Tänane kuupäev Neljapäev 18 Apr, 2024 4:40

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Pühapäev 16 Okt, 2011 11:58 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2004 Chrysler Pacifica

Liitunud: Pühapäev 24 Mai, 2009 19:49
Postitusi: 31
Masinaks on siis Chrysler Pacifica AWD ning huvitab, kuidas sellel AWD töötab. Üleelmine talv sai lumme kinni jäädud ja asi ei tahtnud kuidagi ennast välja vedada.

Siin üks link, kus katsetatakse erinevaid AWD masinaid - milline neist sarnaneb Pacificaga?



Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 10 Dets, 2011 3:15 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Ei ole küll niimoodi rullidel jääd imiteerinud, kuid tundub et vana Forester nagu käituks samamoodi.

Pacifica nelivedu on täpselt sama nagu Voyageril, tal pole sildades lukke, vahekastist saadakse vajadusel 100% jõudu taha (kui esirattad on õhus ehk jääl) ning viskomuhv seob siis tagasilla vahekastiga. Sildadevahelist lukustust ka ei ole (see on võimalik küll aretada muhvi lukustamise teel). Kui hästi visco ühendab sõltub viskosilikooni kvaliteedist muhvis. Parimal juhul on tegu 50/50 veojõuga, praktikas usun et suhe läheb esiosa kasuks. Kirjandus ütleb et tavaolukorras on veojõu suhe 90/10 kuni 50/50 (ette/taha).

Kinnijäämise ohu vähendamiseks soovitan hoida autos üks paar lumekette, kui vaja siis panna esisillale. Aitab ka mõnikord mudasel pinnal, kuid ei tohi paigal kaevata. Kliirens on madal, kui sillatalad hakkavad pinnasel kandma siis on iseseisev sõit läbi selleks korraks. Et auto on raske siis peab kogu aeg mõtlema kuidas sõita nii et peatuda saaks kindlates kohtades. Rehvid on samuti olulised, mul on näiteks kasutusel Avalanche Xtreme 205/75 15" kärbid talveks.

Kinnijäämise oht tekib kergesti siis kui auto jääb kuidagi diagonaalis kandma, kuna sillalukke pole siis käivad ringi vähema pidamisega rattad, tegemist ju "avatud" sildadega. Seda pole ma suutnud korraldada et käiksid ringi ühe külje rattad, ilmselt pole trehvanud nii. Teoorias peaks nii saama küll. Sillaluku paigaldamine pidavat olema võimalik esisillas, tagasild on küll tavaline kuid keegi ei tea lukust sinna midagi.

USAs on tekkinud omapärane trend, romulatest otsitakse nelikveolisi Chryslereid - sest see tagadiffer sobib oma tugevuselt ja kaalult hästi kiirendusautodele. Nad ei viitsi lülitavat lukku ehitada, neil on on permanentne lukk, keevitatud...


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 13 Mai, 2012 1:01 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Tööpõhimõte sai selgeks.
Aga nüüd on järgmine mure, kuidas hooldada AWD süsteemi. Millist õli tagasillas kasutada ja kuidas viskolukku hooldada/õli vahetada? Praegu süsteem toimib laitmatult ja tahaks, et see nii ka jääb.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 22 Mai, 2012 22:31 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Ootan ikka veel spetsialistide arvamusi ja kogemuste jagamisi. Huvitab just kuidas viskolukus õli vahetada ja mis õli sinna sisse käib?

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 23 Mai, 2012 23:13 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Kuna spetsialistid ei vasta siis proovin ise aidata.

Viskomuhvis silikoonõli ei vahetata. Sestap pole ka teada mis tüüpi see üldse oleks...

Aga AWD hooldust vajavaid sõlmi on veel. Vahekast e. PTU (Power Transfer Unit) - The All Wheel Drive (AWD) power transfer unit should be inspected for oil leaks and proper oil level when other under vehicle service is performed. To inspect the power transfer unit oil level, position the vehicle on a level surface and remove fill plug (Fig. 5) from the unit. The oil level should be at the bottom edge of oil fill opening.
The power transfer unit does not require periodic maintenance when subjected to normal driving conditions. The oil should be changed when water contamination is suspected. If oil has foamy or milky appearance it probably is contaminated. If the vehicle is subjected to severe driving conditions, the power transfer unit would require periodic maintenance every 29 000 km (12,000 miles). Refer to Se- vere Service paragraph in General Information of this group for definition of severe service. A magnet located in the unit to collect metallic particles circulating in the oil. For proper diagnostic and service procedures, refer to Group 21, Transaxle/Power Transfer Unit.
SELECTING LUBRICANT
Chrysler Corporation recommends Mopar Gear Lube, SAE 85W-90, or equivalent, be used to fill the power transfer unit.

OVERRUNNING CLUTCH - Ãœlejooksusidur.
The All Wheel Drive (AWD) overrunning clutch should be inspected for oil leaks and proper oil level when other under vehicle service is performed. To inspect the overrunning clutch oil level, position the vehicle on a level surface and remove fill plug (Fig. 6) from the unit. The oil level should be at the bottom edge of oil fill opening.
The overrunning clutch does not require periodic maintenance when subjected to normal driving conditions. The oil should be changed when water contamination is suspected. If oil has foamy or milky appearance it probably is contaminated.
If the vehicle is subjected to severe driving conditions the overrunning clutch would require periodic maintenance every 36 000 km (22,500 miles). Refer to Severe Service paragraph in General Information of this group for definition of severe service. For proper diagnostic and service procedures, refer to Group 3, Rear Suspension and Driveline.
SELECTING LUBRICANT
Chrysler Corporation recommends Mopar ATF Plus (automatic transmission fluid type 7176) or equiva- lent, be used to add to or replace overrunning clutch fluid.

DRIVE LINE MODULE - Differentsiaal (taga)
The drive line module should be inspected for oil leaks and proper oil level when other under vehicle service is performed. To inspect the power transfer unit oil level, position the vehicle on a level surface and remove fill plug (Fig. 7) from the module. The oil level should be at the bottom edge of oil fill opening.
The drive line module does not require periodic maintenance when subjected to normal driving condi- tions. The oil should be changed when water contamination is suspected. If oil has foamy or milky appearance it probably is contaminated. If the vehicle is subjected to severe driving conditions, the drive line module would require periodic maintenance every 36 000 km (22,500 miles). Refer to Severe Service paragraph in General Information of this group for definition of severe service. For proper diagnostic and service procedures, refer to Group 3, Rear Suspension and Driveline.
SELECTING LUBRICANT
Chrysler Corporation recommends Mopar Gear Lube, SAE 85W-90, or equivalent, be used to fill the drive line module.

Ehk on abiks, üldiselt peaks selle info üldse kuhugi sobivamasse kohta parkima.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia