Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 18:18

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Reede 08 Apr, 2011 22:27 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 06 Jaan, 2011 20:39
Postitusi: 228
Sooviks teisi arvamusi järgneva probleemi kohta.
Minu kallis naine käis autokoolis (nime ei tahaks hästi nimetada), kus õpetatakse väga veidraid sõiduvõtteid. Näiteks:
1- Ristmikul foori rohelist tuld oodates hoitakse autot tagasi vajumast mitte piduriga, vaid käik sees ja libistatakse sidurit. Minu arvamus - sidurit ei jätku kauaks ja auto ei seisa nii stabiilselt paigal.
2- Ristmikul pöördeid tehakse lahutatud siduriga, kus juures vajadusel raiutakse ka suurema hoo pealt esimene käik sisse. Minu arvamus - ristmikul ja kurvides pöördeid tehes peavad rattad kas vedama või pidurdama mootori jõul. Kus juures, pöörde läbimiseks sobiv käik lülitatakse sisse vahetult enne pöördele asumist. Esimest käiku võib sisse lülitada vaid väga väikese hoo pealt.
Midagi oli veel, kuid hetkel ei meenu. Jääb teiseks korraks.
Kas olen nüüd mina kõik need aastad (ja neid on palju) valesti sõitnud või teeb autokool praaki?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 08 Apr, 2011 22:42 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Sebring

Liitunud: Pühapäev 05 Veebr, 2006 16:58
Postitusi: 619
Asukoht: Tallinn
Probleemi ei ole, sõida automaatkastiga.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 08 Apr, 2011 22:57 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Suht huvitavad võtted jah...
Kallakul korraks seisma jäämist ehk võiks nii teha ning vahetult enne liikuma asumist, kuid pikemalt seista nii ei kannata.

Pööramise ajal sidurit all hoides on hea siis, kui on libe... või kui on vaja saavutada masina stabiilsus sirgeks ajamisel. Üldjuhul suhteliselt mõtetu tegevus pööramisel kui sidurit all hoida...
Käik peaks olema kõige sobivam vastavalt kiirusele.

Aga jah kasuta automaatkasti ning sellised mured kaovad

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 08 Apr, 2011 23:33 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 06 Jaan, 2011 20:39
Postitusi: 228
Pööramisel vedavate ratastega ongi see eelis, et gaasiga saan pidamist või vedamist palju efektiivsemalt reguleerida. Nüüd tuleb veel välja, et koolis õpetatakse ka tõusult kohalt minemisel ennast siduriga paigal hoidma, et vastutulijaid mööda lasta.
Asi on selles, et kooli läbinud inimene peab oskama manuaal kastiga toime tulema ja omandama õiged sõiduvõtted!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 09 Apr, 2011 0:04 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 16 Sept, 2007 19:47
Postitusi: 267
Asukoht: Harjumaa
Paistab, et see on autokoolide üldine õppekava... :doh:
Ma pidin oma järeltulijad ka peale autokooli ja oma autol sidurivahetust ümberõpetama... :angry:
Kuna autokoolide vahel ka konkurents, et kus kiiremini ja odavamalt sõitma õpid või õigemini eksami kohe sooritad, siis minnakse ka seal kergemat vastupanu teed...

_________________
Don`t drive faster then you angel can fly


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 09 Apr, 2011 8:53 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 06 Jaan, 2011 20:39
Postitusi: 228
Lasin tal küsida õpetajalt, miks ta nii õpetab ja sidurit tapab?
Õpetaja ütles, et nii on ok! Ja sidurile ei teevat see midagi! Õppesõidu autol polevat tema 8 aasta jooksul kordagi sidurit vahetanud.
Autokooliga on tal asi nii kaugel, et see on tal läbi ja ta peaks eksamile minema. Tähendab, ta peab juba oskama iseseisvalt liikluses toime tulema, aga ütlen ausalt, mina teda üksi sõitma ei julge lubada. Ta ei ole selleks valmis!
Kui meie autokoolid toodavad sellist praaki, siis ei ole mina meie liikluse turvalisuses enam kindel.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 10 Apr, 2011 8:16 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Sebring

Liitunud: Pühapäev 05 Veebr, 2006 16:58
Postitusi: 619
Asukoht: Tallinn
kriimsilm kirjutas:
Õppesõidu autol polevat tema 8 aasta jooksul kordagi sidurit vahetanud.

Nad vahetavad autosid tihedamalt. Siduririkkeni lihtsalt ei jõuta.
kriimsilm kirjutas:
Tähendab, ta peab juba oskama iseseisvalt liikluses toime tulema, aga ütlen ausalt, mina teda üksi sõitma ei julge lubada. Ta ei ole selleks valmis!

Sellega on nii, et "päris" õpe toimubki pärast ARK eksamit iseseisvalt liigeldes. Sellest ka need vahtralehed. Autokool annab ainult ettevalmistuse.
See on umbes sama, et üldhariduskool ei õpeta ka ametit selgeks, annab vaid baasteadmised, et selle pealt valikuid tehes edasi minna.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 15 Apr, 2011 17:49 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
See kirjeldatud autokooli õpetus on ka minu arusaamist mööda mõlemas punktis jama. Muideks minu seisukoht on, et kui on ristmikul pikem ootamine, siis on õige võtta käik välja ja sidur vabastada. (voot see on võibolla üle pingutamine e. liiga vana kool). Tol autokooli autol ehk oli veoauto sidur, aga hilisemas elus peab igasuguste pillidega hakkama saama.

Ma saan aru, et kui pole "rahulik õpetaja tüüp" siis võib naisele autosõitu õpetades asi lõppeda lahutusega, aga sellegipoolest peaks keegi lõpuks inimesele õiged sõiduvõtted selgeks õpetama. Kui viimase viie aasta jooksul pole olnud ühtki sellist rikkumist mille puhul võib üheks karistuseks olla lubade ära võtmine, siis peale väikese riigilõivu tasumist (kolm aastat tagasi oli see 250 EEK) saab ark'ist endale "juhendaja tunnistuse" http://www.mnt.ee/index.php?id=10725. Sellise tunnistusega võid õppesõidu märgid autole visata ja ise oma autoga täiesti ametlikult õppesõitu teha inimesele kellel on olemas autokooli kaart. Mina olen nii teinud.

See laps keda mina õpetasin, omas samas täiesti normaalset õppesõidu õpetajat ja midagi ümber õpetama ma ei pidanud. Ainult käiguga pidurdamise võlusid talle kohe üldse ei õpetatud. Kolmele muule "õpilasele" olen teinud platsil (ja ka ringrajal) õppesõitu, eesmärgiks normaalselt harjuda juhtimisseadistega, õppida selgeks korralik kohaltvõtt ja ilma nõksatusteta üles ja alla käiguvahetus ja peeglisse vaatamine. Seda ei lasta neil tavaliselt üldse harjutada, kohe linna ja seal on ju vaja jälgida ka 100 muud asja. Aga ilma sellise drillita sünnivad ebakindlad juhid, kes ei suuda ka tulevikus normaalselt sõita.

Ma arvan, et lihtsam ja õigem on kohe alguses õigesti õppida kui alguses õppida ja pärast ümber õppida.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 16 Apr, 2011 17:24 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 06 Jaan, 2011 20:39
Postitusi: 228
Juhendaja tunnistus sai juba suvel ära tehtud. Nüüd käime pea iga päev sõitmas, et lihvida sõitu õigete sõiduvõtetega. See ümberõppimine oli alguses ikka päris vaevaline, kuid nüüd juba päris hea. Muidugi Voyaga on see häda, et se oli alguses liiga suur võrreldes õppesõide Getz`iga, kuid lohutasin teda, et mida suuremaga selgeks saad, seda lihtsam pärast väiksematega on. Aga noh, loodame paremat!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 16 Apr, 2011 21:19 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Ehj jah.... sai ka Svetat koolitatud alguses Grand Voyageri (2,5TD; 97) peale (selle sama sõidujuhendaja koolitustunnistusega). Lõpuks sai sõidu päris selgeks ning kui sai primera punn hangitud, kohe teisel nädalal vormis punni külje vastu seina siledamaks, kui tahtis ümber maja nurga keerata....

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 17 Apr, 2011 11:56 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1996 Chrysler Voyager

Liitunud: Laupäev 14 Juun, 2008 15:39
Postitusi: 236
Asukoht: Lõuna-Eesti
Imelikud võtted tõesti..
Endal 21 a staazi ja mitte ainult sõiduautoga sõites ja sellist stiili on raske mõista. Ristmikul punase tule korral hoian ikka jalga piduripedaalil ja lükkan käigu sisse alles kollase tule süttimisel ning läbin ristmiku ikka käik sees, mitte aga lahutatud siduriga. Usun, ma ei ole ainuke, kes sedasi käitub.
Kui nüüd tegemist on tõusul asuva ristmikuga, siis on arusaadav, et peale kollase tule süttimist tuleb autot vahest siduriga paigal hoida. Teisiti justkui ei saagi.

Kuna mu poeg käib autokoolis, siis oli ka plaanis soetada see juhendaja tunnistus aga seda teemat lugedes jäin täitsa mõttesse, et mis siis saab, kui kool õpetab ühte, mina aga teist..? :doh: Teen asja ainutl keerulisemaks. Kas sõidueksamil ka seda jälgitakse, kuidas sa seda ristmiku läbid, lahutatud siduriga või mitte?

kriimsilm kirjutas:
Pööramisel vedavate ratastega ongi see eelis, et gaasiga saan pidamist või vedamist palju efektiivsemalt reguleerida. Nüüd tuleb veel välja, et koolis õpetatakse ka tõusult kohalt minemisel ennast siduriga paigal hoidma, et vastutulijaid mööda lasta.
Asi on selles, et kooli läbinud inimene peab oskama manuaal kastiga toime tulema ja omandama õiged sõiduvõtted!
Kas siis vahepeal seda siduriga paigalhoidmist ei õpetatudki?
1990 a. kui mina autokoolis käisin, siis nii B kui ka C kat. puhul õpetati sama. Mäletan, et sõiduõpetajatele meeldis üks väga järsu tõusuga tänav, kus vaade peateele mõlemas suunas oli majanurkadega piiratud. Sellel tänaval sai pidevalt seda sidurimängu mängitud. Ja sõidueksamil pidime nii sõidu- kui ka veoautoga estakaadile ronima, käsipiduri peale panema, selle uuesti vabastama ja liikuma edasi kasutades ainult sidurit ja gaasi. Eksam oli sooritatud, kui peale käsipiduri vabastamist pidurit ei kasutanud ja auto tagasi ei vajunud.

_________________
Minu Minivan - '96 Chrysler Voyager 2,4 SE
Müüa juppe!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 04 Mai, 2011 9:52 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Mina olen märganud veel kahte kummalist võtet, mida autokoolid kultiveerivad:
1) Ristmikule lähenedes pidurdatakse juba kaugelt-kaugelt, nii et enne ristmikku saab juba hoog otsa ja teeandmiskohani jõudmiseks peab jälle hoogu juurde andma.
2) Säästliku sõidu sildi all õpetatakse õpilasi sõitma linnavahel 1000 p/min. Pooleteistliitrised neljasilindrised bensumootorid ei jaksa vedada selliste pöörete juures. Lisaks on nende õlitus puudulik ja mootoris ja jõuülekandes tekkib madalate pöörete tõttu lisavibratsioon ja tõuked. Iga künka või kiirendusvajaduse pärast peaks sel juhul käigu alla vahetama, mida loomulikult ei tehta ja lõgistatakse vajadusel edasi ka 600 p/min. Ei usu mina, et võttes arvesse ka mootori ja jõuülekande remondikulusid ja nende (varuosade) tootmiseks kuluvat energiat ja sellest tekkivat "süsinikujälge", see kokkuvõtteks kuigi säästlik on. Osadel uuema aja mootoritel ei saa isegi enam saalesid vahetada. Kui saaled läbi siis osta uus mootor.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 07 Jaan, 2015 11:56 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 05 Jaan, 2014 14:30
Postitusi: 190
Anjolle kirjutas:
Mina olen märganud veel kahte kummalist võtet, mida autokoolid kultiveerivad:
1) Ristmikule lähenedes pidurdatakse juba kaugelt-kaugelt, nii et enne ristmikku saab juba hoog otsa ja teeandmiskohani jõudmiseks peab jälle hoogu juurde andma.
2) Säästliku sõidu sildi all õpetatakse õpilasi sõitma linnavahel 1000 p/min. Pooleteistliitrised neljasilindrised bensumootorid ei jaksa vedada selliste pöörete juures. Lisaks on nende õlitus puudulik ja mootoris ja jõuülekandes tekkib madalate pöörete tõttu lisavibratsioon ja tõuked. Iga künka või kiirendusvajaduse pärast peaks sel juhul käigu alla vahetama, mida loomulikult ei tehta ja lõgistatakse vajadusel edasi ka 600 p/min. Ei usu mina, et võttes arvesse ka mootori ja jõuülekande remondikulusid ja nende (varuosade) tootmiseks kuluvat energiat ja sellest tekkivat "süsinikujälge", see kokkuvõtteks kuigi säästlik on. Osadel uuema aja mootoritel ei saa isegi enam saalesid vahetada. Kui saaled läbi siis osta uus mootor.


Ülevaatusel on neid nn "säästlikult" sõidetud sõidukite ikka päris jama - diiselmootorid jooksevad täiesti kinni ja bensukatega peab vahest ikka mitu korda 3minutit 3500p/min tegema, et kat tööle hakkaks või siis puhtaks põleks.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 07 Jaan, 2015 14:06 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 04 Dets, 2014 11:42
Postitusi: 99
Asukoht: Tallinn
Mobiil: 55572223
Täpselt sama teema... Oli endal juhendaja tunnistus ja ostsin ka õppesõiduks spetsiaalselt väiksema ja manuaalkastiga auto. Nii palju on abikaasaga tulnud ette vaidlusi (lausa tülisid) auto piinamise ja kummaliste sõiduvõtete tõttu, mida autokoolides õpetatakse. Tuleb tõdeda, et kodurahu huvides tulebki teha investeering mingisse väikesesse romusse, suu kinni hoida ja lasta autot piinata kuni eksamid sooritatud ning siis ümber õpetada või auto käest ära võtta ja maha müüa, vastasel juhul saab otsa kas heal juhul auto või halvimal juhul mõni inimene jabura sõidustiili tõttu. Õnneks oleme jah pigem automaadi austajad ja seetõttu on asi pärast lihtsam.

_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER Limited 3,3 bens/gaas aut 2001


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 07 Jaan, 2015 15:25 
Eemal
Kasutaja
1999 Chrysler 300M

Liitunud: Reede 08 Veebr, 2013 17:56
Postitusi: 714
minivan kirjutas:
Täpselt sama teema... Oli endal juhendaja tunnistus ja ostsin ka õppesõiduks spetsiaalselt väiksema ja manuaalkastiga auto. Nii palju on abikaasaga tulnud ette vaidlusi (lausa tülisid) auto piinamise ja kummaliste sõiduvõtete tõttu, mida autokoolides õpetatakse. Tuleb tõdeda, et kodurahu huvides tulebki teha investeering mingisse väikesesse romusse, suu kinni hoida ja lasta autot piinata kuni eksamid sooritatud ning siis ümber õpetada või auto käest ära võtta ja maha müüa, vastasel juhul saab otsa kas heal juhul auto või halvimal juhul mõni inimene jabura sõidustiili tõttu. Õnneks oleme jah pigem automaadi austajad ja seetõttu on asi pärast lihtsam.



Päris tuttav tunne.Kui naine käis autokoolis nimega e-autokoolitus siis sealsed sõiduvõtted.minule isiklikult ei meeldinud.Tekksid ka peaaegu tülid seepärast naisega,kui rooli lasin teda.
Mis minule isiklikult ei meeldinud.
Et tuleb sõita liialt paremalpool teeservas(pmst nii ligidal äärekivil,et rattad käivad vastu)
Siis nö järsul pidurdamisel sidur/pidur alla
Ja parkimist pole naine siiamaani selgeks saanud
Ja manuaal kastiga sõitmist pelgab aga minu õnnetuseks 2 automaati kodus.
Ahjaa naine tegi siiski eksamid ära arkis esimese korrAga(polva arkis),et kindlapeale saaks läbi.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 25 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia