Tänane kuupäev Reede 29 Mär, 2024 2:15

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Täis- vs poolsünt?
PostitusPostitatud: Kolmapäev 31 Juul, 2013 11:38 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 28 Juul, 2013 0:52
Postitusi: 24
Selline küsimus siis, et millist mootoriõli teie oma Stratusel kasutate?

Uurides hooldusraamatut oli eelnevalt kasutatud mootoris 10w40 poolsünti, kuid viimased kaks õlivahetust oli tehtud täissündiga. Samas tundub täissünt ikka liiga vedel olevat ja mootor pole just "kõige kuivem" tänu sellele (tihend tahaks ka vahetust).

Kas panna nüüd järgmine nädal poolsünt pigem tagasi?

_________________
1995 2.5 V6 Stratovarius ;)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 07 Aug, 2013 21:43 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 18 Juul, 2012 12:43
Postitusi: 16
täissünt mootoriõli ilmselt tõesti sobiks pigem tutikale autole, meie kliimas kärab poolsünt kah väga hästi. omal sai vist samuti poolsünt pandud(ei mäleta enam) ilmselt ootab sind ees klapikambrikaante tihendite vahetus, need miskipärast ei kesta neil eriti, samas mu vähe uuemale us and a päritolu masinale soovitatakse üldse mineraali ja seda isegi meie kliimas, võta nüüd kinni mis see kõikse õigem oleks.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 07 Aug, 2013 22:09 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
maka kirjutas:
täissünt mootoriõli ilmselt tõesti sobiks pigem tutikale autole, meie kliimas kärab poolsünt kah väga hästi. omal sai vist samuti poolsünt pandud(ei mäleta enam) ilmselt ootab sind ees klapikambrikaante tihendite vahetus, need miskipärast ei kesta neil eriti, samas mu vähe uuemale us and a päritolu masinale soovitatakse üldse mineraali ja seda isegi meie kliimas, võta nüüd kinni mis see kõikse õigem oleks.

Ei ole see asi nii lihtne, et ''kärab'' küll. Peab täpselt teadma, milline on tootja poolt ette nähtud õli. Soovituslik siiski kasutada seda ja kui vahetad mõne muu vastu välja, siis peab ta ikkagi mootori spetsifikatsioonile vastama. Näiteks sama spetsiga täissündi asendamisel poolsündiga tuleb õlivahetusvälpa lühendada vähemalt poole võrra, kui on palju lühikesi otsi ja külmkäivitusi, siis veelgi lühemaks välp. Meie kliimasse sobib just paremini täissünt õli.
See on eksilk arusaam ja mingi nõukaaja kolhoosimeeste mõttejäänuk, et täissünt on vedelam. Kuumas mootoris on kõik õlid ühe vedelad. Pigem hakkavad mootorid lekkima täissündi suurte pesuomadust pärast.
Teemaalgatajale, kui sul oli täissünt sees, siis kasuta seda edasi. Mootorile see kahju ei tee. Vaheta lekkivad tihendid ja sõida edasi.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 10 Aug, 2013 23:29 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 18 Juul, 2012 12:43
Postitusi: 16
5w40 peaks olema see õige siis?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 11 Aug, 2013 14:27 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
maka kirjutas:
5w40 peaks olema see õige siis?

See märgib ainult viskoossust. Sul peab seal kanistri peal veel olema hulga infot kirjas, mis on samuti väga oluline. Klassifikatsioon, standardid, ACEA/API jne.
Muidu 5W-40 on reeglina täissünt õli küll.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 29 Okt, 2014 18:31 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 21 Okt, 2007 9:33
Postitusi: 50
Asukoht: Tallinn
kas mitte 5W-30 polnud.... ja neid on nii pool-kui täissünti. kumba siis eelistada

manual siin, aga pole öeldud kumb : http://www.uscars.biz/uscars/extras-doc ... 5-2000.pdf

muide, vahemärkusena võin öelda, et poolsünt 10W-40 Gulfi oma kaua ei kesta....paar tuhat sõitmist ja õlituli hakkab vilkuma. Kohe ongi ees õlivahetus uspartsis ja seekord proovib poolsünt 5W-30 sisse panna.

_________________
2.5 Stratus... paras igapäevaseks kulgemiseks :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 29 Okt, 2014 21:04 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Aug, 2014 14:44
Postitusi: 313
Oma kogemusest võin öelda, et peale seda kui hakkasin enda masinates täissünt õlisid kasutama siis peale seda pole õnnestund enam ühtki mootorit ära lõhkuda! Alati on odavam osta kallim õli kui mootorit remontida! Ja kui mootorist õli välja jookseb siis ei ole see mitte õli viga vaid tegemata hoolduse viga :) kui muidugi õli läbi summuti ja tihendite mootorist lahkub siis sellisesse mootorisse pole mõtet ilmselt jah kallist õli osta.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 30 Okt, 2014 12:22 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Lekkiva mootori puhul on see, et tavaliselt tihend ei maksa suurt midagi aga vahetus on kallis. Tihti ka inimeste oma laiskus, ah las natuke lekib, kallan aga odavat õli juurde ja käib küll. Reaalsus on see, et muidu korras mootor lastakse sedasi käest. Tihendid korda ja kvaliteetne tehasenõuetele vastav õli sisse ning seda mootorit jätkub veel kauaks.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 32 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia