Tänane kuupäev Reede 14 Dets, 2018 3:44

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: bensiin E10
PostitusPostitatud: Pühapäev 29 Apr, 2018 21:08 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 02 Jaan, 2006 21:22
Postitusi: 325
Asukoht: Pärnu
Mobiil: 5123835
Biokütusele mittesobilikud sõidukid:

Üle Euroopa on eesmärgiks saavutada õhu kvaliteedi tase, mis ei suurendaks negatiivset mõju ja ohtu inimeste tervisele ja keskkonnale. Selleks on kehtestatud mootorikütustele kvaliteedi nõuded, milles määratakse muuhulgas mootoribensiinis sisalduva biokütuse osakaal. Biokütustel on oluline osa kliima kaitsmisel, sest võrreldes tavapäraste kütustega tekitavad praegu kasutatavad biokütused vähem kasvuhoonegaase. Biokütuste kasutamiseks vajalikud toormaterjalid on ajapikku taastuvad ja nii panustatakse naftavarude säästmisele.

Seni on tanklates pakutud etanoolisisalduseta mootoribensiini ja kuni 5% etanoolisisaldusega pliivaba mootoribensiini. Õhu kvaliteedi nõuete täitmiseks tuleb tanklatel hakata pakkuma lisaks tavapärasele ka suurema biokütuse osakaaluga mootoribensiini, mida teatakse kui E10 ehk kuni 10% etanoolisisaldusega pliivaba mootoribensiini. E10 mootoribensiini tankuril peab olema kindlasti vastav märgistus.

E10 mootoribensiini võib kasutada piiranguteta sõidukitel, mis sellise mootorikütuse kasutamiseks on kavandatud. Kõikidele uutele sõidukitele on E10 mootoribensiin sobilik. Teistel sõidukitel E10 kasutamise sobivuse kontrollimiseks on AMTEL (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit) koostanud allpool leitava tabeli.

https://www.mnt.ee/sites/default/files/ ... amtel.xlsx

_________________
CHRYSLER GV Executive LX 3.3L - 2005
HYUNDAI IX35 4WD 2.0L - 2014
----------------------------------------
ORITRA.ee - ventilaatorid,filtrid


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: bensiin E10
PostitusPostitatud: Teisipäev 01 Mai, 2018 11:50 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 99
Kuigi Dodge ja Chrysler lubavad kõikidele oma mudelitele tankida ka E10, siis ma kolin kindlasti 98 peale tagasi. Tuleb kokkuvõttes odavam.
Juba see E5 on niipalju lahja, et kütusekulule mõjub ligi 10% tõusuga, E10 lahjendab seda segu veelgi... mootori tervise seisukohast muutub see E10 samasuguseks saastaks nagu LPG on. Tahavadki lihtsalt füüsiliselt autoparki uuendama hakata. VAG grupp tegi sellega juba ammu algust - üle 10.a vanustele autodele enam varuosi ei toodeta, juba praegu on probleem 2006.a B6 passatile ülemiste amordipatjade leevendusseibide leidmisega. Viimane kord pressisin ise paksust seibist... Aga nad võiks kütuse solkimise asemel parem palgataset kergitada ning siis ma ostaks hea meelega uue auto, et olla "öko ja roheline". Aga paraku, need pole autod, mida alla 20k osta saab. Seniks sõidan oma mugava samovariga edasi ja naudin sõitu 12 sajale.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia