Oberst kirjutas:
need numbrid on kõik head ja ilusad - ega seda maagaasi seadet tasuta ei paigaldata. Peaks seda tasuvuse aega ka arvestama, kui aastane läbisõit jääb 10 ja 15 000 kanti kindlasti tuleb seal ka jälgida kus see tankla on, kui pead sõitma 100 km tanklasse ja sama palju tagasi ei ole asjal jumet
Kui 97 aasta autole sai paigaldatud 90 L LPG paak ( ühe detaili eemaldamisega ja sumuti kronsa ringi tegmisega siis põrandasse käivate istmete puhul on varuratas toodud keskkonsooli alla ja selle kohapeal mõte nagu katkeb
Õige.
Minu seade teenis ennast tagasi 11 kuuga 20000km läbimisel.
Samas ei oma mingit tähtsust, kas seade maksab pool auto hinnast või vähem või rohkem. Tähtsust omab auto pidamise kogukulu. Ütleme, et pead 5000 euri maksvat autot 5a ja aastas sõidad läbi 20kkm. Siis kütusekulu peale kulub selle aja jooksul üle kolme autohinna!!! Näiteks 14l l/100le puhul 14000 l/100000le. Juhul kui bensiini liitrihind 1,3 euri, siis 1,3x14000=18200 euri!!!
2,8crd diisliga tuleks kulu kütusele linnas 12l/100le ehk 100000km-le siis 12000x1,2=14400euri. Diisliga on tõepoolest suhteliselt soodsam sõita võrreldes bensiiniga - kuni esimese mootoriremondini
Minu CNGmasina näite puhul on kulu kütusele linnas 6000 euri 100000km-le. Lisakuluna oli paigaldus 2250 euri + käivitub bensiinilt - külmana tiksub paar minutit bensiinil, soojana lülitub koheselt ümber gaasile, mistõttu tuleb ca kolm-neli korda aastas ka bensiinipaak silmini täis võtta. Siis veel 0,5l spets klapiõli 10000km-le - ühe 0,5l pudeli maksumus on 20 euri. Ühe paagitäiega sõidab linnas ca 200km, maanteel veidi üle 250km 90-100ga sõites.
Tanklaid tõesti vähevõitu - Tartu, Tallinn, Pärnu, Narva.
Kui logistiliselt sobib, siis igati soodne alternatiiv. Minule sobib ja siiani ülirahul