Teoreetiliselt peaks see olema nii, et mida suurem on auto läbisõit, seda suuremat temperatuuri vajab katt oma töö alustamiseks. Uue ja amortiseerunud kati vahel võib see temperatuuri vahe isegi 3-e kordne olla. Sellepärast vana auto (kati) puhul ongi vahest nii, et arvatakse, kui mootor on töösoe, siis on ka katt töös. Tegelikult aga on vaja sellele torule seal põhja all veel suuremat kuumust anda või siis pikemat distantsi sõita.
Omast kogemusest ütlen, et kui minul oli läbi alumine(downstream) lambda, siis oli ka kütusekulu märgatavalt suurem. Nii et lambdas ikka asi vist ei ole.
Ma pakun, et kui mõlemad lambda andurid tõesti kontrollitud ja töökorras ja katti ei õnnestu kuidagi töösooja saada, siis ehk viga katalüsaatoris.. Sumps siin ei aita, kui katt on vana või vigane.
Paar aastat tagasi oli mul ka ülevaatuse ajal igavene jant selle CO-ga. Kuidagi ei saanud normi kätte, kuigi kütusesüsteemi osad olid praktiliselt kõik vahetatud (lambdad, küünlajuhtmed jne..). Uus tagumine summutisüsteem oli ka all. CO-d sai mõõtmas käidud erinevates ülevaatuspuntides ja üheski punktis seda paika ei saanud. Lõpuks sai siis katalüsaator maha kistud. Selles oli keraamikat alles ainult poole korpuse jagu ja see osa, mis alles, oli ka osaliselt korpuse küljest lahti. Arvata võib, et osa heitgaasidest jooksis siis lihtsalt keraamika ja korpuse seina vahelt läbi. Alla sai visatud Golf-i korralik kasutatud originaal katalüsaator ja juba 2 aastat järjest ülevaatuse mehed kiidavad minu madalat CO-d
Tegelikult saaks katalüsaatorit ka visuaalselt kontrollida seda mootori küljest maha võtmata. Kati tagant toru maha lõigata ja valgusega sisse vaadata, et mis olukorras see on. Kas keraamika alles ja ilusti korpuse küljes ning kas selle kärg ka puhas on. Kui midagi kahtlast ei näe, toru lihtsalt tagasi keevitada. Ikkagi kergem ja odavam, kui kogu kupatust ilma asjata maha võtma hakata ja uisapäisa uut katti osta.
Unustasin mainida, et rikkis kati puhul mina suuremat kütusekulu ei märganud (kompuuter puudu).