Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 20:53

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Esmaspäev 17 Mär, 2008 14:56 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 22 Veebr, 2008 21:24
Postitusi: 98
Asukoht: Keila
Juhtum venna sõidukiga siis, keda ma nö kohtus esindasin...
Lääne PP saatis mind viisakalt pikle lainele, seega...
Olulisemad punktid halduskaebusest, mille kokku panin juuni kuus... otsus tuli siis juba detsembris Summa oli küll tühine, aga asi oli põhimõttes. Kes viitsib lugeda juriidilist pläma siis siin see on -

KAEBUS

01.06.2007.a. kella 00.30 paiku sõitsin isikliku sõiduautoga Peugeot 605 Tallinn – Rapla – Türi mnt 76 km-l, kui teele jooksis ootamatult põder, kellele otsasõitu polnud võimalik vältida. Rakendasin vastavalt LE § 87 p 1 kohaselt abinõud, pannes hädapeatuse puhul põlema ohutuled. Telefonil 112 teatati, et politseid pole tarvis teavitada ja saadeti kohale jahiseltsi esindaja, kes põdra laiba minema toimetasid. Järgmise päeva hommikul rentisin puksiiri, et oma sõiduk tee äärest minema toimetada. Sõidukit enam sündmuspaigas ei olnud. Asja uurides sain teada, et vanemkonstaabel MH on auto lasknud teisaldada. Suulise pärimise peale vastati mulle, et sõiduk teisaldati, kuna muidu oleks ta öösel ära rüüstatud? Sellist alust teisaldamiseks seadus ette ei näe.

Arusaamatuks jäi asi ka siis, kui lugeda sõiduki valvega hoiukohta paigutamise akti nr 68. Korrektsest dokumendi täitmisest rääkida ei saa. Kuigi sõiduk on nõuetekohaselt ümber registreeritud ja ka kindlustust teen mina ise, siis on imelik, et MH on märkinud sõiduki omanikuks vana omaniku Heiki Mallase. Sõiduki hoiukoha kohta on märgitud vaid Maasikas & Co, ei mingit aadressi ega telefoni numbrit, samuti pole märgitud teisaldaja nime, ettevõtet ega telefoni numbrit, võib vaid eeldada, et see imelik konks ridade vahel on teisaldaja allkiri? Samas Liiklusseaduse § 20´2 lg 3 p 1 – 7 sätestavad, milliseid andmed peab teisaldamise akt sisaldama.

Eelnimetatud akti kvalifikatsioon LS § 20´2 lg 1, 2 järgi on vale ja puudulik ning kuna puudub nõutud rikkumise lühikirjeldus, siis jääbki arusaamatuks teisaldamise põhjus ja seaduslik alus. Nimelt räägib Liiklusseaduse § 20´2 lg 1 hoopis sõidukist, mille juht on kõrvaldatud selle juhtimiselt, ometi pole ma väärtegu toime pannud. Liiklusseaduse § 20´2 lg 2 räägib küll sõiduki valvega hoiukohta paigutamisest, aga kvalifikatsioon on poolik, kuna pole märgitud punkti, mille alusel sõiduk teisaldati. Samuti eeldavad kõik lg 2 äratoodud punktid sõiduki parkimist keelatud kohas, minu sõiduk oli hädapeatunud. Liikluseeskirja § 2 järgi on need mõisted erinevad ja neid ka kasutatakse erinevalt. Autot vaadates pidi MH aru saama, et tegemist on hädapeatumisega.

Samuti ei näe võimalust, et minu auto oleks teed lihtsalt seismisega kahjustanud. Õli ega jahutusvedelikku ei tilkunud ja muid faktoreid polnud. Ka haljasalana ei saa teepeenart käsitleda, kuna Teeseadus § 2 lg 2 p 1 sätestab, et teepeenar on tee osa ja Liiklusseaduse § 20´2 lg 2 p 2 tähenduses on haljasala all silmas peetud parki, muruväljakut vms ala. Kuna hädapeatus leidis aset kella 00.30 – 02.53 vahel, siis ei saanud auto segada ka mingisuguseid tee hooldustöid. Samuti on Maanteeameti 2006. aasta liiklustiheduse loenduse andmete põhjal tegu madala liiklustihedusega tugimanteega, umbes 1800 autot ööpäevas. Seda enam on liiklus väiksem ööseti, mis seab kahtluse alla ka ohu tekitamise teistele liiklejatele või liikluse olulise häirimise.

Sõiduk ei asunud ka piiratud või halva nähtavusega kohas. Teelõik oli täiesti sirge. Sõiduk oli lükatud tee pervele. Oli küll pime aeg, aga pime aeg on Liikluseeskirja § 2 järgi teine mõiste kui piiratud või halb nähtavus. Lähimates vaatluspunktides oli EMHI andmetel pilvisust ja nähtavust mõõdetud kell 00:00 - 03:00, millest võib järeldada, et nähtavus oli hea so mitte alla 9-10 km.

LS § 20´2 lg 8 ütleb, et sõiduki juht, omanik või valdaja vabastatakse Liiklusseaduse § 20´2 lg 7 nimetatud kulutuste hüvitamisest, kui tema tegevuses puudus süüteokoosseis.

Lähtudes eeltoodust ja tuginedes Halduskohtumenetluse seadustiku § 6 lg 2 p 1; lg 3 p 2-le; palusin - tühistada sõiduki valvega hoiukohta paigutamise akt nr 68 ja hüvitada mulle sõiduki teisaldamise kulud või sõiduki väärtus.

LÄÄNE PP VASTUS

LE § 87 p 1 kohaselt sõidukil peavad põlema ohutuled hädapeatumise või liiklusõnnetuse korral. Liikluseeskirja § 89 p 3 järgi ohutuskolmnurka peab mootorsõiduki juht kasutama sõltumata ohutulede olemasolust, kui hädapeatunud või liiklusõnnetuses osalenud sõiduk asub sõiduteel halva või piiratud nähtavusega kohas. Ohukolmnurka A.T ei kasutanud.

LE § 145 kohaselt asulavälisel teel tuleb sõiduk peatada või parkida parempoolsel teepeenral. Sõiduki pikitelg peab olema rööpne sõidutee äärega. Antud juhul ei olnud järgitud nõuet teepeenral peatamise/parkimise kohta ning sõiduki pikitelg ei olnud rööpne sõiduteeäärega. Lisaks nimetatule sätestab LE § 146, et pimedal ajal tohib väljaspool asulat sõidukit parkida ainult parklas või puhkekohas. Saab teha järelduse, et sõiduki paigutamisel ei järginud A.T kõiki LE ettenähtud reegleid, seega oli loodud ohuolukord teistele liiklejatele. See, et M.H tegi järelduse sõiduki liiklusohtliku paiknemise ning selle rüüstamise kohta, ei ole ülalkirjeldatud asjaolusid arvestades ülepaisutatud.

Järgnevalt jõuab vastustaja järeldusele, et kuigi õigusaktid otsesõnu ei reguleeri sellise juhtumi lahenduskäiku tuleb sätet tõlgendada laiemalt liiklusõnnetuses osalenud sõiduki juhi huve arvestades. Ka hea haldustava ei luba haldusorganil jätta reageerimata olukorras, kus isik võib vajada abi, olenemata sellest, kas võimalik abivajaja asub sündmuskohal või mitte.

Prefektuuri esindaja põhjendab ka, miks oli politseiametnik teisaldusakti koostamisel õigustatud eksima: LE annab nii parkimise kui ka peatumise mõiste. Peatumine ja hädapeatumine on oma iseloomult sarnased, kuna mõlemal juhul juht ei eemaldu sõidukist erinevalt parkimisest. Antud juhul ei olnud mootorsõiduki juures ühtegi inimest. Samuti oli möödunud aega ka esimesest teatest sõiduki kohta hädaabinumbrile 112. Siit tuleb erinevus parkimise ja hädapeatumise vahel ning politseiametnik oli õigustatud arvama teele jäänud sõidukist kui parkivast sõidukist.

Hinnates vaidlusaluse akti tühistamise tagajärgi, siis akti puudumine oleks ainult sõiduki valvega hoiukohta vastuvõtmise keeldumise aluseks. Nimetatud akti sisust lähtuvalt on tegemist formaalse dokumendiga, mille alusel võtab parkla vastu politsei teisaldatud sõiduki. Akti koostamisele eelnevad politseiametniku toimingud sündmuskohal ja tuvastatud asjaolude pinnalt otsuste tegemine on aluseks sõiduki kõrvaldamise või mittekõrvaldamise osas. Vastustaja meelest ei teeni akti tühistamine kaebuse esitamise eesmärki – kahju hüvitamist. Ka juhul kui tuvastada akti õigusvastasus, ei tee see olematuks või õigusvastaseks aktile eelnenud toiminguid ja vastuvõetud otsuseid.

KOHTU SEISUKOHT

LS § 20´2 lg 7 reguleerib hoiu- ja teisaldamiskulude hüvitamist, kui sõiduk on paigutatud lähimasse hoiukohta LS § 20´1 ja 20´2 toodud tingimustel, so kas juhi kõrvaldamise tõttu sõiduki juhtimiselt või sõiduki vale parkimise tõttu. Teistsugustel alustel võimuesindaja otsusega teisaldatud sõiduki hoiu- ja teisaldamiskulude hüvitamist riigile omaniku poolt nimetatud seadus ette ei näe. Säte on selge ja selles ei esine lünka seda liiki olukordade reguleerimiseks.

Antud juhtumil oli sõiduk pärast kokkupõrget põdraga hädapeatunud. Sõidu jätkamise pimedal ajal tegid võimatuks metsloomaga kokkupõrke tagajärjel saadud tehnilised vigastused. Asjaolu, et sõiduki juures ei olnud politsei saabudes näha selle omanikku, ei muuda hädapeatumist ei parkimiseks ega lihtsalt peatumiseks, nagu sooviks seadust tõlgendada Lääne PP. Nii peatumise kui parkimise korral on sõidu jätkamine võimalik, kuid hädapeatumise korral mitte. Lisaks on erinev ka seismajäämise põhjus, mis hädapeatumise korral on tavaliselt tingitud ettenägematutest asjaoludest.

Teisalduskulude sissenõudmise eelduseks on veel sõidukiomaniku süü. Kohtuväline menetleja ei ole tuvastanud A.T tegevuses süüteokoosseisu seoses valesti parkimise või asjaoludega, mis tinginuks tema juhtimiselt kõrvaldamise ega ka seonduvalt ühegi muu teoga.

Sõidukiomaniku aitamiseks kavandatud toiming on muutunud kaebajale koormavaks alates hetkest kui tal tuli hakata kandma teisaldamise kulusid. Kulude katmiseks pidi A.T oma avariilise sõiduki jätma teisaldamise teostanud Maasikas & KO OÜ-le. LS § 20´2 lg 7 koostoimes sama § lg 1 ja 2 ei näe aga ette sõidukiomaniku kohustust kanda teisaldamiseks tehtud kulutused, kui sõiduk on paigutatud valvega hoiukohta asja säilimise tagamiseks, st rüüstamise ärahoidmiseks nagu vastustaja tõendab. Omanik ei pea teisaldamise kulusid hüvitama ka juhul, kui tema avariiline sõiduk paigutati ümber liiklusohutuse kindlustamiseks.

Võttes vastu teisaldamise otsuse olukorras, kus teisaldatava sõiduki juhti ei olnud sõiduki juhtimiselt kõrvaldatud ja tegemist ei olnud sõiduki valesti parkimisega peab politseiprefektuur kui asutus, kelle otsuse alusel teisaldamine toimus, selle kulud ise kandma. Seetõttu kuulub vormiliselt ja sisuliselt väär teisaldamise akt, mis rikub A.T õigusi sellega, et annab ebaõigete viidetega LS § 20´2 lg-tele 1 ja 2 aluse teisaldamise ja parkla hoiukulude sissenõudmiseks kaebajalt, kuigi ta ei olnud ei juhtimiselt kõrvaldatud ega valesti parkinud, tühistamisele ja mõista Lääne PPlt A.T kasuks välja 1000 krooni.

_________________
So, where's the Cannes Film Festival being held this year?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev 17 Mär, 2008 17:55 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 17 Apr, 2006 13:44
Postitusi: 935
Asukoht: Tallinn
Nüüd pead Lääne PP piirkonnas eriti ettevaalik olema ja autoapteegis tagama õige arvu haaknõelu jne. :)

_________________
Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev 17 Mär, 2008 18:13 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 22 Veebr, 2008 21:24
Postitusi: 98
Asukoht: Keila
andrus49 kirjutas:
Nüüd pead Lääne PP piirkonnas eriti ettevaalik olema ja autoapteegis tagama õige arvu haaknõelu jne. :)


Mis teha, aga ei saa lasta ka omale pähe istuda ja lambist lasta auto ära teisaldada. Kohtuvälisest kokkuleppest ei tahtnud nad midagi kuulda :tige: Seega tuligi avalikult peksa anda. :doh:

_________________
So, where's the Cannes Film Festival being held this year?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev 17 Mär, 2008 18:37 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler 300M

Liitunud: Teisipäev 21 Nov, 2006 12:48
Postitusi: 2246
Asukoht: Tallinn
Julge ettevõtmine ja tubli töö! Nii ongi nad vaja paika panna! Respect.
http://www.paturegister.ee/index.php


Viimati muutis 111 TOM, Teisipäev 18 Mär, 2008 16:59, muudetud 1 kord kokku.

Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev 17 Mär, 2008 21:35 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 22 Dets, 2005 11:20
Postitusi: 1662
Asukoht: Harju ja Raplamaal
Viimasel ajal on kuulda siit ja sealt, et võimuesindajad järjest ülbemaks lähevad.

Kas neile koolis ei õpetata, keda nad esindama peavad ja kelle huvides teenistust täitma? Kui pole tavakodanikke, pole ju ka politseid (ega muid võimuorganeid) vaja.

Meie (maksumaksjad) maksame nende palga ja palume selle eest kaitset ning abi, mitte karistust.

:niks:

_________________
Päikest :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 18 Mär, 2008 10:20 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 22 Veebr, 2008 21:24
Postitusi: 98
Asukoht: Keila
MurakaMari kirjutas:
Kas neile koolis ei õpetata, keda nad esindama peavad ja kelle huvides teenistust täitma?


Vast ikka õpetatakse, aga seadustega töötamine tahab natu loovat lähenemist ja kui sa töötad nö silmaklappidega ja raiud üht rada, aga iga olukord on ju erinev, siis juhtubki nii. Pealegi politsei üritas ju vennale algul selgeks teha, et sinu enda huvides viisime auto ära. ???!!! Müstika :krt:

_________________
So, where's the Cannes Film Festival being held this year?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 18 Mär, 2008 15:27 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 22 Dets, 2005 11:20
Postitusi: 1662
Asukoht: Harju ja Raplamaal
Eh, jah.

Või äkki tehakse neile enne riigiametisse asumist mõni ilukirurgiline lõikus aju piirkonnas? Ma olen seda ammu kahtlustanud.

Kas on meil foorumis mõni riigiametnik, kes oskaks kommenteerida?

_________________
Päikest :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 18 Mär, 2008 16:04 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 22 Veebr, 2008 21:24
Postitusi: 98
Asukoht: Keila
MurakaMari kirjutas:
Eh, jah.

Või äkki tehakse neile enne riigiametisse asumist mõni ilukirurgiline lõikus aju piirkonnas? Ma olen seda ammu kahtlustanud.

Kas on meil foorumis mõni riigiametnik, kes oskaks kommenteerida?


:oops: eeee.....lõikust pole......

_________________
So, where's the Cannes Film Festival being held this year?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 18 Mär, 2008 20:18 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1997 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 31 Jaan, 2007 22:22
Postitusi: 891
Asukoht: L-VIRUMAA
Selliseid pollareid nimetatakse fanaatikuteks ,üritavad enda arust liiga korralikult tööd :nn: teha ,aga se fanatism muudab nad lihtsalt rahva vaenlasteks.

_________________
Ei ole halba ilma heata! Raha paneb rattad käima!!!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev 19 Mär, 2008 9:16 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
MurakaMari kirjutas:
Kas on meil foorumis mõni riigiametnik, kes oskaks kommenteerida?
´

Ajupesu ei tehta, kuid eks mingil määral jääb külge just asukohajärgne asutuse sisekliima.
St kui ametnik püüab bossi ees ülipüüdlik olla ja "tõestada" oma vajalikkust, siis just tulevad sellised asjad välja. Samas jääb maailmavaade natukene kitsaks ega püüagi ennast korrakski teise inimese rolli panna mõeldes, et mul on ju see võim teha asjad "korda"....
hinges võis ju tahta head teha aga välja kukkus nagu ikka.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev 20 Mär, 2008 18:32 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 11 Apr, 2006 19:14
Postitusi: 1875
Asukoht: Lõuna kandis enamjaolt
Mina kolin Lätti elama, hakkan kuuevarbaliseks, seal saab 10,- eur-iga igast olukorrast välja, isegi aegund passiga reisimine on võimalik! Mr Green

_________________
Sharan on taburet ja Galaxy on ford!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 21 Mär, 2008 0:31 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2002 Dodge Ram

Liitunud: Laupäev 12 Mai, 2007 22:36
Postitusi: 159
Asukoht: PÕLTSAMAA-TALLINN
Ferdi kirjutas:
Mina kolin Lätti elama, hakkan kuuevarbaliseks, seal saab 10,- eur-iga igast olukorrast välja, isegi aegund passiga reisimine on võimalik! Mr Green


Kas nad enam latte ei tahagi või neil juba euro käibel? Mr Green :shock:

_________________
Tore kui mitu inimest autosse ära mahuvad ja sealjuures rahul(rahulikud) on.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 25 Mär, 2008 16:29 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 11 Apr, 2006 19:14
Postitusi: 1875
Asukoht: Lõuna kandis enamjaolt
Isegi latte pole vaja vahetada, eurid käivad küll!

_________________
Sharan on taburet ja Galaxy on ford!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev 23 Nov, 2008 16:13 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1989 Jeep Wrangler

Liitunud: Kolmapäev 08 Veebr, 2006 0:03
Postitusi: 734
Asukoht: Eesti
Vend sõitis eile oma PT Cruiseriga otsa kitsele. PT Cruiseril esivõre sees, esistange puru, lisaprosed puruks, küljetiib sees. Ai jama küll. Reageerimisaega ei olnud, jooksis lihtsalt otse eest läbi.
Õnneks on autol kasko. Esmaspäeval kaskosse, eks näis siis, kaua auto remondis on.. Huvitav, kui esistange ühe koha pealt puru ja esivõre ka ikka suht mõraline, kas nad siis tellivad uue stange ja esivõre? Või hakkavad lappima :angry: ?

Küsiti, kas kits elab? Ei elanud õnneks. Kõige hullem selle asja juures on see,et sa oled kohustatud looma piinad ISE lõpetama, kui ta elus. Julm on see ikka küll.

_________________
Jeep Wrangler 2,5l 1989 Müüdud - BMW 530d


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev 23 Nov, 2008 16:33 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Teisipäev 09 Mär, 1971 8:00
Postitusi: 2510
Tavaliselt ikka lappima ei hakata. Tellitakse kõik uued jupid.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia