Lugedes seda päris huvitavat foorumit, siis kohe kutsub ka mõned read kirja panema. Kuigi jah, nii pikalt, kui eelpool kirjutajad, kahjuks ei ole võimeline... Seda lihtsal põhjusel, mul on endale kuulunud vaid üks auto, ja see on
CHRYSLER STRATUS LX, aastast 1995. Minu omaks sai ta aastal 1999. Kui päris täpne olla, siis siiski 2002, kui Hansa Liisingule sai liisingmaksed kõik tasutud. Masin oli minu kätte sattudes kolm aastat vana, mina olin kolmas omanik. Ühe suurema avarii üleelanud, kuid olin täiesti rahul. Peaaegu siiani rahul... Üks avarii on veel kahjuks olnud... Minu enda süül
Ja ongi kõik, senini on ta mind vapralt teeninud. Loodan, et mõni aeg veel... Aga üldse esimene kogemus oli isa
ZAZ 968. Lubasid ei olnud, sõita eriti ei osanud, kuid abituuriumi aitas ta lõpuni vedada. Siis tuli mõnedeks aastateks suurtükiväe luuresoomukiks kohandatud
BTR-60 /väga tõsine luurevahend/ ja peale seda tulid järgmised tööautod:
1.
VAZ 2109 - pika tiivaga, märg asfalt, telefon sees /aasta oli 1992!/ Väga hea masin. Lõpetas kahjuks õnnetult. Õnneks mitte minu käe läbi;
2.
GAZ 3102 - väga vastakad tunded, aga siiski sõiduvahend. Siiani imestan, kuidas sai terve talve standartrehvidega ringi sõidetud. Käimasaamisega oli raskusi, mõned korrad vedas tõsiselt alt...
3.
VAZ 2105 - musta värvi, väga hea masin. Kunagi polnud probleemi ja alt ei vedanud;
4.
VAZ 2106 - õnneks oli väga vähest aega käes, kahjuks pean mainima, et üks hullemaid, mis mul olnud oli:
5.
VAZ 2109 - helesinist värvi - minu taevakarva kutsu. Ei ühtegi halba sõna. Pean märkima, et kõik eelpool nimetatud autod olid mingi asutuse omanduses olnud. Topeltpaagid, forsseeritud mootorid, dubleeritud akud ja muud süsteemid...
6.
TOYOTA COROLLA - aastaks oli märkamatult saanud 1995. Esimene auto, mille ma kätte sain ja spidomeetril oli ainult 42 kilomeetrit. Väga hea, ühtegi kriitikat;
7.
OPEL VECTRA - väga korralik masin, tippkiiruseks 220 kilomeetrit. Tõsine töövahend;
8.
NISSAN TERRANO - esimene ja ainuke SUV senini minu kasutuses. Talvel kahe sillaga väha hea. Kõik lisad puudusid ja tõsiselt puudust tundsin veojõukontrollist... Aga masin oli tõsiselt hea;
9.
TOYOTA CARINA E - kasutasin koos SUV'iga, keskpärane, kuid midagi negatiivset ka öelda ei tahaks. Ülesannet täitis ilusasti...
10.
VOLKSWAGEN CARAVELLE 2.5 - korralik töömasin, halba ei meenu midagi, väga hea on linnas sõita olles teistest kõrgemal ja samas ei olnud tegemist mingi tuima veokiga...
11.
FORD MONDEO - esimene meeldiv asi mis kohe meenub, oli esiklaasi soojendus. Talvel täiesti asendamatu. Muidu ka masin igati väärt vahend;
12.
SUBARU LEGACY - tõsine sportauto. Veavad mõlemad sillad. Ainuke asi mida ette heita, vast veidi jäik, aga teel püsis väga hästi... Veidi väike ainult...
13.
MITSUBISHI GALANT - huvitav agressiivne välimus /nagu
STRATUS'el/ ja mugav auto. Ehk ainult liiga madal meie teedele ja kuidagi ei leia juhiistmele omale sobivat seadistust, mis selga ära ei väsita. - Kahjuks nüüd juba minevik, kuna elas üle väikese õnnetuse ja kahjuks taastamisele enam ei kuulu...
14.
VOLKSWAGEN CARAVELLE 2.8 V6 - mitte nüüd see kõige uuem, aga tõsiselt hea masin. Üks parimaid, mis mul siiani olnud on, peale
CHRYSLER'i
15.
VOLKSWAGEN CARAVELLE 3.2 V6 - sai siis nüüd väike vahetus tehtud ja esmamulje on päris hea. Masinal on nelivedu ja manuaalkast... See teeb küll meele mõruks, kuid tehas ei olnud suuteline kokku ehitama nelivedu, pikka keret ja automaatkasti. Õnneks ei ole veel parema käega sebimine veel meelest läinud. Kuna kasutan ka tagumisi uksi, siis soovisin viimast istmerida kahekohalist, aga jälle ütles tehas ära... Sai Eestis uued istmed sisse, küll alles teisel katsel, kuid nüüd on tulemus juba päris hea. Ära unustasin tellida ainult autopiloodi ja sõiduarvesti. Isegi temperatuuri ei ole enam suuteline kuhugile kuvama
16.
MITSUBISHI GRANDIS 2.4 - lugu siis selline, et eelnev Mitsubishi Galant, muudeti vastu tahtmist kabrioks ja ajutiseks kasutuseks eelpool nimetatud sõiduk. Väga hea pereauto... Tööd on küll veidi raske teha, aga... Mootor jääb jõuetuks, kiirendust on piisavalt, kuid korraga saab võhm otsa;
17.
VOLKSWAGEN PASSAT 3.2 V6 - tõeliselt meeldiv elukas, nautida ei ole veel saanud piisavalt, kuid esialgu tundub kõik hea - mootor, sõiduomadused ja -mugavus. Pidurid tahavad omaette märkimist. Tõeliselt õnnestunud variant sakslaste poolt.