatsioon, standardid, ACEA/API jne.
Muidu 5W-40 on reeglina täissünt õli küll.

Autor:  Stratus98 [ Kolmapäev 29 Okt, 2014 18:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Täis- vs poolsünt?

kas mitte 5W-30 polnud.... ja neid on nii pool-kui täissünti. kumba siis eelistada

manual siin, aga pole öeldud kumb : http://www.uscars.biz/uscars/extras-doc ... 5-2000.pdf

muide, vahemärkusena võin öelda, et poolsünt 10W-40 Gulfi oma kaua ei kesta....paar tuhat sõitmist ja õlituli hakkab vilkuma. Kohe ongi ees õlivahetus uspartsis ja seekord proovib poolsünt 5W-30 sisse panna.

Autor:  GrandBlack [ Kolmapäev 29 Okt, 2014 21:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Täis- vs poolsünt?

Oma kogemusest võin öelda, et peale seda kui hakkasin enda masinates täissünt õlisid kasutama siis peale seda pole õnnestund enam ühtki mootorit ära lõhkuda! Alati on odavam osta kallim õli kui mootorit remontida! Ja kui mootorist õli välja jookseb siis ei ole see mitte õli viga vaid tegemata hoolduse viga :) kui muidugi õli läbi summuti ja tihendite mootorist lahkub siis sellisesse mootorisse pole mõtet ilmselt jah kallist õli osta.

Autor:  rivo [ Neljapäev 30 Okt, 2014 12:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Täis- vs poolsünt?

Lekkiva mootori puhul on see, et tavaliselt tihend ei maksa suurt midagi aga vahetus on kallis. Tihti ka inimeste oma laiskus, ah las natuke lekib, kallan aga odavat õli juurde ja käib küll. Reaalsus on see, et muidu korras mootor lastakse sedasi käest. Tihendid korda ja kvaliteetne tehasenõuetele vastav õli sisse ning seda mootorit jätkub veel kauaks.

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/